Problem z kontrolką
Problem z kontrolką
Wszystko zaczęło się od tego jak jechałem autem audi 80 1,9d i nagle przestał mi pokazywać obroty silnika. Po 20 minutach znowu zaczął mi je pokazywać.
Następnego dnia gdy zapalam auto przy zapłonie nie pokazywał mi jak zawsze kontrolki z oleju i akumulatora. A gdy zapaliłem auto nie pokazywał mi obrotów silnika. Sprawdziłem inne kontrolki czyli światła mijania, długie, migacze i działały. Pojechałem sobie do sklepu i nagle przerywało mi radio. Potem przestało mi powoli wyświetlać temp. silnika, i poziom ropy spadał niepokojąco. Więc zaparkowałem na osiedlu by zobaczyć co się dzieje. Wyłączyłem go posprawdzałem bezpieczniki i nic. I próbuje go włączyć a tu lipa. Nie chce się włączyć. Tak jakby akumulator padł. Sprawdzam alternator ale przy włączaniu rusza się pasek. Więc w czym problem. RATUNKU !!
Następnego dnia gdy zapalam auto przy zapłonie nie pokazywał mi jak zawsze kontrolki z oleju i akumulatora. A gdy zapaliłem auto nie pokazywał mi obrotów silnika. Sprawdziłem inne kontrolki czyli światła mijania, długie, migacze i działały. Pojechałem sobie do sklepu i nagle przerywało mi radio. Potem przestało mi powoli wyświetlać temp. silnika, i poziom ropy spadał niepokojąco. Więc zaparkowałem na osiedlu by zobaczyć co się dzieje. Wyłączyłem go posprawdzałem bezpieczniki i nic. I próbuje go włączyć a tu lipa. Nie chce się włączyć. Tak jakby akumulator padł. Sprawdzam alternator ale przy włączaniu rusza się pasek. Więc w czym problem. RATUNKU !!
nawiazanie
Jak pierwszy raz go zapaliłem na tym osiedlu by sprawdzić czy to alternator to zapalił. Potem go zgasiłem i już nie udało się zapalić.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
kuwatek, tak jak kolega damianek1234561 pisze naładuj dobrze akumulator i miernikiem sprawdź napięcie ładowania. Jeśli regulator napięcia masz fabryczny to powinno być w przedziale 14-14,4V (na samym alternatorze). Na akumulatorze będzie troszkę niższe o około 0,2-0,4V (rezystancja wewnętrzna aku). Druga próba to powłączaj jak najwięcej odbiorników prądu i zdejmij na chwilę dodatnią klemę z aku. Jeśli auto nie zgaśnie to diody w altku są dobre. Jaki masz model alternatora??
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Może miałem farta nie mówię że nie dlatego włączałem wszystko co się dało żeby pobór prądu był jak największy i nie było skoków napięć. Faktem jest tak jak mówisz że można ujarać regulator napięcia. Odbiegając od tematu czytałem gdzieś że w któryś autach jak napięcie przekraczało 15 V to sterownik gasił silnik. Nie wiem czy właśnie nie w audi bo wszystko co czytam jest o audi
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Podmień cewkę lub moduł znajdujący się w tym trójkącie obok cięgna do otwierania maski, na wysokości pedałów sprzęgła i hamulca(ten plastik między deską rozdzielczą a osłoną progu. Możesz też podmienić czujnik halla, albo aparat zapłonowy. Najlepiej jechać na szrot lub wziąć od kumpla i przekładać od razu.
Ale zacznij najpierw od modułu.
Ale zacznij najpierw od modułu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 20:52
- Lokalizacja: Chorzów
Zrób tak jak ci piszą koledzy wyżej,naładuj akumulator odpal i teraz tak,ustawiasz miernik na mierzenie napięcia w woltach na prą stały(na mierniku masz oznaczenia V i ---)albo coś podobnego zakładasz końcówki kabli z miernika na klemy akumulatora i masz wynik jeśli pokaże ci od 13,9 do 14,4 to możesz się cieszyć że masz ładowanie jeśli natomiast masz mniej to sprawdż naciąg paska klinowego(to ten od alternatora)lub poprostu mogły też skończyć się szczotki w alternatorze jeśli nie potrafisz tego zrobić to poproś jakiegoś kolegi lub odwiedż jakiegoś elektryka za pomiar nie powinien wziąć więcej jak 20zł
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Na klemach akumulatora będzie pewnie 13,5 - 13,6, lepiej mierzyć na alternatorze. Tam powinno być ok 14v lub troszkie więcej.karol MAŁY pisze:Zrób tak jak ci piszą koledzy wyżej,naładuj akumulator odpal i teraz tak,ustawiasz miernik na mierzenie napięcia w woltach na prą stały(na mierniku masz oznaczenia V i ---)albo coś podobnego zakładasz końcówki kabli z miernika na klemy akumulatora i masz wynik jeśli pokaże ci od 13,9 do 14,4 to możesz się cieszyć że masz ładowanie jeśli natomiast masz mniej to sprawdż naciąg paska klinowego(to ten od alternatora)lub poprostu mogły też skończyć się szczotki w alternatorze jeśli nie potrafisz tego zrobić to poproś jakiegoś kolegi lub odwiedż jakiegoś elektryka za pomiar nie powinien wziąć więcej jak 20zł