Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 23 lip 2012, 21:52

Odswiezam troszke, bede ogarnial projekt dalej.

Jedzie juz do mnie kolektor i monowtrysk od 2.0 101KM AAE oraz wariator zaplonu na którym bede chcial stworzyc mape zaplonu 3D.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 27 lip 2012, 08:07

Czyli znów zaczyna się dziać :-P czekam na efekty :mrgreen:

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 27 lip 2012, 17:28

@Arturo997
Potrzebuje dwururke układu wydechowego ewentualnie z kolektorem wydechowym z ABT/ABK, może masz za jakieś rozsądne pieniążki i chcesz wesprzeć projekt ? ;-)


Monowtrysk już rozwiercony (górna czesc, sama przepustnica zostaje 40mm, lekko tylko lizonołem od dołu aby się ładniej zgrywała z poduszka monowtrysku).
Kolektor jest w trakcie obrabiania.
Wariator czeka na montaż, czekam jeszcze na gumę od dolotu AAE i nowe kable zapłonowe.
Dolot od AAE ma większa średnice, ponad 70mm.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 lip 2012, 18:13

PI7er, aae ma przepsutnicę tylko 40mm czy mowisz od tej od ABT? Jeśli masz taka przepustnice 70mm i jej nie chcesz, chetnie odkupię.

I równiez jesli planujesz zrobic 2 rurkę po całości to odradzam, w 4 cyl silniku pogorszy to zjawiska falowe. Chyba ze mowisz o portkach 2 rurce, to wtedy sie polepszy i pozniej zejscie do 1 rury, na seryjnej srednicy. Tak jak w ABT z krokowcem 6 pin.

Nie wiem juz czy masz mono motronic stary czy ten nowszy 1.2.3. Ale jeśli ten nowszy to moze byc ze bedzie płatał figle jak podłaczysz ten wariator, głupie i uparte to bydle jest.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 lip 2012, 19:44

PI7er, mam takie portki od ABT jak pisze karolas123, , dwu rurka i zejscie na jedna, zawala mi to w garazu;] w cenie flaszki Ci oddam ;-)

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 28 lip 2012, 07:51

karolas123 pisze:PI7er, aae ma przepsutnicę tylko 40mm czy mowisz od tej od ABT? Jeśli masz taka przepustnice 70mm i jej nie chcesz, chetnie odkupię.

I równiez jesli planujesz zrobic 2 rurkę po całości to odradzam, w 4 cyl silniku pogorszy to zjawiska falowe. Chyba ze mowisz o portkach 2 rurce, to wtedy sie polepszy i pozniej zejscie do 1 rury, na seryjnej srednicy. Tak jak w ABT z krokowcem 6 pin.

Nie wiem juz czy masz mono motronic stary czy ten nowszy 1.2.3. Ale jeśli ten nowszy to moze byc ze bedzie płatał figle jak podłaczysz ten wariator, głupie i uparte to bydle jest.
AAE ma 40mm przepustnice. Ja mam grudzien 92, krokowiec 6 pinowy, portki uklad wydechowy 4-1. Sterownik w wersji 1.2.2 albo 1.2.3 juz nie pamietam ale napewno nie jest to 1.2.1. Numer sterownika to 8A0907311B

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 28 lip 2012, 11:11

Czyli zamontuj pozniejsza wersje ktora da 4-2-1 polepszysz tym samym przebieg momentu.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 28 lip 2012, 19:27

Witam.

Powiedz prosze co z tłokami i wałkiem rozrządu,z ABT czy ABK?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 28 lip 2012, 20:55

A czytales od poczatku temat ? Dol caly z ABK. Walek aktualnie z ABK ale zastanawiam sie aby wlozyc ten z ABT, moze przez walek mam spalanie stukowe...

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 28 lip 2012, 20:59

Niestety obawiam sie ze tak, wałek z ABK otwiera ogień do dolotu co nie moze miec miejsca przy monopunkcie gdzie ogien cofnie sie do wtrysku i zostanie zaciagniety do do reszty cylindrów.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 28 lip 2012, 21:16

Gdzie na walkach znajde numery, bo nie moge sie doszukac oznaczen ?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 28 lip 2012, 21:48

numer moze być od czoła wałka albo od końca, jesli nie bedzie tylko litera.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 29 lip 2012, 11:59

Górna czesc monowtrysku juz powiekszona o ok 30-35%.
Kolektor jeszcze w trakcie obrobki, kanaly z 30x36mm powiekszylem na ok 33x40mm.

Obrazek

[ Dodano: 2012-07-29, 23:21 ]
karolas123 pisze:Niestety obawiam sie ze tak, wałek z ABK otwiera ogień do dolotu co nie moze miec miejsca przy monopunkcie gdzie ogien cofnie sie do wtrysku i zostanie zaciagniety do do reszty cylindrów.
<piwo>
Pomimo poznych godzin wieczornych i niedzieli postanowilem jeszcze o 21:30 isc do auta zmienic ten walek na seryjny z ABT. Wyglada na to ze problem spalania stukowego zniknol :-D zapolon na walku z ABK mialem ustawiony na 0 stopni. Teraz ustawilem ksiazkowo na 6 i jest OK, bede probowal jeszcze przyspieszac :-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 31 lip 2012, 10:39

Przepustnica wyglada bardzo ok. Teraz trzeba sie postarać o mikser wiekszej średnicy bo z tego co pamietam to jezdzisz na lpg.

Ciekaw jestem jak wyjdzie Ci ta zabawa z wariatorem, efekty moga być obiecujace

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 31 lip 2012, 21:29

U mnie siedzi blosik :)
Doszla do mnie guma od fabrycznego dolotu AAE, ma znacznie wieksza srednice dolot od obecnej, w AAE ma on srednice wewnetrzna 70mm.

Obrazek

I kolektor, jeszcze nie wykonczony:

Obrazek

[ Dodano: 2012-08-02, 21:01 ]
Jednak dalej stuka, im cieplej tym gorzej :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl