Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pilot centralnego zamka, potrzebny rezystor??

ODPOWIEDZ
focuss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:17

Pilot centralnego zamka, potrzebny rezystor??

Post autor: focuss » 26 lip 2012, 21:48

Witam, zamontowałem sterownik centralnego zamka do audi b3, wszystko ładnie działa ale tylko wtedy gdy odłączoną mam kostkę z siłownika drzwi kierowcy, gdy jest on podłączony palą się kable od sterownika. centralny zamek sterowany jest jednoprzewodowo, zmiennymi impulsami +,-. Pytanie brzmi jak to rozwiązać?? z rysunku wnioskuje ze należy dolutować rezystor jakiś z tego co mi się wydaje choć nie wiem jaki ten rezystor mam tam przylutować. Daje rysunek jak to wyglada w instrukcji montażu, ten X na ścieżce chyba oznacza rezystora tak?? pozdrawiam i licze na pomoc. rysunek zrobiłem w paint ale przedstawia się identycznie na kartce

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lip 2012, 22:10

Źle podłączony schemat do dup..y miejsce "x" to przecięcie nie rezystor.

Kombinuj obczaj sam schemat to tylko dwa przekaźniki. W stanie spoczynku na przewodzie góra x dół x ma być przejście a w czasie otwierania górny przerwa dolny dostaje masę w czasie zamykania górny przerwa dolny plus. ( albo odwrotnie masa to zamykanie a plus otwieranie nie pamiętam) ale przerabiałem to już niejednokrotnie.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 26 lip 2012, 22:30

Fakt schematem nei można tego nazwać, bo nic nei można z niego wywnioskować :roll: W 80'tce centralny sterowany jest +. Jak nie rozumiesz schetu to wklej skan schematu, który otrzymałeś ze sterownikiem, wtedy Ci pomożemy ;-)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 27 lip 2012, 12:48

Aby w 80 założyć sterowanie centralnym musisz zrobić układ przełączający na przekaźnikach. Potrzebujesz dwa przekaźniki, każdy ze stykiem NC i NO (normal close i normal open). Zaznaczony na schemacie przewód sygnałowy do centralnego przecinasz i wpinasz w niego układ na przekaźnikach.

[ Dodano: 2012-07-27, 12:50 ]
Oto foto:
Obrazek

[ Dodano: 2012-07-27, 12:51 ]
Mam nadzieję że pomogłem ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lip 2012, 20:20

manfred19 pisze:Potrzebujesz dwa przekaźniki, każdy ze stykiem NC i NO (normal close i normal open)
Tak zacytuje nie znajdzie takiego przekaźnika bo takowego nie ma :-P a ty się zdecyduj albo NO albo NC.

a przekaźnik fakt dwu pozycyjny.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 27 lip 2012, 20:55

Jarewa pisze:"x" to przecięcie nie rezystor.
Dokładnie <piwo>
focuss, Schemat który przedstawiłeś jest bardzo przejrzysty i czytelny.
Miejsce zaznaczone krzyżykiem należy przeciąć.... jest to master idący do siłownika w drzwiach kierowcy (zielony z paskiem) :-P

[ Dodano: 2012-07-27, 20:58 ]
manfred19, Sterownik który posiada kolega focuss, nie potrzebuje żadnych dodatkowych przekaźników.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 27 lip 2012, 21:14

Jarewa, nazw takiego przekaźnika jest wiele ;-) przełączny na przykład. W takim przekaźniku jest wtedy styk otwarty i zamknięty a w skrócie NO i NC.

focuss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:17

Post autor: focuss » 28 lip 2012, 12:14

godzine po tym jak napisalem ten temat zaiskrzył w głowie pomysł właśnie ze to pewnie jest przecięcie kabla a nie zaden rezystor :), przekombinowałem, a rozwiązanie najprostsze jakie może być :), schemat powinien być bardziej czytelny albo opisany, wtedy nie byłoby tematu :), Troszkę 'odparuje' i ide do garażu to poprawić :).

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 lip 2012, 12:32

focuss _uwaga

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga