Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] strumienica a sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

[ABK] strumienica a sonda lambda

Post autor: jabko_nb » 28 lip 2012, 10:25

witam
zakladam temat bo nie zanlazlem odp na swoje pytanie w innych postach
Interesuje mnie czy w przypadku posiadanej strumienicy przed ktora jest lamba przeniose ja do kolektora wydechowego ( widziałem ze jest tam chyba na to dzióra z nakretka)to czy bedzie miało to negatywny wpływ na jej prace .Jak wiele naszych aut moje również bierze olej w jakiś tam ilościach ( w planach wymiana usczelniaczy wiec bedzie lepiej ) czy to nie zapcha to sondy ? Czy trzeba skracać kable sygnałowe czy wystarczy ja przekręcić ?
Chce ja przełożyć bo wyczytałem ze przy braku kata lambda jest nie dogrzana , pytałem o zdanie fachowca (jugo007) i również potwierdza ze sama grzałka wtedy nie starczy .
Mam do wymiany strumienice i dam chyba rurke zamiast niej więc chce przenieść sonde .

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 28 lip 2012, 18:12

Nie powinno sie nic dziac z sonda, grzałki sa na tyle mocne ze najwyzej przy zimnym starcie grzania sondy bedzie odrobine dłuzsze. Jednak mozesz tez sonde przenieść, jednak w zadnym wypadkku nie wolno skracać kabli od sondy, zniszczy to ją, przewody posiadaja kompensacje zimnego konca i nie wolno ich ruszać, jeśli musisz to skracaj te króre ida id wtyczi do sterownika, zalezy o jakim silniku mowisz bo moze to wystarczy wstawić portki od ABT lub innego z sonda na kolektorze i masz seryjne miejsce pod sondę.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 lip 2012, 18:14

Tam jest inny gwint. Trzeba by rozwiercać i gwintować. Nie wiem tylko jak się gwintuje w żeliwie. No i czy znajdziesz taki gwintownik. Są takie gotowe końcówki stalowe, krążki z gwintem do sondy. Wspawujesz niedaleko łączenia z dwururką. Tak by nie przeszkadzała.

Mi na całkiem wytłuczonym kacie sonda chodziła prawidłowo.


A przy strumienicy musisz trochę porzeźbić żeby połączyć z dwururką do kolektora.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 29 lip 2012, 13:33

tak ale ja kata nie mam tak jak napisałem jest strumienica. czyli mówisz ze w miejscu gdzie jest śruba w kolektorze wydechowym sonda nie podejdzie , to w takim razie po co tam to jest wydaje mi się ze to chyba pod sondę robione było

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 29 lip 2012, 13:37

pod rurke do analizatora spalin jest to miejsce.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 29 lip 2012, 13:49

czyli raczej słabo będzie to tam przenieść a z tego co patrze to kolektor od ABT jak kolega wyżej pisał nie podejdzie pod ABK

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 lip 2012, 12:41

Widzę, że jesteś z Krakowa i nie powinieneś mieć kłopotów ze znalezieniem warsztatu, który robi układy wydechowe.
Jak będziesz pod autem to zaznacz sobie "najlepsze miejsce" na wkręcenie sondy. Kup sam pierścień z gwintem na sondę i wszystko zanieś do jakiegoś dobrego spawacza. Mam tylko nadzieję, że nie kupowałeś strumienicy z nierdzewki bo będzie problem ze spawaniem. Nierdzewka się strasznie wygina i wątpię by spawacz się tego podjął.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 31 lip 2012, 23:00

nie kupowałem ,gościu u którego mam zniżki to będą dokupywać

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 31 lip 2012, 23:44

Francis1982 pisze:Tam jest inny gwint. Trzeba by rozwiercać i gwintować. Nie wiem tylko jak się gwintuje w żeliwie. No i czy znajdziesz taki gwintownik. Są takie gotowe końcówki stalowe, krążki z gwintem do sondy. Wspawujesz niedaleko łączenia z dwururką. Tak by nie przeszkadzała.

Mi na całkiem wytłuczonym kacie sonda chodziła prawidłowo.


A przy strumienicy musisz trochę porzeźbić żeby połączyć z dwururką do kolektora.
W tej aukcji widac ze sonda moze byc w kolektorze pod 2 rurke:

http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-au ... 51591.html

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 01 sie 2012, 20:05

wydaje mi się że kolektor od ABT nie podejdzie pod ABK inaczej jest dopasowany do bloku silnika

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 sie 2012, 21:01

jabko_nb, Ze czym sie to różni, bo same głowice raczej tylko portem pod wtryskiwacze.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 sie 2012, 22:17

Pasuje, nawety w ABT byly 2 rodzaje kolektora, 4-1 oraz 4-2-1 ten sam co w ABK.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 01 sie 2012, 22:24

skoro tak to w takim razie ten kolektor który jest na aukcji będzie pasować do ABK nie ściągałem jeszcze u siebie tego a nie chce kupić w ciemno. W sumie cena spoko jest jeśli z sonda i jest sprawna to oka . Czy ten biały ślad to nie pamiątka po spawie ?
Z tego co się orientowałem to sonda w ABK a ABT to nie jest ta sama

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 sie 2012, 23:33

Wkrec sonde w swoj kolektor, tam gdzie jest sruba, identycznie jak na aukcji.
Sondy ABT/ABK roznia sie dlugoscią przewodów.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 sie 2012, 23:43

Na aukcji widać końcówkę numeru kolektora.
Etka w ruch i porównujemy uszczelki kolektorów a głowicą oraz z dwururka.

Uszczelki ABK:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O

Uszczelki ABT:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O

Obie wyglądają tak samo.
Co do uszczelki kolektora i dwururki intercars jest niezbyt precyzyjny.
A, że na razie nie mam dostępu do etki to nie mam jak dokładnie sprawdzić po numerach wystawionego kolektora czy podejdzie do niego uszczelka z ABK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl