[ABK] strumienica a sonda lambda
[ABK] strumienica a sonda lambda
witam
zakladam temat bo nie zanlazlem odp na swoje pytanie w innych postach
Interesuje mnie czy w przypadku posiadanej strumienicy przed ktora jest lamba przeniose ja do kolektora wydechowego ( widziałem ze jest tam chyba na to dzióra z nakretka)to czy bedzie miało to negatywny wpływ na jej prace .Jak wiele naszych aut moje również bierze olej w jakiś tam ilościach ( w planach wymiana usczelniaczy wiec bedzie lepiej ) czy to nie zapcha to sondy ? Czy trzeba skracać kable sygnałowe czy wystarczy ja przekręcić ?
Chce ja przełożyć bo wyczytałem ze przy braku kata lambda jest nie dogrzana , pytałem o zdanie fachowca (jugo007) i również potwierdza ze sama grzałka wtedy nie starczy .
Mam do wymiany strumienice i dam chyba rurke zamiast niej więc chce przenieść sonde .
zakladam temat bo nie zanlazlem odp na swoje pytanie w innych postach
Interesuje mnie czy w przypadku posiadanej strumienicy przed ktora jest lamba przeniose ja do kolektora wydechowego ( widziałem ze jest tam chyba na to dzióra z nakretka)to czy bedzie miało to negatywny wpływ na jej prace .Jak wiele naszych aut moje również bierze olej w jakiś tam ilościach ( w planach wymiana usczelniaczy wiec bedzie lepiej ) czy to nie zapcha to sondy ? Czy trzeba skracać kable sygnałowe czy wystarczy ja przekręcić ?
Chce ja przełożyć bo wyczytałem ze przy braku kata lambda jest nie dogrzana , pytałem o zdanie fachowca (jugo007) i również potwierdza ze sama grzałka wtedy nie starczy .
Mam do wymiany strumienice i dam chyba rurke zamiast niej więc chce przenieść sonde .
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Nie powinno sie nic dziac z sonda, grzałki sa na tyle mocne ze najwyzej przy zimnym starcie grzania sondy bedzie odrobine dłuzsze. Jednak mozesz tez sonde przenieść, jednak w zadnym wypadkku nie wolno skracać kabli od sondy, zniszczy to ją, przewody posiadaja kompensacje zimnego konca i nie wolno ich ruszać, jeśli musisz to skracaj te króre ida id wtyczi do sterownika, zalezy o jakim silniku mowisz bo moze to wystarczy wstawić portki od ABT lub innego z sonda na kolektorze i masz seryjne miejsce pod sondę.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tam jest inny gwint. Trzeba by rozwiercać i gwintować. Nie wiem tylko jak się gwintuje w żeliwie. No i czy znajdziesz taki gwintownik. Są takie gotowe końcówki stalowe, krążki z gwintem do sondy. Wspawujesz niedaleko łączenia z dwururką. Tak by nie przeszkadzała.
Mi na całkiem wytłuczonym kacie sonda chodziła prawidłowo.
A przy strumienicy musisz trochę porzeźbić żeby połączyć z dwururką do kolektora.
Mi na całkiem wytłuczonym kacie sonda chodziła prawidłowo.
A przy strumienicy musisz trochę porzeźbić żeby połączyć z dwururką do kolektora.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Widzę, że jesteś z Krakowa i nie powinieneś mieć kłopotów ze znalezieniem warsztatu, który robi układy wydechowe.
Jak będziesz pod autem to zaznacz sobie "najlepsze miejsce" na wkręcenie sondy. Kup sam pierścień z gwintem na sondę i wszystko zanieś do jakiegoś dobrego spawacza. Mam tylko nadzieję, że nie kupowałeś strumienicy z nierdzewki bo będzie problem ze spawaniem. Nierdzewka się strasznie wygina i wątpię by spawacz się tego podjął.
Jak będziesz pod autem to zaznacz sobie "najlepsze miejsce" na wkręcenie sondy. Kup sam pierścień z gwintem na sondę i wszystko zanieś do jakiegoś dobrego spawacza. Mam tylko nadzieję, że nie kupowałeś strumienicy z nierdzewki bo będzie problem ze spawaniem. Nierdzewka się strasznie wygina i wątpię by spawacz się tego podjął.
W tej aukcji widac ze sonda moze byc w kolektorze pod 2 rurke:Francis1982 pisze:Tam jest inny gwint. Trzeba by rozwiercać i gwintować. Nie wiem tylko jak się gwintuje w żeliwie. No i czy znajdziesz taki gwintownik. Są takie gotowe końcówki stalowe, krążki z gwintem do sondy. Wspawujesz niedaleko łączenia z dwururką. Tak by nie przeszkadzała.
Mi na całkiem wytłuczonym kacie sonda chodziła prawidłowo.
A przy strumienicy musisz trochę porzeźbić żeby połączyć z dwururką do kolektora.
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-au ... 51591.html
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
skoro tak to w takim razie ten kolektor który jest na aukcji będzie pasować do ABK nie ściągałem jeszcze u siebie tego a nie chce kupić w ciemno. W sumie cena spoko jest jeśli z sonda i jest sprawna to oka . Czy ten biały ślad to nie pamiątka po spawie ?
Z tego co się orientowałem to sonda w ABK a ABT to nie jest ta sama
Z tego co się orientowałem to sonda w ABK a ABT to nie jest ta sama
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Na aukcji widać końcówkę numeru kolektora.
Etka w ruch i porównujemy uszczelki kolektorów a głowicą oraz z dwururka.
Uszczelki ABK:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
Uszczelki ABT:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
Obie wyglądają tak samo.
Co do uszczelki kolektora i dwururki intercars jest niezbyt precyzyjny.
A, że na razie nie mam dostępu do etki to nie mam jak dokładnie sprawdzić po numerach wystawionego kolektora czy podejdzie do niego uszczelka z ABK.
Etka w ruch i porównujemy uszczelki kolektorów a głowicą oraz z dwururka.
Uszczelki ABK:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
Uszczelki ABT:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
Obie wyglądają tak samo.
Co do uszczelki kolektora i dwururki intercars jest niezbyt precyzyjny.
A, że na razie nie mam dostępu do etki to nie mam jak dokładnie sprawdzić po numerach wystawionego kolektora czy podejdzie do niego uszczelka z ABK.