Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 JN] brak mocy,dławi się powyżej 4tyś na ciepłym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

[1.8 JN] brak mocy,dławi się powyżej 4tyś na ciepłym silniku

Post autor: elektryk182 » 24 lip 2012, 22:22

Witam.Mam problem z moją audi 1.8JN.Mianowicie Gdy jest zimny silnik to pali od strzała i ma swoją moc ale jeśli przejade nią około 15Km to czuć, że tej mocy jest mniej no i powyżej 4tyś obrotów na biegu zaczyna buczeć z filtra powietrza i szarpać autem.Tak samo na luzie, gdy zimny wkręci się do 6,5tyś obotów a na ciepłym 5 i buczenie.Na ciepłym silniku auto troche gorzej zapala tj, dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem.Auto nie jest zagazowane.Sprawdzałem wszystkie wtyczki czy nie sa luźne itp ale to nic nie dało.Sprawdzałem wszystkie świece i są wypalone tak samo, tzn na biało.Na moje to brakuje mu paliwa ale dlaczego tylko na ciepłym?
Ostatnio zmieniony 30 lip 2012, 09:41 przez elektryk182, łącznie zmieniany 2 razy.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 25 lip 2012, 09:57

Kiedy wymieniałeś filtr powietrza ?

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 25 lip 2012, 14:07

Nie wiem, ale gdy kupiłem ją to był już nowy filtr powietrza no i nowy olej.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 25 lip 2012, 17:53

Takie objawy to może być zapchany filtr powietrza ,dlatego pytam.Jak poznałeś ,że filtr jest nowy ?

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 25 lip 2012, 18:32

Bo jest bialutki i jeszcze śmierdzi klejem...

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 27 lip 2012, 12:07

Przy prawidłowej mieszance świece powinny być koloru "kawa z mlekiem". Sprawdź wtryskiwacz rozuchowy i dolny czujnik na krućcu przy głowicy czy ma prawidłową rezystancję, na forum jest podane jaką oporność powinien mieć przy danej temp. Do tego wymierz się do fachowca na regulację wtrysku <ok>

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 27 lip 2012, 21:57

Odłączając wtryskiwacz wtryskowy jest jeszcze gorzej...A o którym czujniku mowa, o tym od wody?Bo jeśli tak to gdy go odłączałem to było całkiem źle ledwo co odpalał ale jutro w dzień zmierze rezystancję.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 27 lip 2012, 22:14

stawiam na czujnik :) a może lewe pow jak zimny ma większa dawkę paliwa i jak ma lewiznę mu tak nie przeszkadza a ciepły już koliduje i jeszcze stukowy mi przychodzi do głowy

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 28 lip 2012, 07:28

Też do głowy przyszedł mi niebieski czujnik , ale raczej przy rozruchu są kłopoty.....

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 28 lip 2012, 14:47

też ma wpływ ten temp cieczy, kiedyś na jednym nie paliło mi auto jak było chłodno kopiłem 2 chodził i dymił jak mlucarnia i w końcu używka ori jest ok ale w 2.3

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 30 lip 2012, 09:37

Oto wyniki pomiaru czujnika wody tego od dołu: 27C=2KOhm 70C=340Ohm 90C=210Ohm.Mam jeszcze jedno pytanie, jakie zadanie spełnia przewód podciśnieniowy idący z kolektora ssącego idący do cewki zapłonowej i kopułki?Bo dziś zauważyłem że jest on odłączony i w dodatku przerwany.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 30 lip 2012, 19:46

Mam trochę inny silnik ,ale podejżewam , że ten przewód reguluje czujnik halla , a on jest odpowiedzialny za ustawienie zapłonu.Nie wiem dlaczego idzie jeszcze do cewki ...? Ale tak czy siak nie może być przerwany.....Nie mówiąc o zapłonie to jeszcze ciągnie ci lewe powietrze !- przy 0°C 5000...6500 &#937;
- przy 10°C 3300...4500 &#937;
- przy 20°C 2200...3000 &#937;
- przy 30°C 1500...2000 &#937;
- przy 40°C 1000...1400 &#937;
- przy 50°C 700...950 &#937;
- przy 60°C 540...680 &#937;
- przy 70°C 400...500 &#937;
- przy 80°C 275...375 &#937;
- przy 90°C 200...275 &#937;
- przy 100°C 150...225 &#937;
Takie charakterystyki dla niebieskiego czujnika. Chyba mieścisz się w tolerancji i ważne ,że reaguje na zmianę temperatury.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 30 lip 2012, 21:42

elektryk182 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, jakie zadanie spełnia przewód podciśnieniowy idący z kolektora ssącego idący do cewki zapłonowej i kopułki?Bo dziś zauważyłem że jest on odłączony i w dodatku przerwany.
W JN wyprzedzenie zapłonu jest sterowane podciśnieniowo więc masz winowajcę. Podłącz to jak być powinno i pisz czy pomogło ;-)

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 30 lip 2012, 22:37

Ok, podłącze i sprawdze ale przykładając palec do tej dziurki w kolektorze to jakoś słabo zasysa :/ I nie wiem czy to coś zdziała.

[ Dodano: 2012-07-31, 12:43 ]
Po podłączeniu tego wężyka jest niby wszystko ok ale jak znowu się pojawi ten problem to napiszę tu wq temacie.Mam jeszcze pytanie, czy przez to moje auto mogło troche więcej palić?Bo mi wychodziło średnio 10L na 100km

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 31 lip 2012, 21:44

elektryk182 pisze:Ok, podłącze i sprawdze ale przykładając palec do tej dziurki w kolektorze to jakoś słabo zasysa
Przecież to nie ma mieć siły wciągajacej koty :mrgreen: W miarę rosnących obrotów podciśnienie ma większą siłę ;-)
elektryk182 pisze: czy przez to moje auto mogło troche więcej palić?Bo mi wychodziło średnio 10L na 100km
Pojeździj i sprawdź, wszystko zależy od stylu jazdy ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl