Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Gotuje sie :(

Wszystko co tyczy się silników V6
benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

[AAH] Gotuje sie :(

Post autor: benekk25 » 28 lip 2012, 23:57

witam wszystkich!!!zaczne tak:poprzedniemu włascicielowi tzn.mój kuzyn pękła chłodnica wzioł ją zdemontował i długo czekał az sie trafi okazja i kupi używke!tak sie nie stało i kupił nową zalał płynem i chyba tyle nawet chyba jej nie odpowietrzył!!!problem jest taki zen przejade pare KM i jest prawie wrzątek przewody od wody tak gorące ze nie idzie ich dotkną nawet błotniki z przodu są gorące ze parzą!!!woda raz sie zagotowała jedzie tak jakby chciała a nie może!!!wskaznik temp.jak dostanie dobrze to działa ale dochodzi do 70 i opada spowrotem!co moze byc?zapowietrzony?
Ostatnio zmieniony 17 sie 2012, 13:20 przez benekk25, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 29 lip 2012, 01:19

na 100% zapowietrzony odpowietrzyc V nie jest prosta sprawa . poszukaj na forum bylo tysiace razy o gotujacej sie V-ce

[ Dodano: 2012-07-29, 01:21 ]
ale jedzie jakby chcial a nie moze to dziwne moze uszczelke wywalilo ktoras

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 29 lip 2012, 02:18

ja bym stawiał na uszczele :-(

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 29 lip 2012, 09:58

uszczekla???jaka uszczelka???nic nie dymi i płynu tez nie bieze

[ Dodano: 2012-07-29, 18:51 ]
może to przez czujnik temperatury ten na chłodnicy bo wentylatory sie nie załanczją a jak zmostkuje to chodzi teraz zmostkowałem na pierszy bieg i tak jezdze!!!ale i tak wydaje mi sie ze sie grzeje!!!a jak by był zapowietrzony to było by ogrzewanie w środku?

[ Dodano: 2012-07-29, 18:57 ]
może to przez czujnik temperatury ten na chłodnicy bo wentylatory sie nie załanczją a jak zmostkuje to chodzi teraz zmostkowałem na pierszy bieg i tak jezdze!!!ale i tak wydaje mi sie ze sie grzeje!!!a jak by był zapowietrzony to było by ogrzewanie w środku?

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 29 lip 2012, 20:45

jak bedzie zapowietrzony to ogrzewanie w sorku raz będzie raz nie albo w ogóle go nie będzie. Jaki masz stan płynu w zbiorniczku ?

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 29 lip 2012, 22:38

o ile mi się wydaje jest jeden czujnik który własnie tak się zachowuje, odpowiada on za prace wentylatora po zgaszeniu ale mogę się mylić

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 29 lip 2012, 23:40

Dregan, Nie wiem jak w V6 ale w rzędowych silnikach jest czujnik przy kolektorze ssącym odpowiedzialny za załączanie wentylatorów po zgaszeniu silnika.
benekk25, zajrzyj tu

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 29 lip 2012, 23:49

manfred19, tzn mówię że nie wiem :D aby kiedyś zwarłem u siebie w ng i się włączył i kolega pow że to ten czujnik :D dzięki za poprawienie :D

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 31 lip 2012, 01:22

Dregan, okej okej ;-) apropo tego czujnika to nie wiem jak u Ciebie ale u mnie dopiero przy odpowiedniej temp. silnika jak zewrę czujnik to wentylatory się załączą. Na zimnym nie pójdą.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 31 lip 2012, 10:38

W v-kach nie ma czujnika który załącza wentyle po zgaszeniu silnika. Takowe występują napewno w mechanicznynym wtrysku i być może w ABK.
Dobrze odpowietrzyć to warunek. Sam swoja nie raz odpowietrzałem ponad godzinę albo i dłużej. Następna sprawa to usprawnienie wskaźnika tem. to podstawa. Węże w AAH potrafią być naprawdę gorące a tem oscylować w okolicach 90 stopni. A jak z termostatem ? Nie zauważyłem aby o nim ktos wspominał.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 31 lip 2012, 12:39

Faktycznie Kokolino termostat może być cały czas zamknięty i nie puszczać na chłodnicę. benekk25, a chłodnicę masz właśnie gorącą?? Może wentylatory się nie załączają bo termostat trzyma.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 31 lip 2012, 21:49

Kokolino pisze:. Sam swoja nie raz odpowietrzałem ponad godzinę albo i dłużej. Następna sprawa to usprawnienie wskaźnika tem. to podstawa.
kolego w jaki sposób usprawnić ???

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 31 lip 2012, 22:29

chłodnieca jest gorąca wiec niewiem juz sam!a co do wskaznika to co mu zrobic zeby działał cały czas a nie raz działa raz nie!!!

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 sie 2012, 08:47

Ja żeby to naprawić to też trochę sie namęczyłem.
Na początek poszedł w ruch stabilizator napięcia- nie pomogło, lutowanie wszystkich lutów- nie pomogło, wymiana czujnika tego dużego za glowica- porażka. Jak wskaźnik żył swoim życiem tak żył, raz pokazywał, raz nie, nieraz zupełne głupoty pokazywał. Kupiłem nowy licznik i sie skończyło. W końcu mając trochę czasu zająłem sie swoim niedomagającym licznikiem i podczas oględzin pod lupą ścieżek znalazlem jedna pękniętą polutowałem i znów podmieniłem licznik i wskaźnik ożył pojeździłem tak kilka tygodni celem sprawdzenia i było dobrze. Wróciłem do poprzedniego licznika bo miałem w nim ringi i swój prędkościomierz a ten naprawiany wziął ode mnie kolega. Jeździ już kilka miechów i dobrze wskazuje.
Więc koledzy do usprawnienia wskaźnika potrzeba trochę chęci i nerwów ale można. Przede wszystkim dokładnie i dobrze wszystko trzeba sprawdzić od samego czujnika zaczynając a kończyć na wskazówce.

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 02 sie 2012, 20:08

Spr czujnik temperatury ten 3 pinowy, i koniecznie termostat pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl