Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana napinacza paska klinowego

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

[B4 1Z] Wymiana napinacza paska klinowego

Post autor: Sagitari » 06 sie 2012, 18:18

Witam

Stoję przed zadaniem wymiany całego napinacza wraz z ramieniem rolki paska napędzającego alternator i klimatyzację. Nie zaczynam jednak, póki nie będę mieć pewności co do samej klimatyzacji - z tego jak widzę na wsporniku jest osadzony zarówno alternator i kompresor klimy. Czy do wymiany napinacza i pręcika rolki trzeba również demontować sprężarkę klimatyzacji i czy tym samym pociąga to za sobą rozszczelnienie układu klimatyzacji?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sie 2012, 21:43

Kompresora nie trzeba ruszać. Zostaje wszystko na swoim miejscu.

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 06 sie 2012, 23:10

Dzięki, w takim razie biorę się za napinacz, alternator mam już zdjęty. Spory problem to górna śruba imbusowa napinacza, praktycznie brak możliwości podejścia jakimkolwiek kluczem. Gdyby dało się przesunąć przewody idące do sprężarki klimy, to może jeszcze jakoś .... niestety to są sztywne przewody. Jak coś wymyślę to jutro napiszę i będę ewentualnie pytać.
Generalnie szykowałem się do wyjazdu na urlop a tu taki problem :-( - pękł ten utwardzany pręt, na którym osadzona jest rolka. Jak już się zorientowałem mój napinacz był domową przeróbką poprzedniego właściciela z dorobioną śrubą do ręcznego napinania.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sie 2012, 23:20

Idzie odkręcić. Mały ten manewr odkrecania ale idzie. Mi obrcala się to musialem z drugiej strony kluczem trzymac jeszcze.

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 07 sie 2012, 09:18

ja tez to przerabiałem , szybciej to zrobisz jak odkręcisz całą łapę , trzeba tylko poluzować przewody od klimy które idą pod miską olejową ,wtedy sprężarka ładnie da się odsunąć .
<ok>

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 07 sie 2012, 22:27

Udało się :) Dziś rano zdobyłem (niestety w serwisie ASO) zamówioną łapkę do rolki, tulejki z uszczelkami. Plus nowy napinacz SKF, który miałem zakupiony dzień wcześniej. Rzeczywiście samo poluzowanie przewodów klimy wystarcza, żeby coś zadziałać. Łapy jednak nie ruszałem, postanowiłem poświęcić z mojego zestawu jeden z nasadowych kluczy imbusowych; do każdego rozmiaru mam po dwie sztuki - krótką i znacznie dłuższą. Długą sztukę o rozmiarze 6 dociąłem idealnie na wymiar tak, żeby po wciśnięciu w górną śrubę napinacza wystawało około centymetra poza obrys napinacza - taki zabieg pozwolił dosięgnąć przerobioną nasadkę imbusową kluczek płaskim. To wystarczy, żeby odkręcić i potem mocno dokręcić nowy napinacz. Obcięta nasadka imbusowa z pewnością kiedyś się jeszcze przyda :)
Teraz został mi do wymiany jeszcze piszczący pasek, bo ten obecny był specjalnie kupiony dłuższy z powodu przerobionego przez kogoś napinacza.
Co wybrać? Gates czy Contitech?

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 21 lip 2014, 09:32

zamieniał ktoś z was napinacz? bo u siebie miałem ten z prawej, a pod ręką mam ten z lewej i trochę się różni :roll:

Obrazek

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 21 lip 2014, 09:38

Ja u siebie wymieniałem miałem tan z prawej a koledze zmieniałem to miał taki jak z lewej a założył ten z prawej ;-)

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 21 lip 2014, 18:16

bozmek pisze:Ja u siebie wymieniałem miałem tan z prawej a koledze zmieniałem to miał taki jak z lewej a założył ten z prawej ;-)
dzięki. to jeszcze wam pokażę jak tuleja i ramię u mnie wyglada <ok> druga tuleja tak zapieczona ze jej wyciągnąć nie mogę :/

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 21 lip 2014, 19:17

ja jak bym poszukał to może bym gdzieś fotki z tuningu tej dźwigni napinacza znalazł, mianowicie roztaczanie obudowy przetaczanie ramienia i dotoczenia brązowych tulejek :mrgreen: mój wyglądał bardzo podobnie a łapa altka i sprężarki klimy na której jest zamontowany ten napinacz też dostała

misio884
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:43

Post autor: misio884 » 12 lis 2014, 20:15

Pytanie takie czy ta śruba u was też tak ciężko wchodzi w napinacz? Bez młotka nie da rady. 2 sprawa mam napinacz ten z prawej podczas walenia młotkiem odpadł spod czy da się to złożyć? Czy muszę nowy kupić? Mógłby ktoś napisać krok po kroku jak złożyć to z powrotem bo może coś źle robię ( mam zdjęta łapę) dziękuję pozdrawiam

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 12 lis 2014, 20:33

misio884 pisze:Pytanie takie czy ta śruba u was też tak ciężko wchodzi w napinacz? Bez młotka nie da rady. 2 sprawa mam napinacz ten z prawej podczas walenia młotkiem odpadł spod czy da się to złożyć? Czy muszę nowy kupić? Mógłby ktoś napisać krok po kroku jak złożyć to z powrotem bo może coś źle robię ( mam zdjęta łapę) dziękuję pozdrawiam
sruba czy łapa bo łapa dosyc ciezko a sruba nie. ten z prawej ktos pisal ze rozebrał i złozył, musisz ta "pokrywe" wbic

misio884
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:43

Post autor: misio884 » 13 lis 2014, 07:06

Chodzi o śrubę która przechodzi przez łapę i wchodzi do napinacza, u mnie do niej musiałem użyć młotka.

Awatar użytkownika
Kostek9626
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 19 kwie 2018, 19:23
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Kostek9626 » 19 kwie 2018, 19:58

Chcial bym sie podlaczyc do tematu i podzielic sie swoim w pelni dzialajacym pomyslem aby ulatwic zycie przyszlym pokoleniom. Rano popiskiwal mi pasek pk i zasmiecal moja glowe mysla o zerwaniu paska i wciagniecia go pod rozrzad co moglo sie niefortunnie zakonczyc niestety cala kolyska z napinaczem jest bardzo droga z dostepnoscia czesci tez jest nijak a wiec postanowilem pozbyc sie tego ustrojstwa a wiec rezanko:
-zmienilem kolo alt na kolo z wolnobiegiem
-wyje....m ten prent nieszczesny
-musialem przyfrezowac wspornik momentu obrotowego bo pasek tarl o niego
-zastosowalem pasek 6Pk 865
I to tyle dziala bez napinacza dodam ze niemam klimy a wszycho dziala jak w zegareczku zero dzwiekow i glowa spokojna
POWODZONKA

[ Dodano: 2018-04-19, 19:58 ]
Jak bd pod maska to pstrykne i wrzuce jakies foty dla rozjasnienia sytuacji dodam ze niema teraz zadnej rolki pasek zalozylem na alt i wciagnelem na dolne kolo krecac silnikiem kluczm jak wiadomo nasadowym 19 12kąt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl