[B4 1Z] Wymiana napinacza paska klinowego
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
[B4 1Z] Wymiana napinacza paska klinowego
Witam
Stoję przed zadaniem wymiany całego napinacza wraz z ramieniem rolki paska napędzającego alternator i klimatyzację. Nie zaczynam jednak, póki nie będę mieć pewności co do samej klimatyzacji - z tego jak widzę na wsporniku jest osadzony zarówno alternator i kompresor klimy. Czy do wymiany napinacza i pręcika rolki trzeba również demontować sprężarkę klimatyzacji i czy tym samym pociąga to za sobą rozszczelnienie układu klimatyzacji?
Stoję przed zadaniem wymiany całego napinacza wraz z ramieniem rolki paska napędzającego alternator i klimatyzację. Nie zaczynam jednak, póki nie będę mieć pewności co do samej klimatyzacji - z tego jak widzę na wsporniku jest osadzony zarówno alternator i kompresor klimy. Czy do wymiany napinacza i pręcika rolki trzeba również demontować sprężarkę klimatyzacji i czy tym samym pociąga to za sobą rozszczelnienie układu klimatyzacji?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Dzięki, w takim razie biorę się za napinacz, alternator mam już zdjęty. Spory problem to górna śruba imbusowa napinacza, praktycznie brak możliwości podejścia jakimkolwiek kluczem. Gdyby dało się przesunąć przewody idące do sprężarki klimy, to może jeszcze jakoś .... niestety to są sztywne przewody. Jak coś wymyślę to jutro napiszę i będę ewentualnie pytać.
Generalnie szykowałem się do wyjazdu na urlop a tu taki problem - pękł ten utwardzany pręt, na którym osadzona jest rolka. Jak już się zorientowałem mój napinacz był domową przeróbką poprzedniego właściciela z dorobioną śrubą do ręcznego napinania.
Generalnie szykowałem się do wyjazdu na urlop a tu taki problem - pękł ten utwardzany pręt, na którym osadzona jest rolka. Jak już się zorientowałem mój napinacz był domową przeróbką poprzedniego właściciela z dorobioną śrubą do ręcznego napinania.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Udało się Dziś rano zdobyłem (niestety w serwisie ASO) zamówioną łapkę do rolki, tulejki z uszczelkami. Plus nowy napinacz SKF, który miałem zakupiony dzień wcześniej. Rzeczywiście samo poluzowanie przewodów klimy wystarcza, żeby coś zadziałać. Łapy jednak nie ruszałem, postanowiłem poświęcić z mojego zestawu jeden z nasadowych kluczy imbusowych; do każdego rozmiaru mam po dwie sztuki - krótką i znacznie dłuższą. Długą sztukę o rozmiarze 6 dociąłem idealnie na wymiar tak, żeby po wciśnięciu w górną śrubę napinacza wystawało około centymetra poza obrys napinacza - taki zabieg pozwolił dosięgnąć przerobioną nasadkę imbusową kluczek płaskim. To wystarczy, żeby odkręcić i potem mocno dokręcić nowy napinacz. Obcięta nasadka imbusowa z pewnością kiedyś się jeszcze przyda
Teraz został mi do wymiany jeszcze piszczący pasek, bo ten obecny był specjalnie kupiony dłuższy z powodu przerobionego przez kogoś napinacza.
Co wybrać? Gates czy Contitech?
Teraz został mi do wymiany jeszcze piszczący pasek, bo ten obecny był specjalnie kupiony dłuższy z powodu przerobionego przez kogoś napinacza.
Co wybrać? Gates czy Contitech?
Pytanie takie czy ta śruba u was też tak ciężko wchodzi w napinacz? Bez młotka nie da rady. 2 sprawa mam napinacz ten z prawej podczas walenia młotkiem odpadł spod czy da się to złożyć? Czy muszę nowy kupić? Mógłby ktoś napisać krok po kroku jak złożyć to z powrotem bo może coś źle robię ( mam zdjęta łapę) dziękuję pozdrawiam
sruba czy łapa bo łapa dosyc ciezko a sruba nie. ten z prawej ktos pisal ze rozebrał i złozył, musisz ta "pokrywe" wbicmisio884 pisze:Pytanie takie czy ta śruba u was też tak ciężko wchodzi w napinacz? Bez młotka nie da rady. 2 sprawa mam napinacz ten z prawej podczas walenia młotkiem odpadł spod czy da się to złożyć? Czy muszę nowy kupić? Mógłby ktoś napisać krok po kroku jak złożyć to z powrotem bo może coś źle robię ( mam zdjęta łapę) dziękuję pozdrawiam
- Kostek9626
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 19:23
- Lokalizacja: Elblag
Chcial bym sie podlaczyc do tematu i podzielic sie swoim w pelni dzialajacym pomyslem aby ulatwic zycie przyszlym pokoleniom. Rano popiskiwal mi pasek pk i zasmiecal moja glowe mysla o zerwaniu paska i wciagniecia go pod rozrzad co moglo sie niefortunnie zakonczyc niestety cala kolyska z napinaczem jest bardzo droga z dostepnoscia czesci tez jest nijak a wiec postanowilem pozbyc sie tego ustrojstwa a wiec rezanko:
-zmienilem kolo alt na kolo z wolnobiegiem
-wyje....m ten prent nieszczesny
-musialem przyfrezowac wspornik momentu obrotowego bo pasek tarl o niego
-zastosowalem pasek 6Pk 865
I to tyle dziala bez napinacza dodam ze niemam klimy a wszycho dziala jak w zegareczku zero dzwiekow i glowa spokojna
POWODZONKA
[ Dodano: 2018-04-19, 19:58 ]
Jak bd pod maska to pstrykne i wrzuce jakies foty dla rozjasnienia sytuacji dodam ze niema teraz zadnej rolki pasek zalozylem na alt i wciagnelem na dolne kolo krecac silnikiem kluczm jak wiadomo nasadowym 19 12kąt
-zmienilem kolo alt na kolo z wolnobiegiem
-wyje....m ten prent nieszczesny
-musialem przyfrezowac wspornik momentu obrotowego bo pasek tarl o niego
-zastosowalem pasek 6Pk 865
I to tyle dziala bez napinacza dodam ze niemam klimy a wszycho dziala jak w zegareczku zero dzwiekow i glowa spokojna
POWODZONKA
[ Dodano: 2018-04-19, 19:58 ]
Jak bd pod maska to pstrykne i wrzuce jakies foty dla rozjasnienia sytuacji dodam ze niema teraz zadnej rolki pasek zalozylem na alt i wciagnelem na dolne kolo krecac silnikiem kluczm jak wiadomo nasadowym 19 12kąt