Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S] wymiana pompy olejowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

[B3 1.8S] wymiana pompy olejowej

Post autor: turbofin » 07 sie 2012, 20:03

Ciśnienie oleju przy okolo 80 stopniach przy 1000 obrotach wynosi u mnie 0,8 bara, przy 2000 około 1,8 - 1,9 bara.

Czy jest sens wymiany pompy olejowej na nową?
Czy przy jej wymianie trzeba wyciagać silnik?
W jaki sposób ja wymienić?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 07 sie 2012, 21:12

Robilem 2 dni temu, wystarczy opuscic wozek odkrecajac 2 przednie sruby, odkrecic metalowa podkowe laczaca od dolu silnik ze skrzynia i mozemy odkrecac miske.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [B3 1.8S] wymiana pompy olejowej

Post autor: Patrique » 07 sie 2012, 21:15

Co do ciśnienia to może niech się wypowiedzą fachowcy :mrgreen: .
Natomiast co do wymiany samej pompy to z racji konstrukcji trawersu silnika miski nie wyciągniesz za nic. Nawet po odkręceniu silnika od łap, nie podniesiesz go na tyle (zapiera się skrzynią o budę i drążki kierownicze), żeby miska przeszła swobodnie przez wystający smok pompy olejowej. Także są dwie opcje:
:arrow: wyciąganie silnika (opcja bezpieczna)
:arrow: demontaż przedniego zawieszenia wahacze plus trawers (opcja ryzykowna, ze względu na możliwość uje....nia śrub a właściwie gwintów w podłużnicach. W przypadku urwania trzeba potem ciąć otwory w podłodze lub podłużnicach, w zależności oczywiście w którym miejscu się upitoliła).

[ Dodano: 2012-08-07, 20:18 ]
PI7er, ta łapa od skrzyni tez bywa na czarnej liście. Także jeśli już tak bardzo proponujesz odkręcanie ww. śrub to dodaj żeby na nie uważać :mrgreen: .
Miałeś jakiś patent przy ich wykręcaniu tzn. środki zapobiegawcze żeby nie urwać nic?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 07 sie 2012, 21:38

Mi w B4 puscily bez problemu, odkrecalem rok temu to wymiany tulejek.
Do pompy oleju wystarczylo odkrecic tylko przednie 2 sruby i odchylic w dol sanki.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 sie 2012, 22:12

PI7er, odkręciłeś grzechotką, przedłużką czy udarem?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 07 sie 2012, 23:11

Grzechotką.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 08 sie 2012, 21:46

U mnie też śruby odkręciły się bez żadnego problemu. Niedługo powtórka z rozrywki, pompa oleju w pudełeczku już czeka. Ale szanse że wymiana pomoże u mnie na ciśnienie oleju, oceniam na 30%. Ostatnie podejście, jak nie pomoże to zajeżdzam obecny silnik do końca a potem szukam innego. Co do opuszczania sanek to zalecam podwiesić na czymś przód silnikaw B3, ja po partyzancku przywiązałem łapę silnika do pasa przedniego;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 08 sie 2012, 21:55

jaco80 pisze:...ja po partyzancku przywiązałem łapę silnika do pasa przedniego;-)
I nie wygięła się ta blacha przedniego pasa?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 11 sie 2012, 12:10

Nie, silnik ani drgnął, to było takie zabezpieczenie tylko.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 14 paź 2012, 18:21

Pompa wymieniona, dwie śruby od sanek odkręciły sie bezproblemowo, podparłem tylko skrzynie, zeby zbytnio nie obciazać pasa przedniego i poduchy skrzyni ;-)

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 15 paź 2012, 15:55

I co, poprawiło się ciśnienie?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 16 paź 2012, 19:57

tak poprawiło się chociaż myślałem, że po zalożeniu nowej pompy będzie znacznie wyższe, ale jest ok.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 17 paź 2012, 00:11

Napisz jeszcze o ile na jałowych chociaż;-) Sorry że tak wypytuje ale stoję przed tym samym zabiegiem i jestem ciekaw.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 18 paź 2012, 14:38

Na jalowym przy 1000 RPM mam 1 bar

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 paź 2012, 14:40

bardzo mało....
większość audików ma 1.5 do 2 bar na wolnych i rozgrzanych silnikach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl