[B3 1.8S] wymiana pompy olejowej
[B3 1.8S] wymiana pompy olejowej
Ciśnienie oleju przy okolo 80 stopniach przy 1000 obrotach wynosi u mnie 0,8 bara, przy 2000 około 1,8 - 1,9 bara.
Czy jest sens wymiany pompy olejowej na nową?
Czy przy jej wymianie trzeba wyciagać silnik?
W jaki sposób ja wymienić?
Czy jest sens wymiany pompy olejowej na nową?
Czy przy jej wymianie trzeba wyciagać silnik?
W jaki sposób ja wymienić?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: [B3 1.8S] wymiana pompy olejowej
Co do ciśnienia to może niech się wypowiedzą fachowcy :mrgreen: .
Natomiast co do wymiany samej pompy to z racji konstrukcji trawersu silnika miski nie wyciągniesz za nic. Nawet po odkręceniu silnika od łap, nie podniesiesz go na tyle (zapiera się skrzynią o budę i drążki kierownicze), żeby miska przeszła swobodnie przez wystający smok pompy olejowej. Także są dwie opcje:
wyciąganie silnika (opcja bezpieczna)
demontaż przedniego zawieszenia wahacze plus trawers (opcja ryzykowna, ze względu na możliwość uje....nia śrub a właściwie gwintów w podłużnicach. W przypadku urwania trzeba potem ciąć otwory w podłodze lub podłużnicach, w zależności oczywiście w którym miejscu się upitoliła).
[ Dodano: 2012-08-07, 20:18 ]
PI7er, ta łapa od skrzyni tez bywa na czarnej liście. Także jeśli już tak bardzo proponujesz odkręcanie ww. śrub to dodaj żeby na nie uważać :mrgreen: .
Miałeś jakiś patent przy ich wykręcaniu tzn. środki zapobiegawcze żeby nie urwać nic?
Natomiast co do wymiany samej pompy to z racji konstrukcji trawersu silnika miski nie wyciągniesz za nic. Nawet po odkręceniu silnika od łap, nie podniesiesz go na tyle (zapiera się skrzynią o budę i drążki kierownicze), żeby miska przeszła swobodnie przez wystający smok pompy olejowej. Także są dwie opcje:
wyciąganie silnika (opcja bezpieczna)
demontaż przedniego zawieszenia wahacze plus trawers (opcja ryzykowna, ze względu na możliwość uje....nia śrub a właściwie gwintów w podłużnicach. W przypadku urwania trzeba potem ciąć otwory w podłodze lub podłużnicach, w zależności oczywiście w którym miejscu się upitoliła).
[ Dodano: 2012-08-07, 20:18 ]
PI7er, ta łapa od skrzyni tez bywa na czarnej liście. Także jeśli już tak bardzo proponujesz odkręcanie ww. śrub to dodaj żeby na nie uważać :mrgreen: .
Miałeś jakiś patent przy ich wykręcaniu tzn. środki zapobiegawcze żeby nie urwać nic?
U mnie też śruby odkręciły się bez żadnego problemu. Niedługo powtórka z rozrywki, pompa oleju w pudełeczku już czeka. Ale szanse że wymiana pomoże u mnie na ciśnienie oleju, oceniam na 30%. Ostatnie podejście, jak nie pomoże to zajeżdzam obecny silnik do końca a potem szukam innego. Co do opuszczania sanek to zalecam podwiesić na czymś przód silnikaw B3, ja po partyzancku przywiązałem łapę silnika do pasa przedniego;-)