Tak się dzieje przy wczesnym wtrysku. Paliwo jest już spalane a tłok nie skończył iść do góry.Francis1982 pisze:Przy mocnej kompresji jak znajdzie się tam za dużo paliwa może okazać się, że podczas wybuchu mogą na tłok działać zbyt duże siły "na boki".
Spokojnie, w dieslach masz samozapłon i paliwo zaczyna być spalane tuż przy wyjściu z iglicy <ok> No chyba, że wtrysk leje takimi wielkimi kroplami, że nie zdążą całe się spalić i dopalają się na górze tłoka (stąd wypalone tłoki). No i siła ze spalania paliwa, w idealnym przypadku, działa w dół, pchając tłok. Wiadomo, nie ma akcji bez reakcji i na głowicę działa taka sama siła.Francis1982 pisze: Tymczasem zbyt duża ilość paliwa może spowodować, że to paliwo w denku może również zbyt mocno oddziaływać w poprzek tłoka próbując go rozerwać.