[B4] Problem z podlączeniem kabli zaplonowych.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
A napisze tutaj. Na środkowym i ostatnim pinie musi być przejście na zamkniętej przepustnicy, i nie ma być przejścia jak delikatnie uchylisz przepustnice. Najlepiej podłączyć multimetr i użyć opcji testera diod. I na wyświetlaczu ma być wartość koło zera max. 5 . U mnie było 400-800 czasami nieskończoność więc lipa. No i obroty góra dół bo nie załącza się układ wolnych obrotów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Bo kiedyś sprawdzałem i koła pasowe koło zamachowe wszystko się zgadza. Na obecnym ustawieniu gaśnie na zimnym a na ciepłym ok.1000 obr. Jak będe miał czas to sprawdzę dokładnie. Wystarczy, że na kole zamachowym będzie 0 tak ? Tylko że są dwie opcje raz jest palec tak a raz o 180 stopni przestawiony a i tak na zamachu 0, czym się sugerować ?
na zamachu 0, na górnym kółku rozrządu ma być odpowiedni znak w okienu (u mnie w 2.0 JS jest to wcięcie) a palec aparatu zaplonowego ma wskazywać na to nacięcie/kreskę na apracie zapłonowym.
Sugerujesz sie zawsze tym, czy górne kolo rozrządu stoi na znaku, potem zerkasz czy zero na zamahu jest dokładnie w okienku, potem ustawiasz aparat zapłonowy by palec wskazywał idealnie na nacięcie.
Jak chcesz miec idealnie ustawiony zapłon, to ja u siebie w 2.0 JS robię tak:
jak wszystko jest sprawne, bierzesz lampe stroboskopową, podpinasz ją pod 1 cyl i błyskasz na okienko zamachu wypatrując kreski/nacięcia na zamachu(warto wcześniej sobie zaznaczyc białym markerem ta kreske). podczas tej regulacji, gdy silnik ma ok 800-1000 obrotów (na wolnych obrotach) kręcisz poluzowanym aparatem zapłonowym tak, aby kreska bylo idealnie w okienku. Nie jestem tylko pewien, czy w NG jest taka kreska na zamachu. trzeba by prześledzić kawałek zamachu w poblizu "0" na nim
To czy na zimnym czy ciepłym gaśnie może nie mieć zadnego związku z kwestią zapłonu.
Sugerujesz sie zawsze tym, czy górne kolo rozrządu stoi na znaku, potem zerkasz czy zero na zamahu jest dokładnie w okienku, potem ustawiasz aparat zapłonowy by palec wskazywał idealnie na nacięcie.
Jak chcesz miec idealnie ustawiony zapłon, to ja u siebie w 2.0 JS robię tak:
jak wszystko jest sprawne, bierzesz lampe stroboskopową, podpinasz ją pod 1 cyl i błyskasz na okienko zamachu wypatrując kreski/nacięcia na zamachu(warto wcześniej sobie zaznaczyc białym markerem ta kreske). podczas tej regulacji, gdy silnik ma ok 800-1000 obrotów (na wolnych obrotach) kręcisz poluzowanym aparatem zapłonowym tak, aby kreska bylo idealnie w okienku. Nie jestem tylko pewien, czy w NG jest taka kreska na zamachu. trzeba by prześledzić kawałek zamachu w poblizu "0" na nim
To czy na zimnym czy ciepłym gaśnie może nie mieć zadnego związku z kwestią zapłonu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Tzn. zapłon mam ustawiony na 15 stopni . Tylko to, że jak go ustawiałem to miałem wszystko ok. 0 na zamachu, górny wałek rozrządu czyli kropka wybita na krawędzi głowicy, wszystko git. A te kable są poprzestawiane czy coś. Od 2 tygodni pracuje w warsztacie LPG i mam dostęp do analizatora spalin. Na ciepłym mi wychodzi np. 0.2 CO i współczynnik lambda 1.4 albo 1.6 czyli ubogo. Ale jak mu dam więcej paliwa to zaczyna skakać na obrotach góra dół i wtedy wiadomo ciężko cokolwiek ustawić ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle