Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4] Problem z podlączeniem kabli zaplonowych.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 09 sie 2012, 20:30

A napisze tutaj. Na środkowym i ostatnim pinie musi być przejście na zamkniętej przepustnicy, i nie ma być przejścia jak delikatnie uchylisz przepustnice. Najlepiej podłączyć multimetr i użyć opcji testera diod. I na wyświetlaczu ma być wartość koło zera max. 5 . U mnie było 400-800 czasami nieskończoność więc lipa. No i obroty góra dół bo nie załącza się układ wolnych obrotów.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 09 sie 2012, 20:39

aha wrócę z wczasów będę działał

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 11 sie 2012, 14:16

Witam . Ja mam inaczej te kable ... Podłączyłem je wczoraj tak jak na waszych rysunkach i auto nawet nie pali ...

zukreator

Post autor: zukreator » 11 sie 2012, 15:51

bo masz odwortnie założoną kopułkę, albo 1 cyl podłączony nie w tym miejscu.

1 cyl jest przy nacieciu/kresce na brzegu korpusu aparatu zapłonowego, palec musi wskazywać na to nacięcie gdy silnik stoi na znakach. wtedy podłączasz przewody

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 11 sie 2012, 22:24

Bo kiedyś sprawdzałem i koła pasowe koło zamachowe wszystko się zgadza. Na obecnym ustawieniu gaśnie na zimnym a na ciepłym ok.1000 obr. Jak będe miał czas to sprawdzę dokładnie. Wystarczy, że na kole zamachowym będzie 0 tak ? Tylko że są dwie opcje raz jest palec tak a raz o 180 stopni przestawiony a i tak na zamachu 0, czym się sugerować ?

zukreator

Post autor: zukreator » 11 sie 2012, 22:47

na zamachu 0, na górnym kółku rozrządu ma być odpowiedni znak w okienu (u mnie w 2.0 JS jest to wcięcie) a palec aparatu zaplonowego ma wskazywać na to nacięcie/kreskę na apracie zapłonowym.

Sugerujesz sie zawsze tym, czy górne kolo rozrządu stoi na znaku, potem zerkasz czy zero na zamahu jest dokładnie w okienku, potem ustawiasz aparat zapłonowy by palec wskazywał idealnie na nacięcie.

Jak chcesz miec idealnie ustawiony zapłon, to ja u siebie w 2.0 JS robię tak:
jak wszystko jest sprawne, bierzesz lampe stroboskopową, podpinasz ją pod 1 cyl i błyskasz na okienko zamachu wypatrując kreski/nacięcia na zamachu(warto wcześniej sobie zaznaczyc białym markerem ta kreske). podczas tej regulacji, gdy silnik ma ok 800-1000 obrotów (na wolnych obrotach) kręcisz poluzowanym aparatem zapłonowym tak, aby kreska bylo idealnie w okienku. Nie jestem tylko pewien, czy w NG jest taka kreska na zamachu. trzeba by prześledzić kawałek zamachu w poblizu "0" na nim

To czy na zimnym czy ciepłym gaśnie może nie mieć zadnego związku z kwestią zapłonu.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 11 sie 2012, 23:08

Tzn. zapłon mam ustawiony na 15 stopni . Tylko to, że jak go ustawiałem to miałem wszystko ok. 0 na zamachu, górny wałek rozrządu czyli kropka wybita na krawędzi głowicy, wszystko git. A te kable są poprzestawiane czy coś. Od 2 tygodni pracuje w warsztacie LPG i mam dostęp do analizatora spalin. Na ciepłym mi wychodzi np. 0.2 CO i współczynnik lambda 1.4 albo 1.6 czyli ubogo. Ale jak mu dam więcej paliwa to zaczyna skakać na obrotach góra dół i wtedy wiadomo ciężko cokolwiek ustawić ...

zukreator

Post autor: zukreator » 11 sie 2012, 23:30

w kwestii przewodów zapłonowych powiem tyle, że jeśli mialbys pomylone kable wn, albo byś nie odpalił, albo by strzelał w wydech, albo by blokował silnik. jak odpala i słychać wszytkie cylindry to lepiej juz tych przewodów nie podłączysz.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 12 sie 2012, 08:42

No ale to nie jest normalne, że tak jest. Napisze później jak mam obecnie podłączone.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl