[A4 ADR] Poszarpuje na LPG
Zrób ten sam zrzut przy pracującym silniku na PB i po czasie na LPG
Pokrycie dwóch lini w Twoim przypadku jest nieuzasadnione - wpierw trzeba poprawić dysze ale najpierw pokaż screeny
Nie kwestia ustawienia mapy polega na pokryciu dwóch kresek - to jest tylko pewnego rodzaju uproszczenie pod względem innych poprawnych warunków spełnionych
Gdyby to było takie proste --- to zakłady nie miały by pracy
Pozdrawiam
Pokrycie dwóch lini w Twoim przypadku jest nieuzasadnione - wpierw trzeba poprawić dysze ale najpierw pokaż screeny
Nie kwestia ustawienia mapy polega na pokryciu dwóch kresek - to jest tylko pewnego rodzaju uproszczenie pod względem innych poprawnych warunków spełnionych
Gdyby to było takie proste --- to zakłady nie miały by pracy
Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Domyślam się :mrgreen:Lee76 pisze:Gdyby to było takie proste --- to zakłady nie miały by pracy
Zastanawiałem się też nad sprawdzeniem średnicy dysz itp ale nie wiem czy jest sens. W końcu przez 2 lata i ponad 50tyś wszystko chodziło dobrze. Zawsze też jak jeździłem na kontrolę to podpatrywałem magika i mapki były ok, auto chodziło dobrze. Dopiero jak zaczęły się te cyrki z poszarpywaniem to zaczął mi rozjeżdżać mapy. Przypuszczam więc że coś się spsuło a raczej działa ale działa niepoprawnie.
Ok, lecę zrobić te screny.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zebrałem trochę dodatkowych danych z auta takiej samej konfiguracji jak moje czyli również z wolną odmą. Z porównań wynika że moja przepływka pokazuje większe wartości niż przy aucie porównywanym. Tam wskazania dochodziły maks do 96 g/s gdzie u mnie doszły nawet do prawie 114 g/s. Dodatkowo wydaje mi się że tnie mi czasy wtrysków. U mnie na wolnych obrotach wskazuje około 2,5 ms a tam 3,5-4 ms. Na ten niski czas wtrysków zwróciłem już kiedyś uwagę mówił o nim też gazownik. Zastanawiam się więc czy czasem przepływka nie robi tu bałaganu. Jak myślicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Coś dziwnie sonda pracuje, patrząc na te screeny które wrzuciłeś. Silnik był pewnie jeszcze nie nagrzany dobrze, bo jest rozjazd czasów benzynowego między pracą na benzynie a na gazie (słaba wbudowana karetka po temperaturze gaz) i może też sonda tak słabo pracuje na zimno. Jakbyś miał czas to nagraj jak pracuje podczas jazdy ze stałą prędkością.
Mnożnik rzeczywiście masz trochę dziwny, nie wiem po co ta górka przy 8ms, pewnie tak po 7ms sterownik nie bierze odczytów z sondy i zmiana mnożnika po koniec nie wpływa na ułożenie linii po tych czasach (po 7ms) tylko jest zależna od tego jak jest ułożony mnożnik na początku.
U Ciebie mnożnik zaczyna się przy 1,6 więc nie może opadać aż do 1 bo by było już za stromo.
Później może opisze jak ustawiać mnożnik przy maksymalnych czasach aby samochód miał najlepszego kopa na gazie.
Jeszcze moja sugestia niepoparta faktami, porównaj kąt wyprzedzenia zapłonu na VAGu ze sprawnym silnikiem.
Mnożnik rzeczywiście masz trochę dziwny, nie wiem po co ta górka przy 8ms, pewnie tak po 7ms sterownik nie bierze odczytów z sondy i zmiana mnożnika po koniec nie wpływa na ułożenie linii po tych czasach (po 7ms) tylko jest zależna od tego jak jest ułożony mnożnik na początku.
U Ciebie mnożnik zaczyna się przy 1,6 więc nie może opadać aż do 1 bo by było już za stromo.
Później może opisze jak ustawiać mnożnik przy maksymalnych czasach aby samochód miał najlepszego kopa na gazie.
Jeszcze moja sugestia niepoparta faktami, porównaj kąt wyprzedzenia zapłonu na VAGu ze sprawnym silnikiem.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak, silnik był po jakiś 5 minutach pracy na jałowym. Wrzucę więc na dniach podczas pracy na rozgrzanym.aldi pisze:Coś dziwnie sonda pracuje patrząc na te screeny które wrzuciłeś. Silnik był pewnie jeszcze nie nagrzany dobrze bo jest rozjazd czasów benzynowego między pracą na benzynie a na gazie i może też sonda tak słabo pracuje na zimno. Jakbyś miał czas to nagraj jak pracuje podczas jazdy ze stałą prędkością.
Byłbym wdzięczny.aldi pisze:Później może opisze jak ustawiać mnożnik przy maksymalnych czasach aby samochód miał najlepszego kopa na gazie.
Okaldi pisze:Jeszcze moja sugestia niepoparta faktami, porównaj kąt wyprzedzenia zapłonu na VAGu ze sprawnym silnikiem.
Jeszcze takie moje spostrzeżenia. Ewidentnie coś musi działać nieprawidłowo bo ciągle rozjeżdża te mapy. Po paru dniach były już spore odchyłki między PB a LPG (wrzucę później bo mam screny) no i było gorzej. Znów skasowałem obie mapy, ułożyły się dość dobrze i znów jest lepiej.
Zastanawia mnie jeszcze ten przepływomierze, walnięcie EVAPu i te 2-3 tygodnie bez szarpnięcia bo: jeśli przepływomierz faktycznie trochę zawyża to walnięcie EVAPu (prawdopodobnie był cały czas otwarty bo jak otwierałem korek zbiornika to było podciśnienie - później jeździłem jakiś czas z lekko otwartym korkiem) powodowało że automatycznie nieco powietrza szło bokiem a przepływomierz pokazywał mniejsze wartości (może bardziej zbliżone do faktycznych jakie otrzymywał silnik). Auto oczywiście kulało na wolnych ale po za tym jeździło super - zero szarpnięć i dobra moc. Potem wypiąłem całkiem evap i zaślepiłem ujście w dolocie i po pewnym czasie była już znów kiszka.
Myślę więc o zrobieniu pewnego testu - mianowicie dać mu jednak trochę lewego powietrza, reset map i ustawić je na tych parametrach i zobaczyć co się stanie. Wolne będą do bani ale zobaczyłbym czy znów będą szarpnięcia. Co myślicie?
Albo całkiem wypiąć przepławkę, auto będzie chodzić w trybie awaryjnym czyli generalnie muł i na tym ustawić mapy lpg i zobaczyć co będzie się działo.
PS: mam logi przepływki z kilku przejazdów jak je opracuje to wrzucę.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wrzucam trochę opracowanych danych.
Mapa LPG po paru dnach jazdy:
Ponownie ustawiona:
Oraz porównanie z inną Audi po dwa wykresy w każdej konfiguracji. Bartek1 i 2 to inne Audi, Rafał 1 i 2 to moja, a Rafał/Bartek to moja audi na przepływce z drugiej sztuki.
Przepływka:
Czasy wtrysków:
Na przepławce kolegi wykresy zdecydowanie bardziej zbliżone do siebie. Natomiast jeśli chodzi o czasy wtrysków to ewidentnie widać że tnie w porównaniu do auta wzorcowego. Na przepływce kolegi tnie jeszcze bardziej.
Wszystkie wykresy robione na PB.
Mapa LPG po paru dnach jazdy:
Ponownie ustawiona:
Oraz porównanie z inną Audi po dwa wykresy w każdej konfiguracji. Bartek1 i 2 to inne Audi, Rafał 1 i 2 to moja, a Rafał/Bartek to moja audi na przepływce z drugiej sztuki.
Przepływka:
Czasy wtrysków:
Na przepławce kolegi wykresy zdecydowanie bardziej zbliżone do siebie. Natomiast jeśli chodzi o czasy wtrysków to ewidentnie widać że tnie w porównaniu do auta wzorcowego. Na przepływce kolegi tnie jeszcze bardziej.
Wszystkie wykresy robione na PB.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przepływomierze pokazują podobnie a czas wtrysku zupełnie inny. Czujnik temperatury "wody" dobrze pokazuje? Może TPS coś wariuje.
Sprawdzałeś ustawienie rozrządu?
ADR ma chyba zmienną geometrię kolektora ssącego, może ona się zaciela...
Weź zapisz oscyloskop ze staga ze spokojnej jazdy na rozgrzanym silniku, bym chciał zobaczyć jak sonda pracuje. Tylko zapisywanie oscyloskopu działa inaczej niż robienie loga w VAGu, tutaj dane są rejestrowane cały czas na końcu jazdy wciskasz zapisz i zapisuje to co było wcześniej.
Sprawdzałeś ustawienie rozrządu?
ADR ma chyba zmienną geometrię kolektora ssącego, może ona się zaciela...
Weź zapisz oscyloskop ze staga ze spokojnej jazdy na rozgrzanym silniku, bym chciał zobaczyć jak sonda pracuje. Tylko zapisywanie oscyloskopu działa inaczej niż robienie loga w VAGu, tutaj dane są rejestrowane cały czas na końcu jazdy wciskasz zapisz i zapisuje to co było wcześniej.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tego ci u mnie brak. ADR miały ale dopiero w młodszych rocznika więc to odpada.aldi pisze:ADR ma chyba zmienną geometrię kolektora ssącego, może ona się zaciela...
Tu jest ok, ale ostatnio jakby dłużej chodził na "ssaniu" albo to moje złudzenie bo z tymi temp na dworze różnie ostatnio jest.aldi pisze:Czujnik temperatury "wody" dobrze pokazuje?
Jak sprawdzałem sobie VAGiem na sucho to pokazywał niby ok.aldi pisze:Może TPS coś wariuje.
Ok. Gazownik niby mówił że sonda dobrze pracuje ale kto wie bo zazwyczaj jak jechałem do gazownika to w cudowny sposób wszystko zaczynało działaćaldi pisze:Weź zapisz oscyloskop ze staga ze spokojnej jazdy na rozgrzanym silniku, bym chciał zobaczyć jak sonda pracuje. Tylko zapisywanie oscyloskopu działa inaczej niż robienie loga w VAGu, tutaj dane są rejestrowane cały czas na końcu jazdy wciskasz zapisz i zapisuje to co było wcześniej.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Moja mała sugestia po dłuższej nieobecności ( orka w robocie )
Dysze rozwiercić
mnożnik za wysoko, ciśnienie wówczas się zmieni zobaczymy co wtedy dalej, na pewno zmienią się czasy i oto chodzi....póki co nie ma się co czepiać sondy itp.
Czasy na jałowym masz wg. screena który dałeś 2.8-2.9 i nie ma się czy narazie martwić dopóki LPG nie będzie prawidłowo zestrojone aby nie powodowało rozjazdu mapy PB
kolejna mała sugestia bardzo istotna dla odczytu
( wrzucaj screeny na pracującym silniku ) bo same linie-krzywe nie są tak istotne jak parametry
Pozdrowionka.
Dysze rozwiercić
mnożnik za wysoko, ciśnienie wówczas się zmieni zobaczymy co wtedy dalej, na pewno zmienią się czasy i oto chodzi....póki co nie ma się co czepiać sondy itp.
Czasy na jałowym masz wg. screena który dałeś 2.8-2.9 i nie ma się czy narazie martwić dopóki LPG nie będzie prawidłowo zestrojone aby nie powodowało rozjazdu mapy PB
kolejna mała sugestia bardzo istotna dla odczytu
( wrzucaj screeny na pracującym silniku ) bo same linie-krzywe nie są tak istotne jak parametry
Pozdrowionka.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Też zastanawiałem się nad sprawdzeniem czy wszystko jest prawidłowo dobrane ale... no właśnie jest ale. Przez ponad 50tyś wszystko hulało jak ta lala. Zero problemów. Do gazownika jeździłem regularnie na kontrole, filtry wymieniałem itp więc nie sądzę aby coś było źle dobrane tak mi się przynajmniej wydaje. Gdyby świrował od początku to ok, ale prawie 3 lata było dobrze.Lee76 pisze:Dysze rozwiercić
Jeszcze tak pomyślałem sobie przed chwilą. Wtryski były czyszczone, ale przewody które idą do kolektora od wtrysków nie. Czy tam mógł zebrać się jakiś syf? Czy warto to ruszać czy dać sobie spokój?
Ok, zastosuje sięLee76 pisze:( wrzucaj screeny na pracującym silniku ) bo same linie-krzywe nie są tak istotne jak parametry
Tak, ale tu w sumie silnik był po jakiś 5 minutach pracy. Potem z tego co pamiętam to lecą w okolice 2ms.Lee76 pisze:Czasy na jałowym masz wg. screena który dałeś 2.8-2.9 i nie ma się czy narazie martwić
Gazownik też zwrócił uwagę na te czasy wtrysków. Przywrócił nawet pierwotne ustawienia i chwilę były na poziomie 3,5ms a potem znów spadły.
Jeżeli robiony były nastawy podstawowe po wcześniejszym usunięcia wszystkich adaptacji i rezultat był pozytywny to daje to nam własnie odpowiedź na niniejsze podpowiedzi i to co pisałem...lpg będzie robił rozjazd mapy - sprawa naturalna
Jeżeli zaczniesz zwiększać dawkę gazu , komputer benzynowy nie wie nic o LPG a wiec automatycznie zastosuje korekty ujemne i odwrotnie w druga stronę - tak czy inaczej lpg ma nie mieć wpływu na korekty mapy PB i tak należy ustawić mapę LPG - stąd moje słowa odnośnie "krzywej" że to nie takie proste aby je zgrać ze sobą bo nie w tym rzecz - w Twoim przypadku wręcz nie powinny się pokrywać ze sobą
Jeżeli zaczniesz zwiększać dawkę gazu , komputer benzynowy nie wie nic o LPG a wiec automatycznie zastosuje korekty ujemne i odwrotnie w druga stronę - tak czy inaczej lpg ma nie mieć wpływu na korekty mapy PB i tak należy ustawić mapę LPG - stąd moje słowa odnośnie "krzywej" że to nie takie proste aby je zgrać ze sobą bo nie w tym rzecz - w Twoim przypadku wręcz nie powinny się pokrywać ze sobą