Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ALL] Kluczyk nie cofa z pozycji rozrusznika

ODPOWIEDZ
kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

[B4 ALL] Kluczyk nie cofa z pozycji rozrusznika

Post autor: kosmik903 » 16 sie 2012, 09:38

Witam,

Wczoraj po odpaleniu samochodu zauważyłem, że cały czas działa rozrusznik. Okazało się, że kluczyk nie cofa się do pozycji zapłon. Dodatkowo, ciężko jest wyjąc kluczyk ze stacyjki. Wygląda jakby coś stało się ze sprężyną (jeśli taka jest).
I tu moje pytanie. Czy kontrola cofania kluczyka (sprężyna) jest w kostce elektrycznej czy w bębenku? Co z tych dwóch rzeczy trzeba wymienić?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 16 sie 2012, 11:37

W bębenku jest, ta sprężynka Ci przeskoczyła, o 1 pozycję do przodu, dlatego nie cofa Ci kluczyka do tyłu (bo gdy przekręcasz na pozycję rozrusznik, to sprężynka jest w pozycji zapłon), a jak chcesz wyjąć to Ci blokuje (bo sprężynka jest w pierwszej pozycji). Raczej będziesz musiał wymienić stacyjkę, bo te plastiki w środku już się zniszczyły.
Czeka Cię trochę roboty, bo będziesz musiał ściągać kolumnę kierowniczą. Od anglika nie pasuje.

kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

Post autor: kosmik903 » 16 sie 2012, 13:05

Dzięki, tego się własnie obawiałem. Rozumiem, że nie mam szans na to, żebym dalej miał jeden kluczyk do wszystkiego. Czy możliwe jest przełożenie bębenka do nowej stacyjki?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sie 2012, 13:56

Czeka Cie wymiana samego wkładu (bębenka) stacyjki.
Stacyjka jeśli nie jest jeszcze mocno zajechana może zostać, zanim wymienisz bębenek sprawdź czy to czasem nie jest wina kostki i zobacz jak kręci się wszystko bez tej kostki.
Aby wydostać stacyjkę musisz odpiąć złącze z kostki stacyjki i odkręcić torxa z bolcem który jest widoczny po zdemontowaniu kierownicy oraz przełącznika zespolonego.
Po wykręceniu tego torxa wysuwasz całą stacyjkę z kolumny kierownicy w prawo i już masz ją na wierzchu. Gdyby nie dało się wyjąć stacyjki bo bębenek będzie się zapierać w otworze deski rozdzielczej, to musisz poluzować lewą stronę deski rozdzielczej i lekko odciągnąć ją do siebie, wtedy na pewno stacyjka wyjdzie. Przerabiałem temat stacyjki w 2008 r więc wiem jaka to upierdliwa robota, ale da się to ogarnąć i nie trzeba wymieniać kolumny kierowniczej <ok>

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 16 sie 2012, 14:43

Taka moja sugestia: Lepiej wymienić całą stacyjkę, bo roboty trochę jest a dwa razy robić to samo to jest bezsens, a sprężynka przeskoczyła co może oznaczać już głębsze zużycie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sie 2012, 15:22

Ale po co wymieniać całą stacyjkę ? Niech najpierw wyciągnie i zobaczy co się popsuło, a potem podejmie się decyzję co trza wymienić :-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 16 sie 2012, 15:27

A no chyba że tak, w każdym bądź razie u mnie jak się to rozpiździło to niestety cała stacyjka musiała wskoczyć ;)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sie 2012, 15:31

Nie mogłeś oddzielić wkładu zamka od reszty mechanizmu ?
Czy po prostu rozwaliło się na amen ?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 16 sie 2012, 15:59

Plastiki się zmieliły :mrgreen:

Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 16 sie 2012, 17:18

ułamał się pewnie w srodku ten plastik przerabiałem to wymieniłem cała stacyjke a czasami wystarczy tylko wkład wymienić

kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

Post autor: kosmik903 » 16 sie 2012, 17:19

Dzięki za sugestie :) Zabiorę się za to w weekend jak pogoda pozwoli.
Dam oczywiście znać co się uszkodziło.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 16 sie 2012, 17:57

kostka plastikowa się wyrabia cena około 45 zl, bądź pletwa od stacyjki wtedy wymiana całej ...

kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

Post autor: kosmik903 » 18 sie 2012, 16:01

Witam,

Uszkodziła się kostka stacyjki (ukruszył się ząbek trzymający sprężynkę). Czas naprawy 15 minut, koszt 90zł (kostka Valeo).

Dzięki Panowie :)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 18 sie 2012, 17:38

No i całe szczęście, nawet nie wiesz jak dużo czasu zaoszczędziłeś. Pozdrawiam <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl