[B4 ALL] Kluczyk nie cofa z pozycji rozrusznika
[B4 ALL] Kluczyk nie cofa z pozycji rozrusznika
Witam,
Wczoraj po odpaleniu samochodu zauważyłem, że cały czas działa rozrusznik. Okazało się, że kluczyk nie cofa się do pozycji zapłon. Dodatkowo, ciężko jest wyjąc kluczyk ze stacyjki. Wygląda jakby coś stało się ze sprężyną (jeśli taka jest).
I tu moje pytanie. Czy kontrola cofania kluczyka (sprężyna) jest w kostce elektrycznej czy w bębenku? Co z tych dwóch rzeczy trzeba wymienić?
Wczoraj po odpaleniu samochodu zauważyłem, że cały czas działa rozrusznik. Okazało się, że kluczyk nie cofa się do pozycji zapłon. Dodatkowo, ciężko jest wyjąc kluczyk ze stacyjki. Wygląda jakby coś stało się ze sprężyną (jeśli taka jest).
I tu moje pytanie. Czy kontrola cofania kluczyka (sprężyna) jest w kostce elektrycznej czy w bębenku? Co z tych dwóch rzeczy trzeba wymienić?
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
W bębenku jest, ta sprężynka Ci przeskoczyła, o 1 pozycję do przodu, dlatego nie cofa Ci kluczyka do tyłu (bo gdy przekręcasz na pozycję rozrusznik, to sprężynka jest w pozycji zapłon), a jak chcesz wyjąć to Ci blokuje (bo sprężynka jest w pierwszej pozycji). Raczej będziesz musiał wymienić stacyjkę, bo te plastiki w środku już się zniszczyły.
Czeka Cię trochę roboty, bo będziesz musiał ściągać kolumnę kierowniczą. Od anglika nie pasuje.
Czeka Cię trochę roboty, bo będziesz musiał ściągać kolumnę kierowniczą. Od anglika nie pasuje.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Czeka Cie wymiana samego wkładu (bębenka) stacyjki.
Stacyjka jeśli nie jest jeszcze mocno zajechana może zostać, zanim wymienisz bębenek sprawdź czy to czasem nie jest wina kostki i zobacz jak kręci się wszystko bez tej kostki.
Aby wydostać stacyjkę musisz odpiąć złącze z kostki stacyjki i odkręcić torxa z bolcem który jest widoczny po zdemontowaniu kierownicy oraz przełącznika zespolonego.
Po wykręceniu tego torxa wysuwasz całą stacyjkę z kolumny kierownicy w prawo i już masz ją na wierzchu. Gdyby nie dało się wyjąć stacyjki bo bębenek będzie się zapierać w otworze deski rozdzielczej, to musisz poluzować lewą stronę deski rozdzielczej i lekko odciągnąć ją do siebie, wtedy na pewno stacyjka wyjdzie. Przerabiałem temat stacyjki w 2008 r więc wiem jaka to upierdliwa robota, ale da się to ogarnąć i nie trzeba wymieniać kolumny kierowniczej <ok>
Stacyjka jeśli nie jest jeszcze mocno zajechana może zostać, zanim wymienisz bębenek sprawdź czy to czasem nie jest wina kostki i zobacz jak kręci się wszystko bez tej kostki.
Aby wydostać stacyjkę musisz odpiąć złącze z kostki stacyjki i odkręcić torxa z bolcem który jest widoczny po zdemontowaniu kierownicy oraz przełącznika zespolonego.
Po wykręceniu tego torxa wysuwasz całą stacyjkę z kolumny kierownicy w prawo i już masz ją na wierzchu. Gdyby nie dało się wyjąć stacyjki bo bębenek będzie się zapierać w otworze deski rozdzielczej, to musisz poluzować lewą stronę deski rozdzielczej i lekko odciągnąć ją do siebie, wtedy na pewno stacyjka wyjdzie. Przerabiałem temat stacyjki w 2008 r więc wiem jaka to upierdliwa robota, ale da się to ogarnąć i nie trzeba wymieniać kolumny kierowniczej <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: