Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Niskie obroty po odpaleniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 sie 2012, 14:37

Sprawdź jeszcze niebieski czujnik. Miernikiem:

przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225

Takie dane odkopałem. Zamieścił je tomek1982

kori
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:42

Post autor: kori » 15 sie 2012, 18:23

Rozebrałem wszystko jeszcze raz i nic nie bylo widac. Dla pewnosci zerknołem jeszcze do silnika krokowego, jego wtyczkę puszczałem przy składaniu troche inną drogą i kabel troche naciągałem, po zdjęciu gumy z wtyczki okazało sie że jeden z przewodów był już przecięty i skręcony na 'żyda" i przy naciaganiu puścił. teraz wszystko bangla.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 15 sie 2012, 23:25

czyli zarabiscie ale mówiłęś ze krokowy śmiga i jest róznica po zdjęciu wtyczki

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 16 sie 2012, 12:26

Może w momencie zdejmowania wtyczki zaczynało stykać i krokowiec trochę się ustawiał ;-)

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 16 sie 2012, 14:15

dziwne to wszystko ale ważne śmiga

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 16 sie 2012, 17:05

jeden z przewodów był już przecięty i skręcony na 'żyda"
Ostatnio widziałem jak jeden mechanior praktykował taki sam styl....nawet lutownicy nie chciało mu się użyć....szkoda gadać :-/

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 16 sie 2012, 17:54

dzisiaj lukałem sobie sonde i do czarnego przewodu dochodzi jeszcze jeden wie ktoś możę poco to ?:D

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 16 sie 2012, 18:46

A masz może gazownię? Zwykle LPG (późniejsze generacje też z sondy korzystają). U mnie szedł fioletowy do staga.

Jak nie masz gazu to wystarczy zmierzyć oporność tego przewodu do masy i +12V. Zbyt mała oporność może przekłamywać wskazania do sterownika.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 16 sie 2012, 19:14

mam gazownie i przewód fioletowy więc dzięki :))

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 17 sie 2012, 11:22

Francis1982 jaka powinna być oporność do masy tego przewodu sygnałowego z sondy?? Muszę ogólnie sprawdzić tez jaj jest z masą na układzie wydechowym....czy sama sonda jest dobrze umasowiona. U brata była lipa bo gdzieś na łączeniach wydechu korozja się wdała i trzeba było umasowić sondę zwykłym przewodem.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 17 sie 2012, 18:05

Szczerze to nie wiem ale na pewno bardzo duża lub wręcz przerwa.
A wskazania sondy mogą być oczywiście również zakłócone poprzez źle zmasowaną obudowę sondy dlatego dla pewności lepiej zrobić pętelkę z odizolowanej części przewodu i na tym wkręcić sondę a drugi koniec do masy akumulatora.

Chociaż zastanawiam się, czy trzyprzewodowe ori sondy nie biorą masy z masy zasilania grzałki. Bo pamiętam jak spalił mi się bezpiecznik z grzania sondy to wskazywała ona cały czas 0,5V.

Z 4-przewodowymi nie ma tego problemu ponieważ szary idzie bezpośrednio do masy akumulatora.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 18 sie 2012, 11:05

Dlatego jak będę musiał wymieniać jeszcze sondę to już 4-ro przewodową będę zakładał ;-) Co do masy z przewodu do grzałki to dobry patent....przy okazji sprawdzę to miernikiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl