[2.0 8v 90KM ABT ] problem z wtryskiem?
[2.0 8v 90KM ABT ] problem z wtryskiem?
Witam.
Od nie dawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABT z gazem (instalacja 7 lat) i mam pewien problem podejrzewam ze jest to wina wtrysku ale nie jestem pewien. No ale przejdźmy do problemu. Moje audi ma problem z odpaleniem gdy temp. silnika wynosi jakies od 30 do 60 stopni Celsjusza ciezko wtedy odpala i muszę ją trzymać na stacyjce a ono odpala jak zagęszczarka, a z tłumika wali się czarny dym i czasami czuć benzyne w kabinie. Takiego problemu nie ma gdy samochód stoi np całą noc albo 3h. lub gdy silnik dogrzeje się do 80, 90* no i moja teza jest taka, ten nadmiar paliwa przez noc lub przez te 3 h. postoju wyparuje no i podobnie jest przy temp. 80, 90* wtedy to własnie pali normalnie. Ja podejrzewam zapieczony wtrysk lub coś w tym rodzaju. A Wy co obstawiacie?
Od nie dawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABT z gazem (instalacja 7 lat) i mam pewien problem podejrzewam ze jest to wina wtrysku ale nie jestem pewien. No ale przejdźmy do problemu. Moje audi ma problem z odpaleniem gdy temp. silnika wynosi jakies od 30 do 60 stopni Celsjusza ciezko wtedy odpala i muszę ją trzymać na stacyjce a ono odpala jak zagęszczarka, a z tłumika wali się czarny dym i czasami czuć benzyne w kabinie. Takiego problemu nie ma gdy samochód stoi np całą noc albo 3h. lub gdy silnik dogrzeje się do 80, 90* no i moja teza jest taka, ten nadmiar paliwa przez noc lub przez te 3 h. postoju wyparuje no i podobnie jest przy temp. 80, 90* wtedy to własnie pali normalnie. Ja podejrzewam zapieczony wtrysk lub coś w tym rodzaju. A Wy co obstawiacie?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Sprawdz czy na wolnych obrotach w czasie pracy na benzynie z regulatora ciśnienia paliwa który znajduje sie w górnej czesci zespołu wtryskowego nie cieknie paliwo.Bardzo czesto znajdująca się w środku membrama pęka ,starzeje się i puszcza paliwo na drugą stronę.To własnie nadmiar paliwa "zalewa' silnik.To takie pierdolstwo na czterech śrubach imbusowych.
Dziekuje za szybkie odpowiedzi. Jako, że w najbliższym czasie nie bede mógł podłączyć samochodu pod komputer i wykasować błędy tak jak radził karolas123 postanowiłem na początek skorzystać z rad Jasia no i mam pytanie czy to 'pierdolostwo' na tych 4 śrubach imbusowych to, to które zaznaczyłem na zdjęciu? No i ewentualnie jakbyś mógł mniej więcej wytłumaczyć w którym miejscu owa membrama się znajduje.
http://zapodaj.net/cf8413b80e570.jpg.html
http://zapodaj.net/cf8413b80e570.jpg.html
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
dziś dobrałem się do tej membrany no i nie wygląda chyba źle. Przynajmniej nie jest popękana no, ale ma trochę pofałdowane brzegi. Wg. mojej oceny chyba jest w porzadku. Dodaje zdjęcie (sorki za jakość) ale może coś wywnioskujecie. W najbliższym czasie postaram się podłączyć samochód pod komputer tak jak radził karolas123
http://zapodaj.net/6836cc23d16d8.jpg.html
http://zapodaj.net/6836cc23d16d8.jpg.html
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
podłaczyłem dziś samochód pod kompa i wywala 2 błędy mimo iż je kasowałem.
Daję fotkę:
http://zapodaj.net/745fe8014df0c.jpg.html
Daję fotkę:
http://zapodaj.net/745fe8014df0c.jpg.html
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Z tego co wyczytałem czujnik ten jest też odpowiedzialny za obroty silnika i za zapłon. Mam problemy z obrotami bo spadają poniżej 10 tys. w czasie pomiaru najpierw spadły do 9 a potem nawet do 8 tys. i samochód, że tak powiem czasami przerywa i lekko strzela. Myślicie że ten czujnik jest za to odpowiedzialny? Ten problem nie występuje cały czas. Wymieniłem kable, świece, kopułkę i palec jakieś 2 miesiące temu.
Karolas123 Jutro wstawię odczyty innych czujników żaden problem.
Karolas123 Jutro wstawię odczyty innych czujników żaden problem.
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Jeśli tak to sorry, nie chcę nikogo wprowadzać w błąd ale:
U mnie na benzynie się to nie pojawia, a na gazie już tak. Wszystkie czujniki sprawdzone i puki co to oszukuje mi szary czujnik na króćcu <ok>
A może ten drugi błąd u mnie trochę inny był? :roll: Jutro postaram się podpiąć go pod kompa i zobaczymy co będzie.
PS. co można ciekawego oprócz błędów sprawdzić w starym ABT z 92 roku (OBDI)?
U mnie na benzynie się to nie pojawia, a na gazie już tak. Wszystkie czujniki sprawdzone i puki co to oszukuje mi szary czujnik na króćcu <ok>
A może ten drugi błąd u mnie trochę inny był? :roll: Jutro postaram się podpiąć go pod kompa i zobaczymy co będzie.
PS. co można ciekawego oprócz błędów sprawdzić w starym ABT z 92 roku (OBDI)?
http://zapodaj.net/163ad627b5b47.jpg.html
http://zapodaj.net/37cbbeb869abb.jpg.html
http://zapodaj.net/d2f159fa08f33.jpg.html
http://zapodaj.net/acf4b1fd299dd.jpg.html
odczyty z innych czujników. Widać na każdym ze zdjęć jak obroty silnika spadają.
http://zapodaj.net/37cbbeb869abb.jpg.html
http://zapodaj.net/d2f159fa08f33.jpg.html
http://zapodaj.net/acf4b1fd299dd.jpg.html
odczyty z innych czujników. Widać na każdym ze zdjęć jak obroty silnika spadają.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok