Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 8v 90KM ABT ] problem z wtryskiem?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Thomeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:39
Lokalizacja: Kartuzy/Pomorskie

[2.0 8v 90KM ABT ] problem z wtryskiem?

Post autor: Thomeck » 14 sie 2012, 20:00

Witam.
Od nie dawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABT z gazem (instalacja 7 lat) i mam pewien problem podejrzewam ze jest to wina wtrysku ale nie jestem pewien. No ale przejdźmy do problemu. Moje audi ma problem z odpaleniem gdy temp. silnika wynosi jakies od 30 do 60 stopni Celsjusza ciezko wtedy odpala i muszę ją trzymać na stacyjce a ono odpala jak zagęszczarka, a z tłumika wali się czarny dym i czasami czuć benzyne w kabinie. Takiego problemu nie ma gdy samochód stoi np całą noc albo 3h. lub gdy silnik dogrzeje się do 80, 90* no i moja teza jest taka, ten nadmiar paliwa przez noc lub przez te 3 h. postoju wyparuje no i podobnie jest przy temp. 80, 90* wtedy to własnie pali normalnie. Ja podejrzewam zapieczony wtrysk lub coś w tym rodzaju. A Wy co obstawiacie?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 sie 2012, 20:07

Niebieski czujnik na kroccu głowicy oraz czujnik zasysanego powietrza na podstawie wtrysku do sprawdzenia. Wykasuj błędy.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 14 sie 2012, 20:54

Sprawdz czy na wolnych obrotach w czasie pracy na benzynie z regulatora ciśnienia paliwa który znajduje sie w górnej czesci zespołu wtryskowego nie cieknie paliwo.Bardzo czesto znajdująca się w środku membrama pęka ,starzeje się i puszcza paliwo na drugą stronę.To własnie nadmiar paliwa "zalewa' silnik.To takie pierdolstwo na czterech śrubach imbusowych.

Awatar użytkownika
Thomeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:39
Lokalizacja: Kartuzy/Pomorskie

Post autor: Thomeck » 15 sie 2012, 17:53

Dziekuje za szybkie odpowiedzi. Jako, że w najbliższym czasie nie bede mógł podłączyć samochodu pod komputer i wykasować błędy tak jak radził karolas123 postanowiłem na początek skorzystać z rad Jasia no i mam pytanie czy to 'pierdolostwo' na tych 4 śrubach imbusowych to, to które zaznaczyłem na zdjęciu? No i ewentualnie jakbyś mógł mniej więcej wytłumaczyć w którym miejscu owa membrama się znajduje.

http://zapodaj.net/cf8413b80e570.jpg.html

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 sie 2012, 17:58

Nie regulator to te okragłe po prawej stronie obok taki dekielek na 4 torxy, pod nim jest sprezynka i membrana.

Awatar użytkownika
Thomeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:39
Lokalizacja: Kartuzy/Pomorskie

Post autor: Thomeck » 16 sie 2012, 18:51

dziś dobrałem się do tej membrany no i nie wygląda chyba źle. Przynajmniej nie jest popękana no, ale ma trochę pofałdowane brzegi. Wg. mojej oceny chyba jest w porzadku. Dodaje zdjęcie (sorki za jakość) ale może coś wywnioskujecie. W najbliższym czasie postaram się podłączyć samochód pod komputer tak jak radził karolas123
http://zapodaj.net/6836cc23d16d8.jpg.html

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 sie 2012, 19:20

Wszystko z nia, ok nie jest dziurawa. prócz błędów sprawdz jeszcze czujniki.

Awatar użytkownika
Thomeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:39
Lokalizacja: Kartuzy/Pomorskie

Post autor: Thomeck » 17 sie 2012, 19:41

podłaczyłem dziś samochód pod kompa i wywala 2 błędy mimo iż je kasowałem.
Daję fotkę:
http://zapodaj.net/745fe8014df0c.jpg.html

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 17 sie 2012, 21:49

Jak masz gaz to będzie się to Ci pojawiać

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 17 sie 2012, 21:55

Nie, prawda. Wynika z tąd ze do sprawdzenia masz, czujnik TPS przepustnicy, ale sprawdziłbym tez krokowy. Szkoda ze nie wrzuciłeś odczytów z czujników skoro juz miałeś na kompie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 sie 2012, 21:56

Oj nie kolego.

Ma błąd 0670- czujnik położenia nastawnika przepustnicy

A to już nie ma nic wspólnego z gazem.

Czyli do sprawdzenia nastawnik.

To było do ignac...

Awatar użytkownika
Thomeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:39
Lokalizacja: Kartuzy/Pomorskie

Post autor: Thomeck » 17 sie 2012, 22:00

Z tego co wyczytałem czujnik ten jest też odpowiedzialny za obroty silnika i za zapłon. Mam problemy z obrotami bo spadają poniżej 10 tys. w czasie pomiaru najpierw spadły do 9 a potem nawet do 8 tys. i samochód, że tak powiem czasami przerywa i lekko strzela. Myślicie że ten czujnik jest za to odpowiedzialny? Ten problem nie występuje cały czas. Wymieniłem kable, świece, kopułkę i palec jakieś 2 miesiące temu.

Karolas123 Jutro wstawię odczyty innych czujników ;-) żaden problem.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 17 sie 2012, 23:18

Jeśli tak to sorry, nie chcę nikogo wprowadzać w błąd ale:
U mnie na benzynie się to nie pojawia, a na gazie już tak. Wszystkie czujniki sprawdzone i puki co to oszukuje mi szary czujnik na króćcu <ok>
A może ten drugi błąd u mnie trochę inny był? :roll: Jutro postaram się podpiąć go pod kompa i zobaczymy co będzie.
PS. co można ciekawego oprócz błędów sprawdzić w starym ABT z 92 roku (OBDI)?

Awatar użytkownika
Thomeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:39
Lokalizacja: Kartuzy/Pomorskie

Post autor: Thomeck » 18 sie 2012, 08:20


Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 sie 2012, 08:52

Wyglada zw wszystko ok niestety bedziesz musiał zainteresować sie silniczkiem krokowym oraz pomiezyć ustawienie tps. Jednak troche za krotki czas tego wykresu, i nie widać np czy wykres czujników nie bedzie sie rwał :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl