[2.3 ng] Audi 90 (B3)Stożkowy Filtr powietrza z gazem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 sie 2012, 13:23
- Lokalizacja: Opole
[2.3 ng] Audi 90 (B3)Stożkowy Filtr powietrza z gazem?
Witam!
Mam Audinke nie wiem czy to ma znaczenie jest to amerykanska wersja, Filtr powietrza ktory obecnie wlozyl mi mechanik spowolnil auto o 20% autko kupilem bez filtra powietrza wczesniejszy wlasciciel prowizorycznie zamontowal uchwyt ktory trzymal pokrywe filtra powietrza uchylona, auto brzmialo oczywiscie lepiej i bylo o wiele mocniejsze...
Moje pytania to:
Czy ktos ma taki samochod i ma stozkowy filtr powietrza bo ja nie widze miejsca na niego bo silnik jest tak zabudowany ze ledo udalo sie mechanikowi wlozyc normalny filtr i zamknac pokrywe
I co sie moze stac z silnikiem,autem kiedy nie ma sie w ogole filtra powietrza.
Myslalem nawet zeby wlozyc taki prostokatny filtr powietrza "sportowy " i moze samemu zrobic kilka otworow w tej kopule zeby szybciej zasysal powietrze?
Musze cos zrobic bo odkad mam ten orginalny filtr auto zamulilo sie ze az boli.
Mam Audinke nie wiem czy to ma znaczenie jest to amerykanska wersja, Filtr powietrza ktory obecnie wlozyl mi mechanik spowolnil auto o 20% autko kupilem bez filtra powietrza wczesniejszy wlasciciel prowizorycznie zamontowal uchwyt ktory trzymal pokrywe filtra powietrza uchylona, auto brzmialo oczywiscie lepiej i bylo o wiele mocniejsze...
Moje pytania to:
Czy ktos ma taki samochod i ma stozkowy filtr powietrza bo ja nie widze miejsca na niego bo silnik jest tak zabudowany ze ledo udalo sie mechanikowi wlozyc normalny filtr i zamknac pokrywe
I co sie moze stac z silnikiem,autem kiedy nie ma sie w ogole filtra powietrza.
Myslalem nawet zeby wlozyc taki prostokatny filtr powietrza "sportowy " i moze samemu zrobic kilka otworow w tej kopule zeby szybciej zasysal powietrze?
Musze cos zrobic bo odkad mam ten orginalny filtr auto zamulilo sie ze az boli.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2012, 16:00 przez audi90 FAN, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 sie 2012, 13:23
- Lokalizacja: Opole
Rozumiem a jesli bym zrobil 5 dziorek o srednicy centymetra w ten kopule ktora zaslania filtr i liczyl sie z tym ze pprostu czesciej bede musial wymieniac filtr powietrza ? Oczywiscie prosze o rade bo nie chce tak zrobic tylko poprostu rozwarzam okolicznosci
ps: oczywiscie filtr sportowy ktory mi poleciles kupie w tym tygodniu
ps: oczywiscie filtr sportowy ktory mi poleciles kupie w tym tygodniu
jak zrobisz dziurki to bedziesz zasysał gorące powietrze z komory silnika... nie polecam...
albo porządna wkładka K&N, albo jak już chcesz stożek to nie byle jaki tylko np ITG.
Jak chcesz koniecznie stożek to musisz zrobić przegrode od silnika żeby nie zasysał gorącego powietrza i dolot do tej komory z dworu (np jakaś rurka czy cos co doprowadzi świeże powietrze z dworu)
albo porządna wkładka K&N, albo jak już chcesz stożek to nie byle jaki tylko np ITG.
Jak chcesz koniecznie stożek to musisz zrobić przegrode od silnika żeby nie zasysał gorącego powietrza i dolot do tej komory z dworu (np jakaś rurka czy cos co doprowadzi świeże powietrze z dworu)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 sie 2012, 13:23
- Lokalizacja: Opole
Nie ma miejsca? A chcesz mieć dwa filtry czy jak? Wywalasz jeden, montujesz drugi. Stożek, marki "stożek za 50" to namiastka odkurzacza do garażu. Ogólnie filtr powietrza powinien zawierać po kilku -kilkunastu tysiącach kilometrów sporo kurzu. Stożki, zwłaszcza te tanie(tandetne) rzadko zawierają, bo kurz zżera sam silni. Ekstra tanie ścierniwo do gładzi Pewnie, ciężko to zaobserwować, bo to trwa długo ale jest bezsporne. Nawet rasowe stożki puszczają wyraźnie więcej niż zwykła wkładka cywilna. Bo stożki powstały kiedyś nie jako filtry do aut na lata, a do konstrukcji sportowych, czy latających. Czyli takich co albo się ma w tyle, że nie pojeździ 20 lat, albo pracujących w środowisku z małą/znikomą ilością kurzu.
To nieco jak z ekstremalną(niską) zawiechą -zasadniczo służy do osiągania czasów na torze, zakładana w terenie, gdzie ciężko zwykłym autem jeździć służy do wyglądania i uszczerbków spodu, felg, mocowań i ogólnie struktury nadwozia. Czyli jej zasadnicza funkcja uległa jakby odwróceniu nie wnikając tu w gusta, bo to już nie jest na temat.
Gó..y stożek zabija jak gó..y olej -niepostrzeżenie zazwyczaj ale nieubłaganie. Do tego bywa nader często, że prócz koloru pod maską i hałasu nie generuje nic ciekawego, ba -uwstecznia auto.
Źle umieszczony -ssie gorące powietrze, lub wilgotne, bo w czasie deszczu napierdziela w niego cała struga wody. Nie tylko takie kwiatki widziałem,
Miejsce da sie wygospodarować ale rada z wkładką sportową moim zdaniem optymalna...
To nieco jak z ekstremalną(niską) zawiechą -zasadniczo służy do osiągania czasów na torze, zakładana w terenie, gdzie ciężko zwykłym autem jeździć służy do wyglądania i uszczerbków spodu, felg, mocowań i ogólnie struktury nadwozia. Czyli jej zasadnicza funkcja uległa jakby odwróceniu nie wnikając tu w gusta, bo to już nie jest na temat.
Gó..y stożek zabija jak gó..y olej -niepostrzeżenie zazwyczaj ale nieubłaganie. Do tego bywa nader często, że prócz koloru pod maską i hałasu nie generuje nic ciekawego, ba -uwstecznia auto.
Źle umieszczony -ssie gorące powietrze, lub wilgotne, bo w czasie deszczu napierdziela w niego cała struga wody. Nie tylko takie kwiatki widziałem,
Miejsce da sie wygospodarować ale rada z wkładką sportową moim zdaniem optymalna...
audi 90 FAN wsadz wkladke K&N albo Pipercross zamiast zwyklego filtrra powietrza i poprowadz sobie taka harmonijka/rura elastyczna doplyw zimnego powietrza do puszki filtra z kratki w zderzaku albo gdzies chociaz z tamtych okolic, tak aby zasysal z tej harmonijki a nie zza lampy tak jak w oryginale. lepszego rozwiazania nie ma.