Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Słabnie na wysokich obrotach

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
kori
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:42

[ABK] Słabnie na wysokich obrotach

Post autor: kori » 15 sie 2012, 18:44

Czy przy takiej instalacji na mikserze normą jest aby przy wysokich obrotach silnik słabł ? Na PB im wyższe obr tym lepiej ciągnie a na lpg do 4tys a potem słabnie.
Co ew poprawic aby efekt ten zniwelowac ?

Awatar użytkownika
Majas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 maja 2012, 07:36
Lokalizacja: Pomorskie/Reda

Post autor: Majas » 16 sie 2012, 18:22

Mam dokładnie to samo, doszłeś już do przyczyny ?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 16 sie 2012, 21:22

Przykręcony gaz na parowniku/ na przewodzie? Ktoś chciał zrobić, żeby audik mało palił i takie skutki...

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 17 sie 2012, 00:43

ignac dobrze mówi, u mnie mam skręcony gaż bo potrafił i po 16 spalić i tak samo do 4 tysi leci a potem słabnie i to znacznie (ABT)

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 17 sie 2012, 06:32

a może filtr gazu zapchany bądź za słaby parownik

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 17 sie 2012, 07:14

Na 99% przykręcony aby mało palił ,jak masz ręczną regulacje na dolocie podtlenku LPG między parownikiem , mikserem odkręć śrubę tą na przewodzie ok. 0.5 obrotu i silnik ożyje, jak do nie wystarczy odkręć więcej (metoda prób)
-Jakby był zapchany filtr gazu , auto zaczyna więcej palić LPG (doświadczone na własnej skórze).
-Jeśli zamontowany parownik o zbyt małej wydajności ,można go zawsze "rozkręcić" aby silnikowi nie brakowało LPG , ale wtedy duuuuuuuużo pali.
U mnie pod maską jest silniczek PM na jedno punkcie, a parownik HP140 .

Lee76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2011, 16:14
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Lee76 » 17 sie 2012, 16:32

Łopatologicznie ;) - przytrzymać na obrotach ok.3tys. drugą ręką odkręcając register do momentu braku reakcji -zaczną wzrastać obroty, musisz wyczuć słuchając silnika pułap skręcania/odkręcania względem wzrostu/spadku obrotów

To tyle na początek - oczywiście pod warunkiem ręcznego registra - jak nie to trzeba się połączyć z LPG i PC

Poza tym jest jeszcze wiele innych istotnych rzeczy mający wpływ - dolot powietrza, mikser, reduktor, wyprzedzenie zapłonu

Pozdrawiam

kori
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:42

Post autor: kori » 18 sie 2012, 10:37

Nie twierdził bym że malo pali bo >12L. Ale olac to, odkręce mu na śrubie i sprawdze jak sie zachowuje.
Mówiąc "register" masz na myśli zawór na węzu parownik-mikser
Mikser mam fi 32, ale rozwierciłem go ile sie dało tj fi34, praktycznie nic to nie pomogło.

Jeszcze jedna rzecz. Czy da rade coś poradzic na odpalanie na samym gazie ? Raz odpali na cyk a raz odpali i prawie gaśnie lub zgaśnie całkiem. Wyglada to jak by zaciągnął gaz który jest w dolocie a z parownika jeszcze nie doleciał. Denerwuje mnie takie gazowanie do przełączania a jak zapomne to po ruszeniu z fotela mało nie wyrwie jak sie przełącza. Elektrozaworu przy butli nie mam tylko przy parowniku 2szt

Lee76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2011, 16:14
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Lee76 » 18 sie 2012, 14:04

Register to tzw. śruba

Jeżeli masz przełączanie po przygazowaniu wg. obrotów to masz sterownik - powinna być krokówka ( attuator )
Jaki masz sterownik do gazu ?>
Efekt po przełączeniu może być dwojaki - ubogo z reduktora i zanim se zassie podciśnieniowo to ma "dziure" , druga strona medalu zależna własnie od elektroniki LPG - dwa paliwa w czasie przełączenia, tzw. czas emulacji który się reguluje.

Z tym mikserem to nie tak Hop - czasami 32 jest aż nadto - zrób foto z góry i z boku lub dokładnie spójrz - na przepustnicy powinien być mikser dopiero na niego podkładka ebonitowa( ta gruba która jest tam fabrycznie ) i następnie zakładamy wtrysk czyli góra całości.
To istotne, gdyż gruba podkładka odsuwa nam mikser od wtrsykiwacza - z góry patrząc reguluje nam wysokość przelotu dla powietrza gdyż sam mikser jest zwężką.

kori
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:42

Post autor: kori » 20 sie 2012, 08:34

Ale mowa o ABK 115km ! Mikser przed przepływką.
Nie mam silniczka krokowego na przewodzie parownik-mikser tylko "śrubę"
A sterownik chyba Stag 2.
A do czego jest drugi elektrozawór na parowniku ? Jeden na przewodzie z butli a drugi na parowniku - od czego on jest ?

Lee76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2011, 16:14
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Lee76 » 21 sie 2012, 17:03

Przepraszam Cię kolego...co mi się ubzdurało z ABT ...chyba od mojego

Elektrozawór "otwarcia-zamknięcia" dopływu do reduktora , tzw. zintegrowany reduktor z elektrozaworem i może być z filtrem lub bez ( odchodzi dodatkowy elektrozawór z filtrem poza reduktorem ) takie 2 w 1

Nie mniej jednak zasada odkręcania "śruby" tak jak pisałem - Efekt powinien być zauważalny chyba że reduktor już słabawy przy wyższych

Sprawdź i daj znać z w/w

Samo przejście z paliwa (przełączanie) możesz mieć w dwojaki sposób, emulatorem zewnętrznym ( w nim będzie potencjometr do regulacji przejścia-emulacji ) lub bezpośrednio z przełącznika i na przekaźnik ( z boku przełącznika są dwa potencjometry ( jeden próg obrotów do przełączania, drugi do czasu przejścia-emulacji )

kori
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:42

Post autor: kori » 24 sie 2012, 22:01

1.Wyregulowałem wg powyższego czyli stałe obroty i kręcenie śrybą do momentu pomiędzy wzrostem a spadkiem obr. jest troche lepiej ale kończy ciagnac na ok 5tyś. wiec może jeszcze odkręcac ?

2. Co do sterownika to dokładnie stag2-w i ma jedną srubkę regulacyjną od wysokości obr przełączania czyli z tym szarpaniem to nic nie poradze.

3. Z elektrozaworem to nie wyjasnione. jeden mam z filterkiem na dopływie gazu wkręcany w parownik (ten wiadomo jest od odciecia dopływu gazu z butli) a drugi na parowniku (zapewne nie działają jednocześnie bo byłoby to nielogiczne)

4. Na odpalanie kręcenie śrubą nic nie pomogło, (mowa tylko o lpg) odpali -zgaśnie i a za drugim razem dopiero bangla.

Lee76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2011, 16:14
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Lee76 » 24 sie 2012, 22:46

1. Delikatnie odkręcaj , każde ćwierć obrotu będzie miało wpływ - oczywiście ważna jest regulacja wstępna na reduktorze
2. Były przełączniki z drugim pot. stąd wyjście przewodu żółtego z przełącznika - a jak masz wykonane rozcięcie wtrysków >?
3. Zrób foto a wszystko się wyjaśni ;)
4. Może być ubogo, jak również niedomagania reduktora ( wówczas punkt 1 będzie odpowiedzią )

Pozdrowionka

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 25 sie 2012, 00:17

A powiedz nam, czy na benzynie ładnie ciągnie? Bo może masz parownik od słabszych wersji i po prostu nie ogarnia dużego zapotrzebowania na paliwko ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl