Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] bicie na kierownicy podczas hamowania

Albus Dumbledor

[B4 ABC] bicie na kierownicy podczas hamowania

Post autor: Albus Dumbledor » 22 sie 2012, 19:13

Proszę żeby ktoś podrzucil mi pomysł gdzie szukać przyczyny bicia kierownicy podczas hamowania. Wszystkie objawy wskazuja na zwichrowaną tarczę (jak naciskam na pedał hamulca zaczyna pulsować i kierownica zaczyna bić tym mocniej im mocniej nacisne pedał .. przy większych prędkościach bardziej jest to wyczuwalne).
Pierwsze skojarzenie zostało wyeliminowane.. kupiłem nowe tarcze febi-bilstain.. może nie najwyższa półka ale powinny być ok... od razu po założeniu dzieje się to samo co na starych
Klocki też nowe tu już lepiej FERODO Premier.
Wnisokuje że jeśli tarcza jest prosta to mogę mieć krzywą piastę ?? przegób może mieć coś z tym wspólnego trochę "terkocze" podczas skrętów
Pzdr

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 sie 2012, 19:24

Mam nadzieję że dobrze wyczyściłeś miejsce styku tarczy z piastą.
Radzę sprawdzić jeszcze całe zawieszenie czy nie ma luzów bo może to one powodują bicie.
A tak poza tym to jest tu mnóstwo tematów dotyczących bicia przy hamowaniu poszukaj a wszystkiego się dowiesz :!:

Albus Dumbledor

Post autor: Albus Dumbledor » 22 sie 2012, 19:27

Ładnie to wszystko wyczyściłem.. szczotką i delikatnie pilnikiem żeby usunąć i wygładzić z najwięszych górek tą pwierzchnię. Zrobiłem tak samo obie strony i cały czas bije ta sama strona co przed wymianą tj. prawa.
jest mnóstwo i to nie tylko na naszym forum.. ale wszędzie radzą aby wymienić tarcze.
Jaki dokładnie element zawieszenia odpowiada za takie zjawiska ?? (fakt zawieche mam do roboty i właśnie gromadzę częśći..podejde do tego raczej kompleksowo)

Dzięki za odpowiedź i wskazówke poszukam jeszcze na forum

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 sie 2012, 19:35

Ktoś pisał że np takie zachowanie mogą powodować końcówki drążków a nawet tulejki na wahaczu.
Winne też mogą być prowadnice klocków, ktoś inny pisał że po wymianie jarzm ustało u niego bicie.
Ja też mam ostatnio lekkie bicie i szykuję się na wymianę tarcz bo kupiłem jakiś szajs. A w zawiasie nie mam deka luzu także u mnie raczej nic innego tylko tarcze a mam je od roku.

Albus Dumbledor

Post autor: Albus Dumbledor » 22 sie 2012, 19:47

moje mają 200km przebiegu właśnie wróciłem z drogi..
Jarzma mam niezbyt ciekawe klocki chodzą w nich dosyć luźno.. z obu stron jest tak samo a bije tylko jedna, zawieszenie i tak mamz robić wiec zobacze czy przestanie to wszystko.. jeśli to nie pomoże to będe próbował zmierzyć bicie na tarczy jak się zepne w sobie to kupie czujnik zegarowy i dowiem się wszystkiego :)
Jak zacząłem myśleć i zagłębiłem się to problem z tym kołem pojawił sie niedługo po założeniu nowego łozyska MSport.. może krzywo wprasowane.
Ja jeszcze wyczytałem że to może być wina opony .. ujawnia sie to tylko na drodze podczas hamowania

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 22 sie 2012, 19:55

a płyn hamulcowy wymieniałeś?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 sie 2012, 20:00

Albus Dumbledor pisze:może krzywo wprasowane.
hmm, raczej nie da się krzywo wprasować
Albus Dumbledor pisze:Ja jeszcze wyczytałem że to może być wina opony .. ujawnia sie to tylko na drodze podczas hamowania
też o tym słyszałem chociaż to raczej objawia się podczas normalnej jazdu powyżej pewnej prędkości.
Ja mam to samo na letnich i zimówkach i w dodatku byłem specjalnie oba komplety wywarzać i nic

[ Dodano: 2012-08-22, 20:03 ]
radekmc pisze:a płyn hamulcowy wymieniałeś?
płyn to chyba nie ma raczej nic do tego przynajmnej ja o tym nic nie słyszałem

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 22 sie 2012, 20:09

MI waliło kierownicą,a przyczyną były wybite końcówki drązków.

Albus Dumbledor

Post autor: Albus Dumbledor » 22 sie 2012, 20:44

mariusz122 pisze:MI waliło kierownicą,a przyczyną były wybite końcówki drązków.
Podczas hamowania czy podczas jazdy ??
Ja czuje że to szczególnie prawa strona

Z tym łożyskiem pewnie racja, w dodatku jest dwu-rzędowe wieć jest dość długie co utrudnia jakiekolwiek przekrzywienie. Ja mam cały czas wrażenie że tarcza krzywo chodzi.. jak wyjeżdzam z garazu i jade powoli to zauważalny jest dźwięk obcierania kawałkiem tarczy o klocek jakby była jakoś nierówno nałożona.. może piaste zdjąć i dać ją do przetoczenia

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 22 sie 2012, 21:04

PieterB pisze:
radekmc pisze:a płyn hamulcowy wymieniałeś?
płyn to chyba nie ma raczej nic do tego przynajmnej ja o tym nic nie słyszałem
a widzisz a ja się raz spotkałem, że płyn był stary jakiś mocno wywalony i pompa świrowała
tyle, że to było w nowszym modelu

możesz jeszcze przerzucić tarcze i klocki stronami, to zobaczysz czy bicie przejdzie na drugą stronę

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 22 sie 2012, 21:13

Albus Dumbledor pisze:Ładnie to wszystko wyczyściłem.. szczotką i delikatnie pilnikiem żeby usunąć i wygładzić z najwięszych górek tą pwierzchnię. Zrobiłem tak samo obie strony i cały czas bije ta sama strona co przed wymianą tj. prawa.
Do porządnego wyczyszczenia piast weź papier ścierny granulacji 60 i zrób tak żeby się świeciły :mrgreen: Podjedz na stacje i sprawdz całe zawieszenie, bo jak są luzy to podczas hamowania szczególnie dają o sobie znać. Jak sprawdzisz zawieszenie to daj znać co i jak. Będziemy dalej mysleć ;-)
Ostatnio zmieniony 22 sie 2012, 21:14 przez tomekk666, łącznie zmieniany 1 raz.

Albus Dumbledor

Post autor: Albus Dumbledor » 22 sie 2012, 21:14

Spróbuje razem z kołami ..chociaż wymieniłem tarcze na nowe, i jak biło prawe koło tak bije nadal.. 0 zmian więc to na pewno nie tarcze

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sie 2012, 21:17

A sprawdzałeś zacisk? jedną i drugą stronę? Dwie strony działają z równomierna siłą?

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 22 sie 2012, 21:18

Albus Dumbledor pisze:Spróbuje razem z kołami ..chociaż wymieniłem tarcze na nowe, i jak biło prawe koło tak bije nadal.. 0 zmian więc to na pewno nie tarcze
Jeżeli masz ostry nalot rdzy na piastach to przez nawet te 200km mogły tarcze dostać. Tak jak mówie najpierw sprawdz zawieszenie , bo to podstawa ;-) Jeżeli to będzie oki to do sprawdzenia piasta czy czasem któraś nie jest krzywa, ale to ostateczność ;-) Obejrzyj też w jakim stanie są same zaciski szczególną uwagę skup na trzpieniach, które są w jarzmach. Mogą mieć już dosć spory luz który będzie się objawiał podszas hamowania.

Albus Dumbledor

Post autor: Albus Dumbledor » 22 sie 2012, 21:42

Mam nadzieje że nic sie nie stało z tymi tarczami... jutro ściągne i zeszlifuje papierem
Zawias do roboty i mam nadzieje że będzie po moich problemach.
Zostało mi tylko "zakasać rękawy" dzięki wszystkim za pomysły bo nie wiedziałem czego się czepiać <piwo> <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl