[B4 ABC] bicie na kierownicy podczas hamowania
[B4 ABC] bicie na kierownicy podczas hamowania
Proszę żeby ktoś podrzucil mi pomysł gdzie szukać przyczyny bicia kierownicy podczas hamowania. Wszystkie objawy wskazuja na zwichrowaną tarczę (jak naciskam na pedał hamulca zaczyna pulsować i kierownica zaczyna bić tym mocniej im mocniej nacisne pedał .. przy większych prędkościach bardziej jest to wyczuwalne).
Pierwsze skojarzenie zostało wyeliminowane.. kupiłem nowe tarcze febi-bilstain.. może nie najwyższa półka ale powinny być ok... od razu po założeniu dzieje się to samo co na starych
Klocki też nowe tu już lepiej FERODO Premier.
Wnisokuje że jeśli tarcza jest prosta to mogę mieć krzywą piastę ?? przegób może mieć coś z tym wspólnego trochę "terkocze" podczas skrętów
Pzdr
Pierwsze skojarzenie zostało wyeliminowane.. kupiłem nowe tarcze febi-bilstain.. może nie najwyższa półka ale powinny być ok... od razu po założeniu dzieje się to samo co na starych
Klocki też nowe tu już lepiej FERODO Premier.
Wnisokuje że jeśli tarcza jest prosta to mogę mieć krzywą piastę ?? przegób może mieć coś z tym wspólnego trochę "terkocze" podczas skrętów
Pzdr
Ładnie to wszystko wyczyściłem.. szczotką i delikatnie pilnikiem żeby usunąć i wygładzić z najwięszych górek tą pwierzchnię. Zrobiłem tak samo obie strony i cały czas bije ta sama strona co przed wymianą tj. prawa.
jest mnóstwo i to nie tylko na naszym forum.. ale wszędzie radzą aby wymienić tarcze.
Jaki dokładnie element zawieszenia odpowiada za takie zjawiska ?? (fakt zawieche mam do roboty i właśnie gromadzę częśći..podejde do tego raczej kompleksowo)
Dzięki za odpowiedź i wskazówke poszukam jeszcze na forum
jest mnóstwo i to nie tylko na naszym forum.. ale wszędzie radzą aby wymienić tarcze.
Jaki dokładnie element zawieszenia odpowiada za takie zjawiska ?? (fakt zawieche mam do roboty i właśnie gromadzę częśći..podejde do tego raczej kompleksowo)
Dzięki za odpowiedź i wskazówke poszukam jeszcze na forum
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Ktoś pisał że np takie zachowanie mogą powodować końcówki drążków a nawet tulejki na wahaczu.
Winne też mogą być prowadnice klocków, ktoś inny pisał że po wymianie jarzm ustało u niego bicie.
Ja też mam ostatnio lekkie bicie i szykuję się na wymianę tarcz bo kupiłem jakiś szajs. A w zawiasie nie mam deka luzu także u mnie raczej nic innego tylko tarcze a mam je od roku.
Winne też mogą być prowadnice klocków, ktoś inny pisał że po wymianie jarzm ustało u niego bicie.
Ja też mam ostatnio lekkie bicie i szykuję się na wymianę tarcz bo kupiłem jakiś szajs. A w zawiasie nie mam deka luzu także u mnie raczej nic innego tylko tarcze a mam je od roku.
moje mają 200km przebiegu właśnie wróciłem z drogi..
Jarzma mam niezbyt ciekawe klocki chodzą w nich dosyć luźno.. z obu stron jest tak samo a bije tylko jedna, zawieszenie i tak mamz robić wiec zobacze czy przestanie to wszystko.. jeśli to nie pomoże to będe próbował zmierzyć bicie na tarczy jak się zepne w sobie to kupie czujnik zegarowy i dowiem się wszystkiego
Jak zacząłem myśleć i zagłębiłem się to problem z tym kołem pojawił sie niedługo po założeniu nowego łozyska MSport.. może krzywo wprasowane.
Ja jeszcze wyczytałem że to może być wina opony .. ujawnia sie to tylko na drodze podczas hamowania
Jarzma mam niezbyt ciekawe klocki chodzą w nich dosyć luźno.. z obu stron jest tak samo a bije tylko jedna, zawieszenie i tak mamz robić wiec zobacze czy przestanie to wszystko.. jeśli to nie pomoże to będe próbował zmierzyć bicie na tarczy jak się zepne w sobie to kupie czujnik zegarowy i dowiem się wszystkiego
Jak zacząłem myśleć i zagłębiłem się to problem z tym kołem pojawił sie niedługo po założeniu nowego łozyska MSport.. może krzywo wprasowane.
Ja jeszcze wyczytałem że to może być wina opony .. ujawnia sie to tylko na drodze podczas hamowania
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hmm, raczej nie da się krzywo wprasowaćAlbus Dumbledor pisze:może krzywo wprasowane.
też o tym słyszałem chociaż to raczej objawia się podczas normalnej jazdu powyżej pewnej prędkości.Albus Dumbledor pisze:Ja jeszcze wyczytałem że to może być wina opony .. ujawnia sie to tylko na drodze podczas hamowania
Ja mam to samo na letnich i zimówkach i w dodatku byłem specjalnie oba komplety wywarzać i nic
[ Dodano: 2012-08-22, 20:03 ]
płyn to chyba nie ma raczej nic do tego przynajmnej ja o tym nic nie słyszałemradekmc pisze:a płyn hamulcowy wymieniałeś?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica
Podczas hamowania czy podczas jazdy ??mariusz122 pisze:MI waliło kierownicą,a przyczyną były wybite końcówki drązków.
Ja czuje że to szczególnie prawa strona
Z tym łożyskiem pewnie racja, w dodatku jest dwu-rzędowe wieć jest dość długie co utrudnia jakiekolwiek przekrzywienie. Ja mam cały czas wrażenie że tarcza krzywo chodzi.. jak wyjeżdzam z garazu i jade powoli to zauważalny jest dźwięk obcierania kawałkiem tarczy o klocek jakby była jakoś nierówno nałożona.. może piaste zdjąć i dać ją do przetoczenia
a widzisz a ja się raz spotkałem, że płyn był stary jakiś mocno wywalony i pompa świrowałaPieterB pisze:płyn to chyba nie ma raczej nic do tego przynajmnej ja o tym nic nie słyszałemradekmc pisze:a płyn hamulcowy wymieniałeś?
tyle, że to było w nowszym modelu
możesz jeszcze przerzucić tarcze i klocki stronami, to zobaczysz czy bicie przejdzie na drugą stronę
Do porządnego wyczyszczenia piast weź papier ścierny granulacji 60 i zrób tak żeby się świeciły :mrgreen: Podjedz na stacje i sprawdz całe zawieszenie, bo jak są luzy to podczas hamowania szczególnie dają o sobie znać. Jak sprawdzisz zawieszenie to daj znać co i jak. Będziemy dalej myslećAlbus Dumbledor pisze:Ładnie to wszystko wyczyściłem.. szczotką i delikatnie pilnikiem żeby usunąć i wygładzić z najwięszych górek tą pwierzchnię. Zrobiłem tak samo obie strony i cały czas bije ta sama strona co przed wymianą tj. prawa.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2012, 21:14 przez tomekk666, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli masz ostry nalot rdzy na piastach to przez nawet te 200km mogły tarcze dostać. Tak jak mówie najpierw sprawdz zawieszenie , bo to podstawa Jeżeli to będzie oki to do sprawdzenia piasta czy czasem któraś nie jest krzywa, ale to ostateczność Obejrzyj też w jakim stanie są same zaciski szczególną uwagę skup na trzpieniach, które są w jarzmach. Mogą mieć już dosć spory luz który będzie się objawiał podszas hamowania.Albus Dumbledor pisze:Spróbuje razem z kołami ..chociaż wymieniłem tarcze na nowe, i jak biło prawe koło tak bije nadal.. 0 zmian więc to na pewno nie tarcze