[ B3 1.8 ] za duze obroty chyba problem z ssaniem
[ B3 1.8 ] za duze obroty chyba problem z ssaniem
Witam!!
Mianowicie mam taki troche nie typowy problem jestem posiadaczem audi 80 z silnikiem 1.8 na monowtrysku,pierwsze odpalenie po nocy wyglada bardzo ladnie odpala za pierwszym razem utrzymuje obroty na pozimie 1200,dalej natomias zaczynaja sie problemy po przejechaniu 3-5 kilometrow wylacza mi ssanie (rzadko) i to jeszcze dziwnie bo z 1200 obrotow spada odrazu do 900 i tak zostaje.Wlasnie rzadko zazwyczaj sie wogule nie wylacza i tak sobie jedzie przez 20 kilometro z obrotami 1800-2000.nie pomaga zgaszenie silnika i to wlasnie drogi problem nawet jak juz sie wylaczy to ssanie to i tak gasze silnik na 2-5 minut,odpalam i znowu ssanie sie zalacza i 2000 na obrotomierz wchodzi.cztalem troche na podobne tematy i mam zamiar wymienic na poczatek czujnik temp.ssania tylko z tym wiarze sie problem poniewasz mam ich az 3 i to wszystkie z dwoma kablami pomozcie zalaczam fotke.
dodam jeszcze ze po odlaczeniu wszystkich czujnikow nic sie nie zmienia procz czujnika " 2 "ten powoduje brak wskaznika temperatury i mryga lampka od wysokiej temperatury,oczywiscie wszystkie je mirzylem i zaden z nich nie ma prawidlowych parametrow.
Pozdrawiam Łukasz
Mianowicie mam taki troche nie typowy problem jestem posiadaczem audi 80 z silnikiem 1.8 na monowtrysku,pierwsze odpalenie po nocy wyglada bardzo ladnie odpala za pierwszym razem utrzymuje obroty na pozimie 1200,dalej natomias zaczynaja sie problemy po przejechaniu 3-5 kilometrow wylacza mi ssanie (rzadko) i to jeszcze dziwnie bo z 1200 obrotow spada odrazu do 900 i tak zostaje.Wlasnie rzadko zazwyczaj sie wogule nie wylacza i tak sobie jedzie przez 20 kilometro z obrotami 1800-2000.nie pomaga zgaszenie silnika i to wlasnie drogi problem nawet jak juz sie wylaczy to ssanie to i tak gasze silnik na 2-5 minut,odpalam i znowu ssanie sie zalacza i 2000 na obrotomierz wchodzi.cztalem troche na podobne tematy i mam zamiar wymienic na poczatek czujnik temp.ssania tylko z tym wiarze sie problem poniewasz mam ich az 3 i to wszystkie z dwoma kablami pomozcie zalaczam fotke.
dodam jeszcze ze po odlaczeniu wszystkich czujnikow nic sie nie zmienia procz czujnika " 2 "ten powoduje brak wskaznika temperatury i mryga lampka od wysokiej temperatury,oczywiscie wszystkie je mirzylem i zaden z nich nie ma prawidlowych parametrow.
Pozdrawiam Łukasz
Witam mialem podobne objawy w swoim 1,8 PM na ssaniu mialem 1500/ a gdy sie wylaczylo to obroty siegaja 1100... czasem spadna do 1000, ale gdy tylko zgasze jak kolega pisze wyzej na 5 min to znowu wracaja na 1100 mimo ze przed zgaszeniem silnika bylo 1000. wymienilem w moim przypadku czujnik od skladu mieszanki ten niebieski na da piny oryginalny OOOO no ale nic nie pomoglo czuniki tez byly mierzone , pytanie gdzie jest ten nastawnik przepustnicy i na czym to polega prosze koledzy o jakas czytelna instrukcja dla "laika" PS silnik nie dostaje lewego powietrza
Witam!!!
Solskier, miales racje jest to czujnik numer " 3 " znalazlem opis przesylam fotke moze sie przyda:)
Mam zamiar jutro kupic nowy, po wymianie dam znac czy pomoglo.
Pozdrawiam Łukasz
Jestem juz po wymianie tego czujnika jak narazie pomoglo silniczek pracuje bardzo ladnie,po dopaleniu 1200 po chwili 1000 i pozniej 900 i tak zostaje.dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam Łukasz
Solskier, miales racje jest to czujnik numer " 3 " znalazlem opis przesylam fotke moze sie przyda:)
Mam zamiar jutro kupic nowy, po wymianie dam znac czy pomoglo.
Pozdrawiam Łukasz
Jestem juz po wymianie tego czujnika jak narazie pomoglo silniczek pracuje bardzo ladnie,po dopaleniu 1200 po chwili 1000 i pozniej 900 i tak zostaje.dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam Łukasz
Mam jeszcze jedno pytanie.
Mianowicie moja Audiczka trzyma obroty na poziomie 2000 obr./min. Wymieniłem już krokowca bo był uszkodzony, ale dalej jest to samo. Zauważyłem, że jak odepnę wtyczkę z czujnika nr 3 (tego na dole) to obroty wracają do poziomu 950 obr/min i zapala się lampka "Check engine". Czy jest możliwe że czujnik jest uszkodzony? Nie mam niestety możliwości sprawdzenia go;/
Mianowicie moja Audiczka trzyma obroty na poziomie 2000 obr./min. Wymieniłem już krokowca bo był uszkodzony, ale dalej jest to samo. Zauważyłem, że jak odepnę wtyczkę z czujnika nr 3 (tego na dole) to obroty wracają do poziomu 950 obr/min i zapala się lampka "Check engine". Czy jest możliwe że czujnik jest uszkodzony? Nie mam niestety możliwości sprawdzenia go;/
Potencjometr przepustnicy to naprawdę szansa jeden na tysiąc że "padnie" ja bym obstawiał nastawnik przepustnicy(silnik krokowy),gdyż miałem nieco podobny problem i jego wymiana pomogła. Możesz też sprawdzić czy da sie dociągnąć śrubki mocujące potencjometr nie ruszając oczywiście samego potencjometra...
Czujnik nr 3 to przekleństwo w naszych silnikach, niestety jak jest uszkodzony to się z obrotami cuda dzieją. Jeżeli rzeczywiście po zdjęciu wtyczki spadły obroty to prawdopodobnie czujnik jest do wymiany. Polecam kupić ori bo wszelkie zamieniki są dobre ale na pół roku, a późnie wracam do tego samego. Ori kosztuje ok 120 zl, ja tak płaciłem i mam spokój. Możesz jeszcze zobaczyć czy aby się nie dostaje do kostki od tego czujnika płyn z układu. Wtedy zwierają się styki w środku i znowu jazda z obrotami.
Wymieniłem ten czujnik nr "3" na ori Boscha i wszystko jest <ok> Silniczek ładnie trzyma obroty 950 obr/min Ale chyba przy wymianie coś sknociłem z czujnikiem nr "2" bo wskaźnik mi nic nie wskazuje Możesz podać mi numery czujnika 2 i 1. Bo coś czuje że są walnięte, a nawet jeśli nie to wolę je wymienić, bo na nich dosłownie nic nie pisze. A to zapowiada że jest to jakaś tania podróbka.
Z góry dzięki.
Z góry dzięki.
ja w PM z 91 roku miałem tylko 2 czujniki, przy podobnej sytuacji pomogła wymiana niebieskiego(pierwszy od głowicy w moim wypadku)natomiast szary jest odpowiedzialny za wskazania temp. na zegarach(w Twoim wypadku numer 2)
po wymianie czujnika pamiętaj o resecie i adaptacji-może pomoże, jeśli nie obstawiałbym jak koledzy nastawnik przepustnicy
po wymianie czujnika pamiętaj o resecie i adaptacji-może pomoże, jeśli nie obstawiałbym jak koledzy nastawnik przepustnicy