Małe odświeżenie zrobię.
Kupiłem na forum zestaw zegarów w pierwszej wersji, czyli każdy oddzielnie. Wiązka, czujniki.
Cel montażowy -90ka z '90 z silnikiem r5 2.0 PS(mechaniczny, nie elektromechaniczny wtrysk, bez kata). Olej Motul 10w40. Brak jakichkolwiek problemów z ciśnieniem oleju, czy jego zżeraniem(ilości nie wymagające uzupełniania).
Wiązka zagrała, były przyłącza w aucie. Wyprowadziłem kable czujników pod maskę.
Ponieważ bańkę nabyłem 0-5/0/3 wykręciłem czujnik na niebieskim kablu, brązowy kołnierz -czujnik 0.3 barowy.
Wsadziłem bańkę, podpiąłem do G kabel na dodatkowe, do WK na kontrolkę 0/3 bara.
Odpalam i....dziwnie nieco.
Wskazówka między 3-4 bara, dodanie gazu powoduje jej wierzganie, sporadyczne załapanie ponad 5.
Po kilku minutach jakby się zmęczyła, coraz mniej chaosu, coraz mniej...ciśnienia. Po jakiś 10 minutach dopiero 4000-5000 rpm nabija 1 bara, kontrolka od niskiego ciśnienia oczywiście patrzy na mnie krwawym okiem.
Kontrolka ciśnienia dynamicznego(1.8 z białym czujnikiem, sprawdzonym) ani błyśnie. Podobnie niskie ciśnienie na starym czujniku nie błyska -po odpaleniu gaśnie i cisza.
Ok, dzień drugi wyciągam na stół bańkę i czyszczę na ile mogę -wypływa smolisty, spieczony olej, "wyciorem" z miękkiego przewodu miedzianego czyszczę otworek w czujniku i znowu płukanie.
Zakładam i....nie ma trzepania wskazówki, reszta po staremu. Ciśnienie na zimnym nie sięga 4 barów, no nie dusiłem ponad 4000rpm, bo jednak zimny silnik...
Jadę do domu -półtora kilometra przez miasto bez korków. Pod domem po gazowaniu gaśnie kontrolka zapalająca się na wolnych obrotach. Wymaga to ok. 4000rpm i wówczas wskazówka na wskaźniku idzie na maks 1 bar.
Wciąż brak alarmu od drugiego pułapu, czyli ciśnienia dynamicznego.
Wiem, mam nawet manometry dwa zewnętrzne ale jak na złość u kumpla co wczasuje

Co obstawiać Panowie? Ktoś miał podobnie? Wydaje mi się, że to czujnik, wskaźnik reaguje jak trzeba na masowanie i odpinanie od czujnika.
Drugi temat już błahy -brak stanowiska na czujnik temp. oleju, lecz tu sobie poradzę łatwo. Proszę więc bardziej o radę w pierwszej kwestii.