Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Manetka tempomatu

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] Manetka tempomatu

Post autor: Jelly » 21 sie 2012, 08:43

Witam
Od 4 lat mam założony tempomat. Wszystko działało świetnie, aż ok rok temu zepsuła się funkcja przyspieszania poprzez manetkę tempomatu, tzn. auto przyspieszało, ale po przyspieszaniu do żądanej prędkości i puszczeniu przełącznika nie zapamiętywał prędkości tylko wyłączał tempomat (trzeba było ponownie ustawić prędkość).
Nie przeszkadzało mi to, ale jakiś miesiąc temu tempomat przestał całkowicie zapamiętywać prędkość. Rozebrałem go, wyczyściłem płytkę układu scalonego, ale nic to nie dało. I tutaj mam pytanie, czy można sprawdzić w jakiś sposób manetkę tempomatu - czy to w niej leży powód nie działającego tempomatu :?: może da się ją jakoś przemierzyć?? proszę o porady.
Pozdrawiam :!:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 23 sie 2012, 19:28

Jelly pisze: Rozebrałem go, wyczyściłem płytkę układu scalonego
w manetce jest uklad scalony?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 23 sie 2012, 21:07

Szara80tkaTdi pisze:w manetce jest uklad scalony?
chodzi mu o sterownik tempomatu ;-)
ja proponuje na sucho sprawdzić szczelność układu

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 24 sie 2012, 00:26

shellah pisze:chodzi mu o sterownik tempomatu
no ale w TDI jest elektroniczny pedal gazu, wiec calosc sterownika jest w kompie silnika, stad tez sie dziwie skad mu sie wzial scalak

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 24 sie 2012, 07:08

Panowie, chyba źle się wyraziłem poprzednio. To jednak tak jak piszecie nie jest płytka układu scalonego, ale płyta ze ścieżkami do końcach których są przylutowane przewody. Po ten płytce "chodzą" przełączniki manetki tempomatu. Chodzi mi o to jak to sprawdzić, czy manetka wysyła odpowiednie sygnały do komputera.
Diagnoza tempomatu VAGiem w gr 006 troche mnie zdziwiła, bo wartości mam inne niż powinny być wg. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130151
a mianowicie tempomat "gotowy do pracy" zamiast w 3 kolumnie wartości 000 01 u mnie jest 000 11. A taka wartość wg. autora powyższego artykułu powinna być w momencie wciśnięcia zapamiętania prędkości. Dlatego się zastanawiam czy to wina manetki??
Ostatnio zmieniony 24 sie 2012, 07:11 przez Jelly, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 24 sie 2012, 07:11

Mówiąc żargonem elektryków trzeba ją "przedzwonić" tzn. sprawdzić za pomocą miernika.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 30 sie 2012, 23:19

Panowie, wywala mi błąd:

00625 - Vehicle Speed Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent


Który to może być przyczyną nie działającego tempomatu.
Pomóżcie proszę, gdzie szukać przyczyny. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina zaworu N75???

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 wrz 2012, 19:36

Nie z zaworem niema nic wspólnego.

Nie zrozumiały sygnał tak podaje ECU wiec nie zna prędkości auta (lub są zakłócenia)stąd nie można mu ustawić tempomatu.

A czy prędkościomierz działa prawidłowo? jeżeli tak to szukaj przyczyny w kabelkologi :-P

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 wrz 2012, 20:05

Jelly pisze:Panowie, wywala mi błąd:

00625 - Vehicle Speed Signal
Nie ma opcji żeby tempomat działał ,bez widocznego dla kompa sygnału prędkości .Sprawdż czy do kompa dociera ten sygnał na 43 pinie ...bo moze jakiś spryciaż ciachnął przy liczniku i licznik działa ,ale do kompa już nie dociera ...prosta sztuczka żeby na jakiś czas oszukać kompa i nie czyscić nastawnika na pompie ;-)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 04 wrz 2012, 10:07

MUNIOR pisze:
Jelly pisze:Panowie, wywala mi błąd:

00625 - Vehicle Speed Signal
Nie ma opcji żeby tempomat działał ,bez widocznego dla kompa sygnału prędkości .Sprawdż czy do kompa dociera ten sygnał na 43 pinie ...bo moze jakiś spryciaż ciachnął przy liczniku i licznik działa ,ale do kompa już nie dociera ...prosta sztuczka żeby na jakiś czas oszukać kompa i nie czyscić nastawnika na pompie ;-)
Wszystko działało prawidłowo i nikt nie grzebał, aż pewnego dnia przestało działać. Jedyna przyczyna jak przychodzi mi do głowy to, że czyściłem silnik z oleju (szukałem przyczyny wycieku a jest nią zimer na wale korbowym) i po czyszczeniu tempomat przestał działać.
Licznik działa normalnie, a nastawnik sam czyściłem wiosną.
Może to mycie silnika powoduje ten błąd?? ale zacząć od czujnika prędkości w skrzyni??
W którym miejscu w Vagu można sprawdzić prędkość??

[ Dodano: 2012-09-04, 21:49 ]
Sprawdziłem Vagiem i nie odczytuje w grupie 006 prędkości. Wiec chyba warto zacząć od czujnika?? co sądzicie??

[ Dodano: 2012-10-17, 08:31 ]
MUNIOR pisze:
Jelly pisze:Panowie, wywala mi błąd:

00625 - Vehicle Speed Signal
Nie ma opcji żeby tempomat działał ,bez widocznego dla kompa sygnału prędkości .Sprawdż czy do kompa dociera ten sygnał na 43 pinie ...bo moze jakiś spryciaż ciachnął przy liczniku i licznik działa ,ale do kompa już nie dociera ...prosta sztuczka żeby na jakiś czas oszukać kompa i nie czyscić nastawnika na pompie ;-)
Wróciłem do walki z nie działającym tempomatem i proszę o podpowiedź jak sprawdzić czy do kompa dociera sygnał prędkości z liczników. Rozumiem, że muszę zmierzyć czy na kablu biało-niebieskim (18 pin w niebieskiej kostce przy zegarach) jest napięcie?? ale czy to napięcie jest stałe, czy zmienne w zależności od prędkości?? No i czy da się to sprawdzić na postoju czy tylko w czasie jazdy??

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 06 lut 2013, 18:50

Witam
Panowie jak rozebrać manetkę tempomatu ? chcę rozebrać przycisk od "zamrażania" prędkości

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl