[B4 1Z] Manetka tempomatu
[B4 1Z] Manetka tempomatu
Witam
Od 4 lat mam założony tempomat. Wszystko działało świetnie, aż ok rok temu zepsuła się funkcja przyspieszania poprzez manetkę tempomatu, tzn. auto przyspieszało, ale po przyspieszaniu do żądanej prędkości i puszczeniu przełącznika nie zapamiętywał prędkości tylko wyłączał tempomat (trzeba było ponownie ustawić prędkość).
Nie przeszkadzało mi to, ale jakiś miesiąc temu tempomat przestał całkowicie zapamiętywać prędkość. Rozebrałem go, wyczyściłem płytkę układu scalonego, ale nic to nie dało. I tutaj mam pytanie, czy można sprawdzić w jakiś sposób manetkę tempomatu - czy to w niej leży powód nie działającego tempomatu :?: może da się ją jakoś przemierzyć?? proszę o porady.
Pozdrawiam :!:
Od 4 lat mam założony tempomat. Wszystko działało świetnie, aż ok rok temu zepsuła się funkcja przyspieszania poprzez manetkę tempomatu, tzn. auto przyspieszało, ale po przyspieszaniu do żądanej prędkości i puszczeniu przełącznika nie zapamiętywał prędkości tylko wyłączał tempomat (trzeba było ponownie ustawić prędkość).
Nie przeszkadzało mi to, ale jakiś miesiąc temu tempomat przestał całkowicie zapamiętywać prędkość. Rozebrałem go, wyczyściłem płytkę układu scalonego, ale nic to nie dało. I tutaj mam pytanie, czy można sprawdzić w jakiś sposób manetkę tempomatu - czy to w niej leży powód nie działającego tempomatu :?: może da się ją jakoś przemierzyć?? proszę o porady.
Pozdrawiam :!:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Panowie, chyba źle się wyraziłem poprzednio. To jednak tak jak piszecie nie jest płytka układu scalonego, ale płyta ze ścieżkami do końcach których są przylutowane przewody. Po ten płytce "chodzą" przełączniki manetki tempomatu. Chodzi mi o to jak to sprawdzić, czy manetka wysyła odpowiednie sygnały do komputera.
Diagnoza tempomatu VAGiem w gr 006 troche mnie zdziwiła, bo wartości mam inne niż powinny być wg. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130151
a mianowicie tempomat "gotowy do pracy" zamiast w 3 kolumnie wartości 000 01 u mnie jest 000 11. A taka wartość wg. autora powyższego artykułu powinna być w momencie wciśnięcia zapamiętania prędkości. Dlatego się zastanawiam czy to wina manetki??
Diagnoza tempomatu VAGiem w gr 006 troche mnie zdziwiła, bo wartości mam inne niż powinny być wg. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130151
a mianowicie tempomat "gotowy do pracy" zamiast w 3 kolumnie wartości 000 01 u mnie jest 000 11. A taka wartość wg. autora powyższego artykułu powinna być w momencie wciśnięcia zapamiętania prędkości. Dlatego się zastanawiam czy to wina manetki??
Ostatnio zmieniony 24 sie 2012, 07:11 przez Jelly, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma opcji żeby tempomat działał ,bez widocznego dla kompa sygnału prędkości .Sprawdż czy do kompa dociera ten sygnał na 43 pinie ...bo moze jakiś spryciaż ciachnął przy liczniku i licznik działa ,ale do kompa już nie dociera ...prosta sztuczka żeby na jakiś czas oszukać kompa i nie czyscić nastawnika na pompieJelly pisze:Panowie, wywala mi błąd:
00625 - Vehicle Speed Signal
Wszystko działało prawidłowo i nikt nie grzebał, aż pewnego dnia przestało działać. Jedyna przyczyna jak przychodzi mi do głowy to, że czyściłem silnik z oleju (szukałem przyczyny wycieku a jest nią zimer na wale korbowym) i po czyszczeniu tempomat przestał działać.MUNIOR pisze:Nie ma opcji żeby tempomat działał ,bez widocznego dla kompa sygnału prędkości .Sprawdż czy do kompa dociera ten sygnał na 43 pinie ...bo moze jakiś spryciaż ciachnął przy liczniku i licznik działa ,ale do kompa już nie dociera ...prosta sztuczka żeby na jakiś czas oszukać kompa i nie czyscić nastawnika na pompieJelly pisze:Panowie, wywala mi błąd:
00625 - Vehicle Speed Signal
Licznik działa normalnie, a nastawnik sam czyściłem wiosną.
Może to mycie silnika powoduje ten błąd?? ale zacząć od czujnika prędkości w skrzyni??
W którym miejscu w Vagu można sprawdzić prędkość??
[ Dodano: 2012-09-04, 21:49 ]
Sprawdziłem Vagiem i nie odczytuje w grupie 006 prędkości. Wiec chyba warto zacząć od czujnika?? co sądzicie??
[ Dodano: 2012-10-17, 08:31 ]
Wróciłem do walki z nie działającym tempomatem i proszę o podpowiedź jak sprawdzić czy do kompa dociera sygnał prędkości z liczników. Rozumiem, że muszę zmierzyć czy na kablu biało-niebieskim (18 pin w niebieskiej kostce przy zegarach) jest napięcie?? ale czy to napięcie jest stałe, czy zmienne w zależności od prędkości?? No i czy da się to sprawdzić na postoju czy tylko w czasie jazdy??MUNIOR pisze:Nie ma opcji żeby tempomat działał ,bez widocznego dla kompa sygnału prędkości .Sprawdż czy do kompa dociera ten sygnał na 43 pinie ...bo moze jakiś spryciaż ciachnął przy liczniku i licznik działa ,ale do kompa już nie dociera ...prosta sztuczka żeby na jakiś czas oszukać kompa i nie czyscić nastawnika na pompieJelly pisze:Panowie, wywala mi błąd:
00625 - Vehicle Speed Signal