Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Moc... trudny temat.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jarsi102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2008, 09:14

Post autor: jarsi102 » 24 sie 2012, 14:27

to nie paliwo, problem jest na benzynie i lpg

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 sie 2012, 15:49

Na logach widać ze silnik mocno przelany, chyba ze to z emulatora sygnał. W sumie nawet jesli to sygnał z emulatora to jest to problem, bo obcina czasy wtrysków.

jarsi102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2008, 09:14

Post autor: jarsi102 » 24 sie 2012, 16:50

logi były robione na benzynie, ale ten sam problem jest na gazie (lpg I generacja) tzn. auto jedzie do około 1500 obr. a później się tak jakby lekko dusi. Myślałem, że może coś z przyśpieszeniem zapłony przez komputer ECU. Co może być przyczyną przelewania? Przypomnę tylko, że do tej pory wymieniłem: przewody, świece, kopułę, palec, czujnik temperatury-niebieski, czujnik temperatury zasysanego powietrza, potencjometr przepustnicy, parownik lpg, filtr lpg. Lambda wydaje się być sprawna, chociaż na LPG I generacji nie ma to znaczenia, a problem też występuje. Vag nie wykazuje błędów. Został chyba tylko sterownik ECU, ale z tego co wyczytałem na forum to jego awarie są bardzo rzadkie, ale chyba się zdarzają.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 sie 2012, 20:00

odłacz na gaze pompe paliwa i zobacz czy pomoze. Jak nie pomoze to sprawdz membrane w regulatorze cisnienia paliwa, jak lambda sprawna to nie ma mowy za bogato jest.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sie 2012, 20:21

Masz cholernie nie równe napięcie na sterowniku. Co może powodować muła.

jarsi102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2008, 09:14

Post autor: jarsi102 » 24 sie 2012, 21:32

Pompę odłączałem przez wyjęcie bezpiecznika i nic to nie zmieniało. Zwróciłem uwagę na wahania napięcia na sterowniku (około 2V) z odczytu vaga, ale nie chciałem kierować uwag w tym kierunku. Dzisiaj wybebeszyłem sterownik i sprawdziłem połączenia gniazda ECU z + i masą, są OK miernik wskazuje 0 om. Mierzyłem napięcie na zasileniu ECU i jest moim zdaniem OK 13,8V na alternatorze 13,9V i się nie waha. Zastanawiam się czy sterownik nie ma jakiegoś wewnętrznego stabilizatora napięcia, który padł i nie domaga co powoduje zakłócenia w pracy ECU lub jakiś układ w ECU pobiera za dużo prądu? Dziękuję za dotychczasowe trafne uwagi i dotychczasową pomoc. Jestem zdeterminowany w doprowadzeniu mojej niuni do ładu. Jak mi się uda to będę pisał. Czekam na dalsze podpowiedzi, mam chęć kupić drugi sterownik ECU dla pewności, podobny problem znalazłem , ale silnik ABK i podobno wina była sterownika ECU (diagnoza gościa z serwisu audi), ale temat nie dokończony po wymianie ECU.

[ Dodano: 2012-08-24, 21:36 ]
i dlaczego nie chce jeździć na lpg, przez 4 lata było super, trasa 9l, miasto 10- 11l, teraz trasa 14l :(

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sie 2012, 21:41

jarsi102 pisze:Dzisiaj wybebeszyłem sterownik i sprawdziłem połączenia gniazda ECU z + i masą, są OK miernik wskazuje 0 om
To miarodajny pomiar. Dobry pomiar to pod obciążeniem uzyskasz sprawdza się spadek.

Tak wahania prądu mają bardzo duży wpływ na pracę zespołu silnika. O czym pisze dużo w ABK i przekaźnik nr30.

jarsi102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2008, 09:14

Post autor: jarsi102 » 24 sie 2012, 23:57

Jarewa to co byś mi jeszcze poradził, bo nie do końca rozumiem. Dobrze kombinuje czy jakoś nie do końca. Wiem, że miernik daje bardzo mały prąd przy pomiarze rezystancji, ale gdyby coś z zasilaniem nie było tak to napięcie na gnieździe ECU zmieniałoby się, a jest stałe 13,8V

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 sie 2012, 05:56

Nawet pod obciążeniem 100w? czyli podłączyć jakiś odbiornik np żarówka. I mam nadzieje że mierzysz z masą z gniazda?

jarsi102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2008, 09:14

Post autor: jarsi102 » 29 sie 2012, 21:45

Witam
Moje sprawozdanie z dalszej części mojej walki. Po wybebeszeniu ECU i wcześniejszych pomiarach, po ponownym podłączeniu ECU zauważyłem już poprawę. Podejrzewam, że może między wtykiem, a gniazdem ECU było coś nie tak. Dodatkowo ponownie sprawdziłem napięcia bo wcześnie sprawdzałem tylko między masą i stałym + (pin 21). a na pinie 23 + po stacyjce niestety było 1,7V mniej. Poprawiłem wszystkie styki masy (akumulator, blok silnika) i wydaje mi się, ze napięcia są lepsze. Auto przyśpiesza w całym zakresie obrotów.nie miałem kiedy zrobić logów dynamicznych w czasie jazdy. Zrobiłem na postoju.
http://imageshack.us/photo/my-images/17/2908benz.png/
Zastanawiam się czy nie wstawić przekaźnika i zasilania bezpośrednio z akumulatora na pin 23 ECU. Na cewce też jest takie napięcie jak na pinie 23 ECU, nie wiem czy to wina stacyjki czy coś innego? Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc i wskazówki.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 sie 2012, 22:21

jarsi102 pisze:nie wiem czy to wina stacyjki czy coś innego?
Długa droga ale do sprawdzenia. Morze to być zaśniedziały pin (wtyczka) w skrzynce bezpieczników, dokładany bezpiecznik, jak i stacyjka.

Przekaźnika bym nie wstawiał lesz szukał przyczyny.

jarsi102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2008, 09:14

Post autor: jarsi102 » 29 sie 2012, 23:14

Dziękuję Jarewa za trafne podpowiedzi. Dodatkowo mam zamontowany alarm z odcięciem zapłonu. Muszę znaleźć jego schemat, może to wina alarmu. Rozumiem, że na pinie 21 i 23 powinno być zbliżone napięcie, jeżeli tak to będę dalej szukał przyczyny, ale już teraz jest dużo lepiej, niunia już się tak nie dławi :-) . Ciekawy jestem jak będzie ze spalaniem, mam nadzieję, że wróci do normy.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-10-18, 23:33 ]
Witam
Mój problem z napięciem po stacyjce tkwił w kiepsko zamontowanym alarmie (montowany za zachodnią granicą). Przewód był przecięty w celu wstawienia odcięcia zapłonu, skręcony i zaizolowany taśmą, czas zrobił swoje przewody przy skrzynce bezpieczników trochę zaśniedziały. Po polutowaniu kabli spadek wynosił 0,5V. Dodatkowo wymieniłem kostkę stacyjki bo była pęknięta i obecnie spadek napięcia wynosi 0,3V. Autko śmiga aż miło :-) . Spalanie trochę wysokie średnio 12l, ale spróbuję jeszcze podregulować.Dziękuję wszystkim za wskazówki.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl