[B4 ABT] Moc... trudny temat.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
logi były robione na benzynie, ale ten sam problem jest na gazie (lpg I generacja) tzn. auto jedzie do około 1500 obr. a później się tak jakby lekko dusi. Myślałem, że może coś z przyśpieszeniem zapłony przez komputer ECU. Co może być przyczyną przelewania? Przypomnę tylko, że do tej pory wymieniłem: przewody, świece, kopułę, palec, czujnik temperatury-niebieski, czujnik temperatury zasysanego powietrza, potencjometr przepustnicy, parownik lpg, filtr lpg. Lambda wydaje się być sprawna, chociaż na LPG I generacji nie ma to znaczenia, a problem też występuje. Vag nie wykazuje błędów. Został chyba tylko sterownik ECU, ale z tego co wyczytałem na forum to jego awarie są bardzo rzadkie, ale chyba się zdarzają.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Pompę odłączałem przez wyjęcie bezpiecznika i nic to nie zmieniało. Zwróciłem uwagę na wahania napięcia na sterowniku (około 2V) z odczytu vaga, ale nie chciałem kierować uwag w tym kierunku. Dzisiaj wybebeszyłem sterownik i sprawdziłem połączenia gniazda ECU z + i masą, są OK miernik wskazuje 0 om. Mierzyłem napięcie na zasileniu ECU i jest moim zdaniem OK 13,8V na alternatorze 13,9V i się nie waha. Zastanawiam się czy sterownik nie ma jakiegoś wewnętrznego stabilizatora napięcia, który padł i nie domaga co powoduje zakłócenia w pracy ECU lub jakiś układ w ECU pobiera za dużo prądu? Dziękuję za dotychczasowe trafne uwagi i dotychczasową pomoc. Jestem zdeterminowany w doprowadzeniu mojej niuni do ładu. Jak mi się uda to będę pisał. Czekam na dalsze podpowiedzi, mam chęć kupić drugi sterownik ECU dla pewności, podobny problem znalazłem , ale silnik ABK i podobno wina była sterownika ECU (diagnoza gościa z serwisu audi), ale temat nie dokończony po wymianie ECU.
[ Dodano: 2012-08-24, 21:36 ]
i dlaczego nie chce jeździć na lpg, przez 4 lata było super, trasa 9l, miasto 10- 11l, teraz trasa 14l
[ Dodano: 2012-08-24, 21:36 ]
i dlaczego nie chce jeździć na lpg, przez 4 lata było super, trasa 9l, miasto 10- 11l, teraz trasa 14l
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To miarodajny pomiar. Dobry pomiar to pod obciążeniem uzyskasz sprawdza się spadek.jarsi102 pisze:Dzisiaj wybebeszyłem sterownik i sprawdziłem połączenia gniazda ECU z + i masą, są OK miernik wskazuje 0 om
Tak wahania prądu mają bardzo duży wpływ na pracę zespołu silnika. O czym pisze dużo w ABK i przekaźnik nr30.
Witam
Moje sprawozdanie z dalszej części mojej walki. Po wybebeszeniu ECU i wcześniejszych pomiarach, po ponownym podłączeniu ECU zauważyłem już poprawę. Podejrzewam, że może między wtykiem, a gniazdem ECU było coś nie tak. Dodatkowo ponownie sprawdziłem napięcia bo wcześnie sprawdzałem tylko między masą i stałym + (pin 21). a na pinie 23 + po stacyjce niestety było 1,7V mniej. Poprawiłem wszystkie styki masy (akumulator, blok silnika) i wydaje mi się, ze napięcia są lepsze. Auto przyśpiesza w całym zakresie obrotów.nie miałem kiedy zrobić logów dynamicznych w czasie jazdy. Zrobiłem na postoju.
http://imageshack.us/photo/my-images/17/2908benz.png/
Zastanawiam się czy nie wstawić przekaźnika i zasilania bezpośrednio z akumulatora na pin 23 ECU. Na cewce też jest takie napięcie jak na pinie 23 ECU, nie wiem czy to wina stacyjki czy coś innego? Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc i wskazówki.
Pozdrawiam
Moje sprawozdanie z dalszej części mojej walki. Po wybebeszeniu ECU i wcześniejszych pomiarach, po ponownym podłączeniu ECU zauważyłem już poprawę. Podejrzewam, że może między wtykiem, a gniazdem ECU było coś nie tak. Dodatkowo ponownie sprawdziłem napięcia bo wcześnie sprawdzałem tylko między masą i stałym + (pin 21). a na pinie 23 + po stacyjce niestety było 1,7V mniej. Poprawiłem wszystkie styki masy (akumulator, blok silnika) i wydaje mi się, ze napięcia są lepsze. Auto przyśpiesza w całym zakresie obrotów.nie miałem kiedy zrobić logów dynamicznych w czasie jazdy. Zrobiłem na postoju.
http://imageshack.us/photo/my-images/17/2908benz.png/
Zastanawiam się czy nie wstawić przekaźnika i zasilania bezpośrednio z akumulatora na pin 23 ECU. Na cewce też jest takie napięcie jak na pinie 23 ECU, nie wiem czy to wina stacyjki czy coś innego? Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc i wskazówki.
Pozdrawiam
Dziękuję Jarewa za trafne podpowiedzi. Dodatkowo mam zamontowany alarm z odcięciem zapłonu. Muszę znaleźć jego schemat, może to wina alarmu. Rozumiem, że na pinie 21 i 23 powinno być zbliżone napięcie, jeżeli tak to będę dalej szukał przyczyny, ale już teraz jest dużo lepiej, niunia już się tak nie dławi . Ciekawy jestem jak będzie ze spalaniem, mam nadzieję, że wróci do normy.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-10-18, 23:33 ]
Witam
Mój problem z napięciem po stacyjce tkwił w kiepsko zamontowanym alarmie (montowany za zachodnią granicą). Przewód był przecięty w celu wstawienia odcięcia zapłonu, skręcony i zaizolowany taśmą, czas zrobił swoje przewody przy skrzynce bezpieczników trochę zaśniedziały. Po polutowaniu kabli spadek wynosił 0,5V. Dodatkowo wymieniłem kostkę stacyjki bo była pęknięta i obecnie spadek napięcia wynosi 0,3V. Autko śmiga aż miło . Spalanie trochę wysokie średnio 12l, ale spróbuję jeszcze podregulować.Dziękuję wszystkim za wskazówki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-10-18, 23:33 ]
Witam
Mój problem z napięciem po stacyjce tkwił w kiepsko zamontowanym alarmie (montowany za zachodnią granicą). Przewód był przecięty w celu wstawienia odcięcia zapłonu, skręcony i zaizolowany taśmą, czas zrobił swoje przewody przy skrzynce bezpieczników trochę zaśniedziały. Po polutowaniu kabli spadek wynosił 0,5V. Dodatkowo wymieniłem kostkę stacyjki bo była pęknięta i obecnie spadek napięcia wynosi 0,3V. Autko śmiga aż miło . Spalanie trochę wysokie średnio 12l, ale spróbuję jeszcze podregulować.Dziękuję wszystkim za wskazówki.
Pozdrawiam