[1,9 TDi 1Z] Sprawdzenie pompy wtryskowej
- patrykk007
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
- Lokalizacja: Złotoryja
[1,9 TDi 1Z] Sprawdzenie pompy wtryskowej
Witajcie koledzy.
Pewien mechanik robiąc mi rozrząd stwierdził, że moja pompa jest zepsuta, a że mnie nie było aktualnie więc kazałem mu w takim razie wymienić (zresztą dużo nie wziął za ta pompę), bo potrzebowałem szybko sprawne auto.
Auto dobrze jeździ, ale mam wątpliwości co do tego mechanika.
Oczywiście swoją pompę zabrałem z powrotem. Wcześniej jak miałem ją zamontowaną
to na komputerze pokazywało tylko błąd czujnika temperatury paliwa, który jest umieszczony w pompie.
I tutaj moje pytanie - Czy da się sprawdzić tą pompę bez montowania w silniku, a jeżeli tak to jakie to są koszta i czy ten czujnik temperatury paliwa miał jakiś wpływ na pracę silnika?
Pewien mechanik robiąc mi rozrząd stwierdził, że moja pompa jest zepsuta, a że mnie nie było aktualnie więc kazałem mu w takim razie wymienić (zresztą dużo nie wziął za ta pompę), bo potrzebowałem szybko sprawne auto.
Auto dobrze jeździ, ale mam wątpliwości co do tego mechanika.
Oczywiście swoją pompę zabrałem z powrotem. Wcześniej jak miałem ją zamontowaną
to na komputerze pokazywało tylko błąd czujnika temperatury paliwa, który jest umieszczony w pompie.
I tutaj moje pytanie - Czy da się sprawdzić tą pompę bez montowania w silniku, a jeżeli tak to jakie to są koszta i czy ten czujnik temperatury paliwa miał jakiś wpływ na pracę silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Szybka dignoza i szybka wymiana Jak by była zepsuta ,to byś chyba poczuł jakieś niepokojące objawy .A czujnik temp.kosztuje kilkadziesiąt złotych i siedzi pod dekielkiem nastawnika ,no i oczywiście wpływ na pracę silnika ma ,bo jak czujnik padnie ,komp.widzi cały czas temp.paliwa -5,6 st.patrykk007 pisze:Pewien mechanik robiąc mi rozrząd stwierdził, że moja pompa jest zepsuta,
Ja też :mrgreen: Pompę mogą ci sprawdzić w jakimś zakladzie który posiada odpowiedni sprzęt ,a że sprzęt tani nie jest ,to i kosztuje to zapewne więcej niż kilkadziesiąt złotychpatrykk007 pisze:Auto dobrze jeździ, ale mam wątpliwości co do tego mechanika.
- patrykk007
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niestety, to mógłbyś powiedzieć ,jak byś miał potencjometr Jak masz indukcyjny to twoje szczęście ,bo przywrócenie go do ładu to pikuś :mrgreen: Rozebrać ,wyczyścić ,ustawić i auto śmiga jak nowe :mrgreen:marxx5 pisze:Przy rozgrzanym silniku falują obroty i nierówna praca.
Nastawnik indukcyjny niestety.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Sorki jeżeli coś pomyliłem.MUNIOR pisze:Niestety, to mógłbyś powiedzieć ,jak byś miał potencjometr Jak masz indukcyjny to twoje szczęście ,bo przywrócenie go do ładu to pikuś :mrgreen: Rozebrać ,wyczyścić ,ustawić i auto śmiga jak nowe :mrgreen:marxx5 pisze:Przy rozgrzanym silniku falują obroty i nierówna praca.
Nastawnik indukcyjny niestety.
Odpływ jest z góry więc to chyba jednak potencjometr.
A czy to że problemy są tylko na rozgrzanym silniku to wskazuje jednoznacznie na nastawnik ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jak masz na przepływomierzu Boscha to niestety potencjometr. Wpadaj w niedziele do Olecka na spota to obadamy temat, Vag bedzie pewnie, jeśli kable dojadą to popatrzymy może coś dodatkowo pokaże. Z tym problemem to niestety Kramkowski Ci nie pomoże, co najwyżej zamontuje Ci drugi nastawnik, ale na Twoim miejscu bym nie bawił sie w to, tylko odkładaj kaske na przekładke i uderzaj do MUNIOR'A . Jeszcze Ci witaminke dołoży to nie poznasz zetora <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
He he :mrgreen: Tak coś czułem przez skórę ,ze to potencjometr Dawkę paliwa sprawdż na początek ...objawy jakby była za duża .Na rozgrzanym silniku powinna być ok.20 jednostek ...a jako że to stary bosch ,to może też być ok.30 ,byleby nie była jednocyfrowa np.07 ...bo wtedy może falować .O ile dawka prawidłowa ,to jest też jeszcze jedna możliwa przyczyna falowania ,ale to już musiałbym mieć ten nastawnik w swoich rękach żeby to sprawdzićmarxx5 pisze:Odpływ jest z góry więc to chyba jednak potencjometr.
A czy to że problemy są tylko na rozgrzanym silniku to wskazuje jednoznacznie na nastawnik ?