[1.8 S 90km PM] swap na 2.0 ABK
No daje rade powiedz mi konkretnie co przerobiłeś i jaki silnik wrzuciłeś czy to było ABK 115km? masz może foto jak to pod machą wygląda? Mnie czeka wymianka silnika ale nie chce już 1.8 PM bo one nie dają rady :p słyszałem że jest jakiś silnik 2.0 115km w którym wystarczy przełożyć kolektor ssący i reszta pasi. wiesz coś na ten temat?
mlody1206, ja u siebie mam 2.0 ABK 115km wcześniej miałem 1.8 S PM 90km na pierwszej stronie w pierwszym poście mam fotki na końcu gdzie widać silnik pod maską .
Ja osobiście zmieniałem sanki i wahacze na te z b4 kupiłem cały silnik z kolektorami .Wiązka też jest inna bo musisz już mieć komputer VAGa
Ja osobiście zmieniałem sanki i wahacze na te z b4 kupiłem cały silnik z kolektorami .Wiązka też jest inna bo musisz już mieć komputer VAGa
Szacun dla Ciebie za włożoną pracę i czas. Myślałem że zostałeś na jedno-punkcie. Ja osobiście poszukuje informacji tak jak pisałem wyżej. Nie chce robić typowego swapa bo nie zależy mi na mocnym skoku mocy (póki co) tylko na wyższej żywotności gdyż ciężko dostać zdrowy motor 1.8 pm (mam u siebie drugi silnik który wytrzymał trochę ponad 1,5 roku).
Zostało mi szukać dalej info albo zaryzykować z kumpla silnikiem od passata czy golfa czy kolektor dolotowy podejdzie i zrobić przekładkę
Zostało mi szukać dalej info albo zaryzykować z kumpla silnikiem od passata czy golfa czy kolektor dolotowy podejdzie i zrobić przekładkę
tu masz więcej przeróbek bo silnik jest ustawiony poprzecznie a nie wzdłuż jak w audi. więc musisz wymienić smoka i coś jeszcze. Apocalipto u nas swapował na jakiś silnik z VW. Zwrotniejszy silnik a te same parametry ma 2.0ABT 90km z B4 ale jak już przerabiać to lepiej włożyć coś mocniejszego.. No i zależy czy jeździsz na benz. czy na gazie i czy chcesz 4ro cylindrówke czy 5cio. Powiem tylko że przy swapie na ABK nie jest dużo robotymlody1206 pisze:od passata czy golfa
I trzeba pamietać że wąż od paliwa jeden trzeba zrezać bo ma inną średnicę ale to również nie problem. W razie co wal śmiało tu na forum w temacie/PW lub na gadu .
Pzdr.
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
mlody1206, jeżeli chcesz poprzeczny silnik włożyć wzdłuż to licz się ze zmianą misy olejowej, smoka, kolektora wydechowego i ssącego, może nawet i kół pasowych i mocowania pompy wspomagania (ja przy 9A musiałem).
ABT różni się pojemnością oraz ma nny sterownik silnika niż PM z tego względu, że krokowieć ma 6 pinów a nie 4 i jest rzadziej dostępny na szrotach (wiem, bo ludziom zmieniam czasem te krokowce). No i w tym silniku robimy adaptację przepustnicy co we wcześniejszych niebyło tego.
Tak jak misze KoralB3, lepiej odłożyć więcej kasy i zainwestować w coś mocniejszego bo z czasem zabraknie Ci mocy :mrgreen:, lub coś młodszego a bardziej rozwojowego (oby nic 8-mio zaworowego z a4 b5, lub passata b5).
Ps. Jak coś to posiadam ABK w częściach więc kolektory mam jak coś
ABT różni się pojemnością oraz ma nny sterownik silnika niż PM z tego względu, że krokowieć ma 6 pinów a nie 4 i jest rzadziej dostępny na szrotach (wiem, bo ludziom zmieniam czasem te krokowce). No i w tym silniku robimy adaptację przepustnicy co we wcześniejszych niebyło tego.
Tak jak misze KoralB3, lepiej odłożyć więcej kasy i zainwestować w coś mocniejszego bo z czasem zabraknie Ci mocy :mrgreen:, lub coś młodszego a bardziej rozwojowego (oby nic 8-mio zaworowego z a4 b5, lub passata b5).
Ps. Jak coś to posiadam ABK w częściach więc kolektory mam jak coś
Skoro swap zrobiony pozostaje wrzucić sekwencję i cieszyć się jazdą :mrgreen: Co do tematu silnika vw do audi wypowiem się tylko tyle że te bloki są identyczne, łapy będa podchodzić od audi bez problemu. Miska olejowa również , czy nawet smok . Jeśli silnik jest zdrowy to można się pobawić. Mam za sobą 2 swapy ostatnio opel astra z 1.4 na 1.6 i powiem wam tyle jeśli już bawić się w swap to porządnie się zastanowić i wsadzić silnik rozwojowy który będzie palił tyle samo co słabsze jednostki a zapas mocy będzie duży <ok> . Bo jest jednak przy tym sporo roboty.. Ale jak to mówią ludzie w kosmos latają , to wszystko się da :mrgreen:
Z tego co rozmawiałem z kolegą który 2-krotnie przekładał silnik z paska do audi mówił że jest jeden model który tak jak pisze Boski;) nie trzeba nic przerabiać. jedyna różnica między tym silnikiem a pm to to że ten 2.0 ma większą średnicę tłoka przez co ma większą pojemność i moc a także jest na pełnym wtrysku. Łapy można przekręcić z mojego starego pm-a bo otwory w bloku silnika są w tych samych miejscach w obydwu motorach. Co do wtrysku wystarczy kolektor ssący przełożyć z pm-a otwory i cała reszta pasuje. Problem polega na tym że nie znam oznaczenia tego silnika i nie jestem pewien co kupić żeby nie wpakować się w nie potrzebne wydatki. Co do tego że ten motor jest mało rozwojowy to nie problem bo nie potrzebuje ogromnej mocy. Aktualnie mam zrobiony przelotowy wydech, strumienica i wstawiony stożek na 1.8 był naprawdę zauważalny wzrost mocy przy tych drobnych przeróbkach. Jeżdżę na benzynce konkretnie na 98 bo ma lepszą moc i mniej spala niż na 95 czasami zalewam trochę ruskiej bo jest o połowę tańsza ale mniej więcej w proporcjach 50/50.
Powiedzcie mi jaki motor wstawić żeby nie przerabiać za dużo w aucie. Nie ukrywam że chciałbym jakieś 2.8 lub 2.3 ale nie stać mnie na to i nie chce pakować za dużo kasy. 2.0 z tego co czytałem są dużo odporniejsze niż 1.8. Może ktoś z forumowiczów ma jakiś fajny silniczek tanio do oddania?
Powiedzcie mi jaki motor wstawić żeby nie przerabiać za dużo w aucie. Nie ukrywam że chciałbym jakieś 2.8 lub 2.3 ale nie stać mnie na to i nie chce pakować za dużo kasy. 2.0 z tego co czytałem są dużo odporniejsze niż 1.8. Może ktoś z forumowiczów ma jakiś fajny silniczek tanio do oddania?
Nie wiem jak jest z ABF-em ale na forum golfa czytałem że z wolnossącego robią ok 200KM. Wstawiają również kompresor, lub turbo. Ale to pewnie bardzo duży koszt, po za tym zależy do czego to auto chcesz przeznaczyć. Jak do amatorskich wyścigów to sprzedaj to i kup sobie zdrowe S2 a jak do zwykłej jazdy to 150KM jest wystarczająco. Na pewno ze świateł nie ruszysz ostatni :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: