Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 S 90km PM] swap na 2.0 ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 23 sie 2012, 22:05

jak posuwają się prace kolego?

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 23 sie 2012, 22:36

luknij w temacie korala bo juz po zabiegu ;-)

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 24 sie 2012, 11:57

mlody1206, już trochę od swapa minęło :)



Filmik z testowania po wyjeździe z garażu :)
Niedługo postaram się coś nowego ogarnąć.

pzdr.

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 25 sie 2012, 10:10

No daje rade :) powiedz mi konkretnie co przerobiłeś i jaki silnik wrzuciłeś czy to było ABK 115km? masz może foto jak to pod machą wygląda? Mnie czeka wymianka silnika ale nie chce już 1.8 PM bo one nie dają rady :p słyszałem że jest jakiś silnik 2.0 115km w którym wystarczy przełożyć kolektor ssący i reszta pasi. wiesz coś na ten temat?

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 25 sie 2012, 11:38

mlody1206, ja u siebie mam 2.0 ABK 115km wcześniej miałem 1.8 S PM 90km na pierwszej stronie w pierwszym poście mam fotki na końcu gdzie widać silnik pod maską .

Obrazek

Ja osobiście zmieniałem sanki i wahacze na te z b4 kupiłem cały silnik z kolektorami .Wiązka też jest inna bo musisz już mieć komputer VAGa

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 25 sie 2012, 12:51

Szacun dla Ciebie za włożoną pracę i czas. Myślałem że zostałeś na jedno-punkcie. Ja osobiście poszukuje informacji tak jak pisałem wyżej. Nie chce robić typowego swapa bo nie zależy mi na mocnym skoku mocy (póki co) tylko na wyższej żywotności gdyż ciężko dostać zdrowy motor 1.8 pm (mam u siebie drugi silnik który wytrzymał trochę ponad 1,5 roku).

Zostało mi szukać dalej info albo zaryzykować z kumpla silnikiem od passata czy golfa czy kolektor dolotowy podejdzie i zrobić przekładkę ;)

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 25 sie 2012, 13:13

mlody1206 pisze:od passata czy golfa
tu masz więcej przeróbek bo silnik jest ustawiony poprzecznie a nie wzdłuż jak w audi. więc musisz wymienić smoka i coś jeszcze. Apocalipto u nas swapował na jakiś silnik z VW. Zwrotniejszy silnik a te same parametry ma 2.0ABT 90km z B4 ale jak już przerabiać to lepiej włożyć coś mocniejszego.. No i zależy czy jeździsz na benz. czy na gazie i czy chcesz 4ro cylindrówke czy 5cio. :) Powiem tylko że przy swapie na ABK nie jest dużo roboty ;-)
I trzeba pamietać że wąż od paliwa jeden trzeba zrezać bo ma inną średnicę ale to również nie problem. W razie co wal śmiało tu na forum w temacie/PW lub na gadu .

Pzdr.

Awatar użytkownika
Apocalipto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 641
Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: Apocalipto » 26 sie 2012, 09:47

mlody1206, jeżeli chcesz poprzeczny silnik włożyć wzdłuż to licz się ze zmianą misy olejowej, smoka, kolektora wydechowego i ssącego, może nawet i kół pasowych i mocowania pompy wspomagania (ja przy 9A musiałem).
ABT różni się pojemnością oraz ma nny sterownik silnika niż PM z tego względu, że krokowieć ma 6 pinów a nie 4 i jest rzadziej dostępny na szrotach (wiem, bo ludziom zmieniam czasem te krokowce). No i w tym silniku robimy adaptację przepustnicy co we wcześniejszych niebyło tego.
Tak jak misze KoralB3, lepiej odłożyć więcej kasy i zainwestować w coś mocniejszego bo z czasem zabraknie Ci mocy :mrgreen:, lub coś młodszego a bardziej rozwojowego (oby nic 8-mio zaworowego z a4 b5, lub passata b5).
Ps. Jak coś to posiadam ABK w częściach więc kolektory mam jak coś ;-)

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 26 sie 2012, 13:34

Skoro swap zrobiony pozostaje wrzucić sekwencję i cieszyć się jazdą :mrgreen: Co do tematu silnika vw do audi wypowiem się tylko tyle że te bloki są identyczne, łapy będa podchodzić od audi bez problemu. Miska olejowa również , czy nawet smok . Jeśli silnik jest zdrowy to można się pobawić. Mam za sobą 2 swapy ostatnio opel astra z 1.4 na 1.6 i powiem wam tyle jeśli już bawić się w swap to porządnie się zastanowić i wsadzić silnik rozwojowy który będzie palił tyle samo co słabsze jednostki a zapas mocy będzie duży <ok> . Bo jest jednak przy tym sporo roboty.. Ale jak to mówią ludzie w kosmos latają , to wszystko się da :mrgreen:

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 26 sie 2012, 19:36

Z tego co rozmawiałem z kolegą który 2-krotnie przekładał silnik z paska do audi mówił że jest jeden model który tak jak pisze Boski;) nie trzeba nic przerabiać. jedyna różnica między tym silnikiem a pm to to że ten 2.0 ma większą średnicę tłoka przez co ma większą pojemność i moc a także jest na pełnym wtrysku. Łapy można przekręcić z mojego starego pm-a bo otwory w bloku silnika są w tych samych miejscach w obydwu motorach. Co do wtrysku wystarczy kolektor ssący przełożyć z pm-a otwory i cała reszta pasuje. Problem polega na tym że nie znam oznaczenia tego silnika i nie jestem pewien co kupić żeby nie wpakować się w nie potrzebne wydatki. Co do tego że ten motor jest mało rozwojowy to nie problem bo nie potrzebuje ogromnej mocy. Aktualnie mam zrobiony przelotowy wydech, strumienica i wstawiony stożek :) na 1.8 był naprawdę zauważalny wzrost mocy przy tych drobnych przeróbkach. Jeżdżę na benzynce konkretnie na 98 bo ma lepszą moc i mniej spala niż na 95 czasami zalewam trochę ruskiej bo jest o połowę tańsza ale mniej więcej w proporcjach 50/50.

Powiedzcie mi jaki motor wstawić żeby nie przerabiać za dużo w aucie. Nie ukrywam że chciałbym jakieś 2.8 lub 2.3 ale nie stać mnie na to i nie chce pakować za dużo kasy. 2.0 z tego co czytałem są dużo odporniejsze niż 1.8. Może ktoś z forumowiczów ma jakiś fajny silniczek tanio do oddania? :)

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 27 sie 2012, 00:56

Kolego moim zdaniem mocny i zarazem ekonomiczny silnik to ABF, nie wiem jak inne ale on spisuje się idealnie. W gazie sekwencyjnym spala średnio 10l, a odpycha się od każdych obrotów. Jeśli byś pchał się w silnik vw polecam go bardzo serdecznie <ok>

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 27 sie 2012, 07:36

Nigdy nie będę jeździł na gazie ;) bynajmniej nie tą niunią :)

ABF to faktycznie mocny silnik ale swap ponad 2000zł a to nie wchodzi chyba w grę... Przy ABF-ie musiał bym praktycznie cały osprzęt wymienić :-( :-| :-/

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 27 sie 2012, 20:14

Zrobisz jak uważasz, ale powiem ci dla chcącego nic trudnego, ja kupiłem swój silnik za czapkę drobnych może tobie się uda :evil: , po za tym miałem teraz do kupienia silnik VR6, upchnął bym go do audika. :lol: ale niestety silnik już mam...

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 27 sie 2012, 21:20

Mam już ofertę za 1500zł i za 1200zł na ABF-a tylko czy jest to rozwojowy silnik chodzi mi o turbo itp. ?




P.S.
A co powiecie na przeszczep jakiegoś 2.0 na gaźniku? :) Bo dostałem fajną ofertę na taki silniczek :)

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 29 sie 2012, 21:13

Nie wiem jak jest z ABF-em ale na forum golfa czytałem że z wolnossącego robią ok 200KM. Wstawiają również kompresor, lub turbo. Ale to pewnie bardzo duży koszt, po za tym zależy do czego to auto chcesz przeznaczyć. Jak do amatorskich wyścigów to sprzedaj to i kup sobie zdrowe S2 a jak do zwykłej jazdy to 150KM jest wystarczająco. Na pewno ze świateł nie ruszysz ostatni :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl