Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe ABK] LPG zamula na zimnym, strzela, śmierdzi -sekwen.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 26 sie 2012, 16:15

Francis1982 pisze:W sumie jak nie kasowałeś mapy po wymianie sondy to nie dziwię się, że mapa wygląda jak pętelka.
Dobra, mój błąd. Zatem, skasuje mapy, nakreślę nowe i zobaczymy.
Francis1982 pisze:I napisz czy dalej występują wszystkie objawy jak na początku.
Póki co sprawa wygląda tak:
-Po nocy czyli około 5rano gdy jest zimno i silnik przeskoczy na lpg, nadal chodzi jak traktor, nie reaguje na gaz i strzela. Trwa to około 3 minuty po czym wszystko wraca do normy.
-Co do mocy: Do 2tys obrotów potrafi lekko poszarpywac (dopóki dobrze sie nie rozgrzeje) i ogólnie jest mułowaty. Powyżej 2tys obrotów jedzie już całkiem przyjemnie i żwawo. Poniżej 2000rpm to nawet cieżko jest ruszyć zwłaszcza na klimie. (przy pb nie mam z tym problemów)
Francis1982 pisze:Co do przepływki można ją sprawdzić w niezbyt precyzyjny sposób.

Mianowicie najwięcej ABK jeżdżą w zakresie około 2000 rpm (przynajmniej ja tak jeździłem) i spróbuj jeżdżąc trzymać się tych obrotów na każdym z biegów. Jeżeli będzie czuć szarpanie w tym zakresie może pomóc kontakt PR. Plastikowa pokrywa może ciężko schodzić i być mocno przyklejona.
Teraz do około 2000rpm mam szarpanie ale tylko na gazie. Na pb jeździ płynnie i żwawo od samego dołu. Ale sprawdzę dokładnie w taki sposób jak opisujesz. Co do oględzin/regeneracji przepływki. Jeżeli okaże się, że coś z nią nie tak, to sie i tym pobawię, ale pewno te mapy tak wyglądają przez mój błąd, a nie przepływkę.

Aha i mam rozumieć, że przepływomierz mam sprawdzac na PB a nie na LPG?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 sie 2012, 22:38

Generalnie zasada jest jedna. Trzeba ogarnąć silnik na PB najlepiej jak można bo sekwencja jest "jakby kleszczem" i swoją pracę ustawia pod ECU z benzyny. Jak na PB jest kicha to na LPG również będzie. Tak jest w przypadku sekwencji. Starsze generacje można bardziej podregulować bo są bardziej odizolowane. Ale i więcej strzelają...

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 27 sie 2012, 13:31

Ciśnienie gazu zmniejszone wg Twoich zaleceń, mapy skasowane i przejazd 5km benzyna i 5 km gaz. Jazda w podobnym stylu na tyle na ile warunki na drodze pozwoliły.

A oto efekty:
Obrazek

O ile mapa benzyny "znormalniała" tak mapa gazowa to cyrk.

Co do przepływki:
- ja ją nie tak dawno oglądałem i wizualnie wygląda ona ok.
- podczas jazdy na benzynie żadnych szarpań, moc ok, wszystko ładnie żwawo i płynnie jedzie, przy 2000rpm również gładko.

Ale nie rozbierałem jej jeszcze.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 sie 2012, 13:54

Pokaż co masz na zakładce "Parametry" bo mnożnik poniżej jedności a czasy gazu większy niż benzyny.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 27 sie 2012, 13:58

Zdjęcie z parametrami masz na poprzedniej stronie tego tematu

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 sie 2012, 21:33

Najbardziej zastanawia mnie dlaczego obie mapy leżą (jak dwie brunetki, najlepiej na mnie :mrgreen: ).
U mnie było tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 84daf.html

Nawet porównując same jednostki na skali czasy wtrysków masz zdecydowanie za długie. Robiłem wprawdzie AC gaz synchro wersją 1.14 ale wątpię by sam program przekłamywał. Coś jest nie tak z samą benzyną. Wtryski za długo się otwierają.

Gdybyś miał Valteki to na pewno wywaliło by "zapętlenie wtrysków" i błąd sondy lambda.

Wnioskuję, że przy wyższych obrotach gdzieś zaczyna zasysać mnóstwo powietrza. Obstawiam, że gdzieś coś pękło.

A jakie mocne podciśnienie się tworzy w tych gumach możesz się przekonać dodając gazu i przy zdjętej klapce spróbuj zdławić palcami przepływomierz (ten ruchomy pałąk przy potencjometrze).

Coś niemiłosiernie wydłuża czasy wtrysków. Już od samego początku.

W tym "innym problemie" na koniec napisałeś, że wyskoczył ci błąd przepływomierza (odpinałeś) i czujnik spalania stukowego. Tak więc masz dostęp do kabla. Zrób screeny bloków pomiarowych dla wolnych obrotów grup od 001 do 010 (da się zrobić screen z trzech grup na raz).

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 27 sie 2012, 21:44

Francis1982 pisze: Tak więc masz dostęp do kabla
Chwilowo właśnie nie mam, bo kabel nie mój tylko kumpla i coś się zepsuło bo na 3 autach ostatnio próbowalismy sie podpiąć i nic.
Francis1982 pisze:A jakie mocne podciśnienie się tworzy w tych gumach możesz się przekonać dodając gazu i przy zdjętej klapce spróbuj zdławić palcami przepływomierz (ten ruchomy pałąk przy potencjometrze).
O jakiej klapce mówisz, bo nie rozumiem ?

To jest nie do ogarnięcia... było mi kupic malucha to się k***a audi zachciało... Ja mam za małą wiedzę żeby jeździc tym samochodem bo połowy rzeczy o których piszesz to ja nie rozumiem niestety.

[ Dodano: 2012-08-27, 21:59 ]
Francis1982 pisze:Obstawiam, że gdzieś coś pękło.
Mówisz o dolocie powietrza itp? Nie sądzę... już prędzej silnik jest na wykończeniu... Ostatnio wszystko przeglądałem czyściłem, nie zauwazyłem nic co by było uszkodzone...

[ Dodano: 2012-08-27, 22:24 ]
Aha... A ta pomarańczowa linia na mapie? Co idzie poziomo? Bo u mnie ona jest zupełnie inaczej niz u Ciebie, z tym że ona się nie zmienia. Nie wiem czy ja mam jakiś wpływ na nią i czy ona ma jakies powiązanie z tym, jak wychodzą te mapy...

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 sie 2012, 22:46

Ok. Spróbujmy inaczej.

Chodzi mi o klapkę na przepływomierzy. Plastikowa w kształcie klina.

Co do ABK... Też na tym silniku psy wieszałem. Zwłaszcza w kwestii panewek. Ale to inna historia.

Poza tym w Łódzkiem na pewno jest ktoś z forum z kablem i odrobiną wiedzy o ABK. Przecież to niemożliwe żeby specjaliści byli tylko w innych województwach. Chociaż broń Boże nie uważam się nawet w połowie za takiego. Ja tylko dzielę się tym czego się dowiedziałem i nauczyłem.

Ale napiszę tak. Trochę nerwów i załamań minęło nim się dowiedziałem czegoś o ABK. Pamiętam chwilę jak się przesiadłem z Fiata 125P i potem otworzyłem maskę w ABK. Totalny kosmos. Później tylko dwie wymiany silnika i wszystkie zabiegi serwisowe <ok> . To jeszcze i tak prosty silnik. Dla mnie kosmos to regulacja gaźnika 2E w byłym golfie mk2 1.3 u ojca.

Co do kreski odnośnie mnożników to jest ona korekcją gazu względem benzyny. Ale jak benzyna leży to za gaz nie ma się co zabierać. starszą generację jeszcze by szło "oszukać" ale nie sekwencję. Taki jej mały minusik.

Sorki za radę nieco mało techniczną ale może warto "zrobić" jakąś flaszkę przy grillu póki pogoda dopisuje w miarę. Odstresować się i ze "zresetowanym" umysłem podejść na nowo. Na siłę i z nerwami na pewno nic dobrego się nie zrobi. Pisałeś, że dużo pracujesz. A tak żeby poświęcić kilka minut to za bardzo nie wystarczy.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 27 sie 2012, 23:05

Jedyne co mi do głowy przychodzi, to się przesiąść odwrotnie jak ty. Czyli na fiata 125p.

Kupno tego samochodu to największy błąd jaki zrobiłem. Włożyłem w niego juz tyle ile kosztował. ( a nie kupiłem go za małą sumę... )

A z tą dziurą gdzies... to co ty maszna mysli? Dolot powietrza?

Pewno wypadałoby ze 3 tys włożyć a nikt gwarancji nie da że to zadziała.
Francis1982 pisze:Poza tym w Łódzkiem na pewno jest ktoś z forum z kablem i odrobiną wiedzy o ABK. Przecież to niemożliwe żeby specjaliści byli tylko w innych województwach.
To niech sie taki zgłosi. Zapłacę za trafną diagnozę/usunięcie usterki. Ale łatwo sie mówi...rok czasu szukałem kogos, kto potrafi ustawić zapłon... A problem polega na tym, że jak wstawię gdzieś samochód, to nie mam znów czym do pracy jeździć... Owszem, moge gdzies wstawić, ale jak ktoś to ogarnie w kilka dni. A jak znam życie to samochód bedzie stał z 10 dni, a na koniec sie dowiem że nic nie ustalili a skasuja z 200zł i tyle. - to tak z doświadczeń życiowych (większośc tych z komputerami to podłączy, wykasuje błędy, czasem łaskawie powie jakie te błędy były, skasuje 50zł i dziekuje)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 sie 2012, 00:03

Owszem chodzi mi o dolot i w pełni Cię rozumiem. Od głupiego zapłonu ciężko znaleźć fachowca do ABK. Moja zielona niunia kosztowała 6800 jak kupowałem, wsadziłem lekko 8000 a poszła za niecałe 5000 bo rocznik itp. Ch.... nie interes. Takie niestety są realia.

A tak na spokojnie to załatw kabel (Kabel na OBDII z przejściówką na OBDI jest o wiele tańszy niż niejeden pseudomechanik) a na pewno coś się wykluje.

Błędy to opcja jak się coś konkretnie zepsuje (chociaż dziś w swoim byłym ABK sprawdzałem zawieszanie się obrotów i nawet odpięcie na chama sygnałowego przewodu sondy przy pracującym silniku nie wywaliło błędu). Bloki pomiarowe i jak wszystko pracuje to podstawa.

Kiedyś chyba tomek1982 ci napisał (w tym innym problemie) że brak błędu przepływomierza nie gwarantuje że jest dobry. I na tym polega chociażby głupi przepływomierz. Nie skłamię jeżeli 99% przypadków błędu przepływomierza jest spowodowanych jego zwyczajowym odpięciem a nie jego pracą. No chyba żeby ktoś majzlem zrobił przerwę na potencjometrze :mrgreen: A i o to nie jestem pewien.

Doprowadzimy benzynę do ładu i będzie git. Bo tak na odległość bez precyzyjnych danych to też trudno. A nie sztuka napisać: wymień to czy tamto. A jak pseudomechanika (który nie ma zielonego pojęcia o ABK) będziesz męczył za bardzo ci powie: Zmień Pan auto.

A chyba nie o to chodzi.

Głęboko wierzę, że Twój problem to pierdoła tylko jego znalezienie jest może nieco trudniejsze. Większość problemów ABK dotyczy tylko osprzętu. Taka jego przypadłość, że jest niesamowicie od niego uzależniony. Poza tym wdzięczny silnik.

[ Dodano: 2012-08-28, 00:28 ]
Jest użytkownik czarekj . Warszawa Zambrów. Do mnie masz zapewne jakieś 200 z hakiem. Nawet licząc paliwo i tak na pewno ci się to opłaca. Nie żebym wymiękał ale może warto się umówić? A czarekj to nie byle kto.

Ja z Katowic chciałem pojechać ze swoim 1Z do Parczewa do forumowicza Kostrz i dotarłem. Wizyta nawet później okazała się bezcenna.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 28 sie 2012, 09:50

Francis1982 pisze:Owszem chodzi mi o dolot i w pełni Cię rozumiem.
Sprawdzę dziś jeszcze raz.
Francis1982 pisze:Zrób screeny bloków pomiarowych dla wolnych obrotów grup od 001 do 010
A jakieś konkretne oprogramowanie jest potrzebne? Bo ten kumpel co ma kabel uzywa jesli sie nie mylę "vw tool" czy cos takiego, bo żaden inny program nie chce współpracować z naszymi samochodami.
Francis1982 pisze:Głęboko wierzę, że Twój problem to pierdoła tylko jego znalezienie jest może nieco trudniejsze. Większość problemów ABK dotyczy tylko osprzętu. Taka jego przypadłość, że jest niesamowicie od niego uzależniony. Poza tym wdzięczny silnik.
Ja to bym wolał żeby po prostu rano silnik nie zapalił i tyle. Nienawidzę takich usterek... A czy silnik wdzięczny... no jak na razie to tego nie widzę. Kupiłem 2.0 żeby było ekonomicznie, a póki co to mnie on wychodzi drożej niz 2.8 jeżdzone na benzynie :evil:

Do czarekj może i bym pojechał tylko kiedy? Taką głupia prace mam, że ze swoją kobietą się nie widuje a co dopiero wycieczka do warszawy... Ale może uda się w któryś weekend pod koniec września o ile czarekj "przyjmuje" w weekendy. Tak czy siak, przez najbliższe 3 tygodnie nie ma szans żebym pojechał.

[ Dodano: 2012-08-28, 14:02 ]
A i powiedz mi jeszcze taką rzecz. Czasy wtrysku benzyny są za duże tak? A co może miec na to wpływ? Przepływka lub lewe powietrze, czy jakaś zupełnie inna usterka?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 sie 2012, 17:04

Akurat ja miałem zawsze problemy z vw tool. Do tej pory nie zbadałem tym programem bloków pomiarowych bo mi jakiś błąd systemowy wyskakiwał.

Tymczasem vag com 3.11 bez żadnych problemów jak i spolszczony vag com 2.08 czy coś takiego. Jest tego mnóstwo na necie.

Tymczasem, żeby zrozumieć ABK trzeba trochę pomyśleć nad działaniem:

Kierowca steruje powietrze a ECU dobiera do tego dawkę paliwa.

Otwierające się zawory ssące determinują podciśnienie w kolektorze ssącym. Dodając gazu otwierasz przepustnicę (silnik dostaje więcej powietrza) i czujnik na jej dole (położenia przepustnicy TPS) daje informację do ECU o tym że dodałeś gazu (musi przyspieszyć zapłon).

Więcej zasysanego powietrza informuje ECU też przepływomierz. Nie wiem tylko czy dane z TPS-a i przepływomierza są ze sobą sprzężone jakoś w ECU.

Czyli ECU już wie że ma zwiększyć czasy wtrysków i ECU musi wyprzedzić zapłon. Tak wiec odpowiednio wysterowuje listwę wtryskową i przyspiesza zapłon zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu. Dla subtelniejszej pracy i w celu ochrony silnika jest czujnik spalania stukowego (reaguje on przy zbyt za wczesnym zapłonie i go opóźnia (nie bezpośrednio lecz przez ECU)).

Na koniec to wszystko weryfikowane jest przez sondę lambda, która informuje ECU o tym czy dobrze dobrał czasy wtrysków.

Jeszcze co do niebieskiego czujnika ma on wpływ na skład mieszanki (zimnemu silnikowi daje ECU wtedy więcej paliwa i być może bardziej tolerancyjnie patrzeć na wskazania sondy). Jak jest zimny to dobiera inny skład paliwo-powietrze. Cieplejszemu lub dogrzanemu silnikowi zmienia skład tej mieszanki ponieważ silnik jest wówczas bardziej wydajny i do określonej dawki powietrza daje mniej paliwa. To dlatego przy walniętym czujniku niebieskim, niedogrzanym silniku czy walniętej sondzie ABK dużo pali bo ECu po omacku leje paliwo.

To jest bardzo duży skrót myślowy.

A teraz czasy wtrysków.
Teraz jak sonda działa to przy wyższych obrotach daje informację do ECU o zbyt ubogiej mieszance i ECU nadrabia to paliwem. Ciśnienie w układzie paliwowym jest stałe więc ECU może regulować tylko otwarciem wtryskiwaczy benzynowych.

Ale dlaczego jest więcej (dłużej otwarte wtryski) paliwa skoro dajesz odpowiednią ilość powietrza? Skądś dostaje się zbyt dużo powietrza.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 28 sie 2012, 21:21

No to ja jestem zielony...

Sprawdziłem przepływkę chyba już 10ty raz... klapka prosta, płynnie pracuje, zadnych zacięć i blokowań. Sprawdzałem wartości jakie pokazuje na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu i wszystko pracuje płynnie w odpowiednim zakresie. Więc ja nie wiem, co jeszcze może być z nią nie tak

Lewe powietrze - psikałem cały układ dookoła autostartem. Teoretycznie jakby była nieszczelność to silnik powinien na to zareagować. Nie działo się nic. Przewody gumowe obejrzałem dokładnie.

Sonda sprawna (chyba, skoro nowa), więc ja nie wiem... ciśnienie paliwa ew regulator ciśnienia szwankuje? Ewentualnie ten niebieski czujnik o którym piszesz...

Ja rozumiem zasade działania że ja, jako kierowca steruje dawką powietrza a cała masa gratów odpowiada za dopasowanie dawki paliwa, ale mimo to, nie mam bladego pojęcia co jest zrypane... Jeszcze troche i jedyną opcją bedzie sprzedac samochód.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 sie 2012, 19:47

Póki co możesz:

Zwiększ temperaturę przełączania na 45 st C

Próg na 800-900 rpm

Czas przełączania na 10 s

I przełączanie cylindra na 200-300 ms.

Wszystko w programie do gazu. Powinno pomóc. Takie rozbieżności znalazłem pomiędzy twoimi i moimi ustawieniami.

Dla bezpieczeństwa zapisz sobie stare ustawienia w notatniku itp.

Przynajmniej zlikwidujemy te kilkusekundowe zamulenie.

Potem zajmiemy się mnożnikiem. Trzeba będzie postudiować instrukcję obsługi staga.

[ Dodano: 2012-08-29, 19:50 ]
I zlikwiduj sobie te ponad 7300 obrotów żeby przełączył na benzynę bo tak jak masz teraz możesz przekręcić silnik. Ustaw 5500. Ja potem dla zdrowia ustawiłem nawet 5000 lub 4800. To nie są obroty dla gazu. Benzyna przynajmniej ma odcinkę

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 sie 2012, 20:18

Francis1982 pisze:To nie są obroty dla gazu. Benzyna przynajmniej ma odcinkę
Sekwencyjny gaz też będzie miał odcinkę bo bierze impulsy z wtrysku benzyny a jak one zostaną wyłączone po przekroczeniu maksymalnych obrotów to zniknie też wtrysk gazu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl