Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 3A] Ledwo odpala na zimnym silniku, szarpie bez gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wombat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:45

[B3 3A] Ledwo odpala na zimnym silniku, szarpie bez gazu

Post autor: wombat » 31 sie 2012, 09:24

Wsadziłem w samochód juz kupe kasy, silnik po remoncie (wymienione pierscienie, cos tam z glowica robione, wymienione uszczelniacze i cos tam jeszcze), wymieniony alternator, pompa wody, zegary, wszystkie płyny itp.

Pozostał jeden problem - na zimny silniku ciężko go uruchomić. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce silnik odpala niemal od razu, ale nie utrzymuje obrotów i gaśnie. Musze tak z 5 - 6 razy go odpalić, jak dostanie troszke temperatury to w końcu załapuje i przestaje gasnąć, jednak ma baardzo niskie obroty (500 - 600) telepie nim jak cholera. Jak tak postoi i temp wzrośnie ponad około 60*C to w pewnym momencie obroty podskakują do +/- 1500, opadają na +/- 900 i jest ok, można jechać. Na ciepłym silnik wszystko jest ok, na gaz reaguje niesamowicie (jak dla mnie) żwawo, nie bierze oleju, nie dymi, ładnie mruczy, no cud miód i orzeszki.

Poprzedni właściciel auta zasugerował sprawdzenie sondy lambda, bo niby jak on go kupował to też miał taki problem i wymiana tejże sondy pomogła. Zwiedziłem jednak kilka warsztatów to albo w ogóle nie chcieli sprawdzić (nie mamy sprzętu do tego...) albo mówili, że sonda nic do odpalania nie ma bo zaczyna pracować dopiero na rozgrzanym silniku :/

Co to może być? Pomóżcie, bo już tyle kasy wsadzone w auto, gość który robił silnik nie umie tego naprawić, a w większych warsztatach chcą 200zł za samą diagnozę :/ zostało mi tylko 300zł na naprawe tego :/

Drugi, mniejszy problem, to np jak się zatrzymam, powoli ruszę, (~10km/h) i puszcze gaz aby jechał na obrotach, to jechać jedzie ale szarpie tak, że aż wszystko trzeszczy. Znajomego B4 (1,9TDI) na tej samej uulicy po wrzuceniu biegu normalnie gładko się toczy na samych obrotach.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 31 sie 2012, 09:38

sprawdz niebieski czujnik (rezystencje)

wombat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:45

Post autor: wombat » 31 sie 2012, 10:07

Ale jak? Gdzie on jest? Musze go wymontować? A jak odkręce go to nie wycieknie nic? Jak go sprawdzić? Czym?

Nie znam sie na samochodach, nazwy części z pierwszego postu napisałem tak jak mi mechanik mówił, nawet nie wiem co to.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 31 sie 2012, 10:14

wombat pisze:Ale jak? Gdzie on jest? Musze go wymontować? A jak odkręce go to nie wycieknie nic? Jak go sprawdzić? Czym?

Nie znam sie na samochodach, nazwy części z pierwszego postu napisałem tak jak mi mechanik mówił, nawet nie wiem co to.
zagrzej auto do włączenia sie wentylatorów zgaś go i odepnij wtyczkę od niebieskiego czujnika potem przyłóż miernik ustawiony na 2000 Ω do tych pinów od czujnika niebieskiego i zobacz ile pokazuje na mierniku ( musisz poszukac na forum ile ma być)

tu jest tabelka do ABK b4 ale u ciebie mogą być inne wartości

https://audi80.pl/b4-20-lpg-abk-jak- ... t59609.htm

nie musisz wyciągać go jedynie zdejmij wtyczke

wombat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:45

Post autor: wombat » 31 sie 2012, 10:29

Jest gdzieś jakies zdjęcie gdzie ten czujnik jest? Z opisów chyba wiem który to, ale wolałbym się upewnić bo boje się coś jeszcze bardziej zepsuć.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 31 sie 2012, 10:39

u mnie znajduje sie w plastikowym króćcu wody z prawej strony głowicy jak stoisz z przodu w grubym wężu u ciebie też tak powinno raczej być

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sie 2012, 10:43

W 3A króciec jest metalowy(jak się nie mylę) a czujnik biały a nie niebieski i znajduje się u dołu tego króćca, bo kiedyś u kolegi sprawdzałem go.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 31 sie 2012, 10:46

PieterB pisze:W 3A króciec jest metalowy(jak się nie mylę) a czujnik biały a nie niebieski i znajduje się u dołu tego króćca, bo kiedyś u kolegi sprawdzałem go.
pewnie tak jest bo nie znam tego silnika :oops:

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 01 wrz 2012, 16:49

A jak nie utrzymuje obrotów przy odpalaniu? Chodzi ale bez dodawania gazu gaśnie, czy po przekręceniu wchodzi na obroty na sekundkę nawet nie i dławi się?

Jak pierwsze to sprawdź jeszcze regulator biegu jałowego (silnik krokowy) może masz odłączony albo daną śmieszną śrubę regulacyjną tak jak ja miałem.


Jak drugie to możliwe że masz zapieczone wtryskiwacze, ponoć bardzo częsty objaw niestety
Spróbuj gasić go na benzynie jak odpalasz na benzynie. U mnie pomogło, ale ostatnio dowaliłem chyba wtryskiwacze, bo non stop jeździłem na LPG, a powinno się jeździć na 1000km LPG, 100km na benzynie. I teraz na pb odpala kiepsko... Po przekręceniu kluczyka wskazówka obr. dochodzi do 1000 i od razu spada na 0 :-/ I tak trzeba próbować 3-4 razy aż załapie.
PieterB pisze:W 3A króciec jest metalowy(jak się nie mylę) a czujnik biały a nie niebieski i znajduje się u dołu tego króćca, bo kiedyś u kolegi sprawdzałem go.
Tak, na zdjęciu widać kawałek.
Obrazek

Awatar użytkownika
vmax300
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 06 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: pieszyce

Post autor: vmax300 » 01 wrz 2012, 22:27

Witaj, co do odpalania to sprawdź jeszcze wtyczkę od wtrysku rozruchowego czy przypadkiem nie jest urwany któryś przewód w osłonie gumowej. Dość częsta usterka a jak nie to do sprawdzenia czujnik dolny ten co na fotce wyżej. Pozdrawiam

wombat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:45

Post autor: wombat » 02 wrz 2012, 14:10

Czy to jest ten czujnik temperatury? pod nim jest bardzo mało miejsca, nawet nie umiem odpiąć tej wtyczki, wszystko w około jest gorące, a jak jeszcze mam niby wsadzić w niego badyle od miernika?

http://up.programosy.pl/view/czujnik_3.jpg.html

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 wrz 2012, 15:06

wombat pisze:Czy to jest ten czujnik temperatury?
tak, to ten
wombat pisze:pod nim jest bardzo mało miejsca, nawet nie umiem odpiąć tej wtyczki, wszystko w około jest gorące, a jak jeszcze mam niby wsadzić w niego badyle od miernika?
najlepiej byłoby go wykręcić i do miseczki z wodą którą podgrzewać i mierzyć rezystancję. Jak byś do tego miał jeszcze jakiś termometr którym można by mierzyć w tym czasie temperaturę byłoby super.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 wrz 2012, 15:20

Kolego a spróbuj go troszkę na przepływomierzy podkręcić tam wchodzi imbus 5 taki dłuższy ten otwór jest zaraz koło rozdzielacza paliwa,też miałem kiedyś b3 z tym silnikiem nie samowite osiągi maja te silniki :-D

wombat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:45

Post autor: wombat » 02 wrz 2012, 16:46

No ale jak go wykręce to mi płyn chłodniczy się wyleje, czy nie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 wrz 2012, 16:56

wombat pisze:No ale jak go wykręce to mi płyn chłodniczy się wyleje, czy nie?
no troszkę tak ale niewiele przynajmniej u mnie tak było z tym że ja górny wykręcałem.
Trzeba by się zaopatrzyć w coś co by można było wkręcić zamiast czujnika.

[ Dodano: 2012-09-02, 16:59 ]
Hmm tak mi przyszło do głowy jeszcze jakby tak dwa kabelki skombinować i do tego małe wsuwki to może by dało radę bez jego wyciągania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl