Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe ABK] LPG zamula na zimnym, strzela, śmierdzi -sekwen.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 sie 2012, 20:49

aldi pisze:
Francis1982 pisze:To nie są obroty dla gazu. Benzyna przynajmniej ma odcinkę
Sekwencyjny gaz też będzie miał odcinkę bo bierze impulsy z wtrysku benzyny a jak one zostaną wyłączone po przekroczeniu maksymalnych obrotów to zniknie też wtrysk gazu.
Ok. Nie wiedziałem :mrgreen:
Ale na starszych generacjach jest taka możliwość?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 sie 2012, 00:43

Francis1982 pisze:
aldi pisze:
Francis1982 pisze:To nie są obroty dla gazu. Benzyna przynajmniej ma odcinkę
Sekwencyjny gaz też będzie miał odcinkę bo bierze impulsy z wtrysku benzyny a jak one zostaną wyłączone po przekroczeniu maksymalnych obrotów to zniknie też wtrysk gazu.
Ok. Nie wiedziałem :mrgreen:
Ale na starszych generacjach jest taka możliwość?
Starsze tak, choć bogatsze sterowniki II generacji mają opcje ograniczania obrotów ale i tak żaden monter ich nie ustawia. Więc można na biegu jałowym rozkręcić silnik aż zawory wystrzelą przez maskę.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 30 sie 2012, 21:03

Koledzy, bo ja przepływkę sprawdziłem miernikiem (ale nie cyfrowym, tylko takim wskazówkowym). I jeżeli wszystko pracuje płynnie i w odpowiednich zakresach (dane z książek serwisowych) to można ją wykluczyć ?

Bo tej przepływki to boję się jak ognia bo ona sama to 3/4 wartości całego takiego samochodu - mówię o nowej.

Te parametry gazu ustawię tj mówisz.

A wcześniej jeszcze wspominałeś coś o niebieskim czujniku. W którym on jest miejscu? Tzn o który konkretnie czujnik chodzi? Bo ja coś kiedyś wymieniałem bo padło, ale wstawiony był "topran" (bo innych nie było akurat w sklepie). I być może on padł i stąd ta zła mieszanka?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 sie 2012, 21:55

Na króćcu z układu chłodzenia przy głowicy. Idzie do niego górny wąż z chłodnicy. Niebieski jest do ECU a szary trzypinowy do wskaźników w liczniku.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 01 wrz 2012, 21:51

O tym czujniku myślałem. Tam był wstawiony topran więc nie wykluczone, że przestał działać.

Nie wiem tylko czy miałby on aż taki wpływ na pracę na benzynie?? Ale drogi nie jest, wymienić nie zaszkodzi, w razie czego.

[ Dodano: 2012-09-01, 21:50 ]
Udało mi się "upolować" za pomocą komputera to, co się dzieje z samochodem wcześnie rano/po nocy (czyli szarpanie, strzelanie w wydech, zero mocy. brak reakcji na dodanie gazu).

Wstawiam 3 zdjęcia. Zwróćcie uwagę na wskazania wtryskiwaczy gazowych. Gdy auto przeskoczy na lpg, działa jakby tylko 1 wtrysk i z czasem zaskakują kolejne. Gdy zaskoczy czwarty wtryskiwacz, objawy ustępują. ( Na benzynie wszystko ok ).
ObrazekObrazekObrazek

Co ciekawe, lub nie, ale za każdym razem gdy podłączam komputer od gazu, mapy spalania są inne.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 02 wrz 2012, 18:31

Tak się teraz zastanawiam czy przypadkiem nie masz "podkręconej" przepustnicy dla stabilizacji wolnych obrotów. Już były takie przypadki. TPS jest dość czuły i stąd mogą być za duże czasy wtrysków benzyny.

Jest na górze przepustnicy taka śrubka zakontrowana nakrętką. Ta śrubka ma nacięcie na śrubokręt. Jeżeli nie było nic ruszane to powinna być na niej żółta farba. Jak jej nie ma to prawdopodobnie ktoś kiedyś miał problemy z wolnymi obrotami i na siłę podkręcił wolne obroty.

I dlaczego sterownik nie wyłącza ci wtrysków benzynowych? Coś jest zwalone w instalacji LPG albo coś jest nie tak z układem sterującym zasilanie benzyną.

W tym akurat nie pomogę ale...

Po raz pierwszy widziałem u ciebie żeby sonda pokazywała ponad 2 V jak miałeś (wcześniejsze wskazania). I być może to napięcie gdzieś się jeszcze przedostaje. Może po prostu silnik jest źle zmasowany. Albo sam sterownik.

Ewidentnie widać, że auto chodzi na obu paliwach a nie powinno. Ale jak to wyprostować to nie wiem.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 03 wrz 2012, 07:19

Z tego co zauważyłem...
Po pierwsze masz za wysokie wskazania MAP, co może wskazywać na uszkodzenie czujnika lub na nieszczelność w dolocie, ewentualnie przewodów podciśnienia

Po drugie masz coś nie tak z czujnikiem temperatury gazu, bo pokazuje ujemną wartość.
Albo niewłaściwy rodzaj czujnika ustawiony w programie, albo niestety uległ uszkodzeniu

Sprawdź również czy na dwóch wtryskach, które najwyraźniej nie pracują pojawia się napięcie, może gdzieś przerwane są przewody
Od tego bym zaczął...

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 03 wrz 2012, 13:06

Francis1982 pisze:Tak się teraz zastanawiam czy przypadkiem nie masz "podkręconej" przepustnicy dla stabilizacji wolnych obrotów. Już były takie przypadki. TPS jest dość czuły i stąd mogą być za duże czasy wtrysków benzyny.
Jeżeli się okażę, że ktoś coś przestawiał, to ja mam to regulować?
Francis1982 pisze:I dlaczego sterownik nie wyłącza ci wtrysków benzynowych? Coś jest zwalone w instalacji LPG albo coś jest nie tak z układem sterującym zasilanie benzyną.
Ale to tak się dzieje teraz, na podstawie zdjęć które ostatnio wstawiłem, czy cały czas pracuje na benzynie?
Bo jeżeli to jest tylko na tych ostatnich zdjęciach, to bym się nie przejmował, no bo ten gaz się jakoś dziwnie przełącza itp. No chyba że on ciągle tak ma.
Francis1982 pisze: I być może to napięcie gdzieś się jeszcze przedostaje. Może po prostu silnik jest źle zmasowany. Albo sam sterownik.
Z tym to nie mam bladego pojęcia jak sobie poradzić. Zamiast być coraz bliżej naprawienia samochodu, to ja jestem coraz dalej... Mam wrazenie, że to jest egzemplarz nie do odratowania...
jarod7 pisze:Po pierwsze masz za wysokie wskazania MAP, co może wskazywać na uszkodzenie czujnika lub na nieszczelność w dolocie, ewentualnie przewodów podciśnienia
Którego czujnika? Niebieskiego o którym mowa była wcześniej? Dolot szczelny, pisałem powyżej.
jarod7 pisze:Sprawdź również czy na dwóch wtryskach, które najwyraźniej nie pracują pojawia się napięcie, może gdzieś przerwane są przewody
Ale te wtryski załączają się pojedynczo, tylko jak jest zimno. Np w ciepły dzień wszystko działa od kopa. Więc nie widzę sensu mierzyć czego kolwiek, bo to nie w kabelkach problem - chyba.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 04 wrz 2012, 12:28

Którego czujnika? Niebieskiego o którym mowa była wcześniej? Dolot szczelny, pisałem powyżej.
Chodziło mi o czujnik MAP SENSOR od gazu, widziałem że masz PS-01
Czy wymieniałeś przewody gumowe od podciśnienia gazu?
Notabene powinieneś mieć wszędzie na łączeniach opaski, może stąd smród gazu

Masz Staga, więc gdzie jest wpięty trójnik pomiarowy. Powinien być zaraz za filtrem FL. Ja go nie dostrzegłem, ale może źle patrzę
Do niego powinien iść + z PS - 01

Ale te wtryski załączają się pojedynczo, tylko jak jest zimno. Np w ciepły dzień wszystko działa od kopa.
Sorry, nie doczytałem

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 wrz 2012, 13:22

Na drugiej stronie masz czas przełączania cylindra na 0ms czyli wszystkie przełączają się naraz.
Ujemna temperatura zaraz po przełączeniu raczej normalna, szczególnie gdy czujnik temperatury reduktora mierzy temperaturę cieczy a nie karteru parownika.
To podciśnienie rzeczywiście dziwne, nawet na 2 stronie gdzie silnik jest nagrzany jest przywysokie. Może jest podpięte w złym miejscu albo to wina że jeszcze silnik nie rozgrzany. Trzeba zobaczyć po rozgrzaniu jest jakie.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 04 wrz 2012, 13:45

Ujemna temperatura zaraz po przełączeniu raczej normalna, szczególnie gdy czujnik temperatury reduktora mierzy temperaturę cieczy
Wg mnie przy obecnej aurze za oknem temperatura gazu nie powinna spadać poniżej zera. U mnie nigdy tak nie było

Tak samo z podciśnieniem. Zarówno przed nagrzaniem jak i po - na postoju - nie powinno być wyższe niż ok 0,4

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 wrz 2012, 15:58

Mam pytanie. Dokąd idzie wężyk z serwa hamulców? Nie masz za słabego hamulca? Pytam bo u mnie tego nie było. Chodzi mi o taki mały, który wchodzi do grodzi.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 wrz 2012, 19:34

Co do temperatur trzeba by zobaczy w programie od acgassynchro jakie się pojawią po dłuższym postoju. Powinny być takie jak temperatura na powietrza.

Znalazłem gdzie zdjęcie z podłączonym wężykiem od podciśnienia. Trochę niefachowe miejsce do puszki kolektora: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8309f.html powinno być przy przepustnicy ale to raczej nie źródło problemu.

van_dall mógłbyś zapisać oscyloskop (przycisk z czerwoną kropką) po odpaleniu na zimno przejściu na gaz i kawałku normalnej jazdy. By się zobaczyło jak sonda pracuje bo jest podłączona ale nie na wszystkich screenach było widać oznaki jej pracy. Tylko pamiętnej że przycisk zapisu oscyloskopu wciska się na koniec zbierania danych czyli klikasz go po jeździe.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 04 wrz 2012, 20:16

jarod7 pisze:Czy wymieniałeś przewody gumowe od podciśnienia gazu?
Ja odkąd kupiłem auto, nie robiłem nic przy gazie.
jarod7 pisze:Masz Staga, więc gdzie jest wpięty trójnik pomiarowy. Powinien być zaraz za filtrem FL. Ja go nie dostrzegłem
Ja też nigdzie nie mogłem go znaleźć bo już wcześniej ktos o nim pisał.
Francis1982 pisze:Nie masz za słabego hamulca?
Nie mam porównania z inną 80/coupe. Hamulec jest słabszy niż w samochodach typu skoda octavia, renault thalia, toyota yaris II - z takimi jedynie mam porównanie.
aldi pisze:mógłbyś zapisać oscyloskop (przycisk z czerwoną kropką) po odpaleniu na zimno przejściu na gaz i kawałku normalnej jazdy. By się zobaczyło jak sonda pracuje bo jest podłączona ale nie na wszystkich screenach było widać oznaki jej pracy. Tylko pamiętnej że przycisk zapisu oscyloskopu wciska się na koniec zbierania danych czyli klikasz go po jeździe.
Czyli mam podłączyc komputer, przejechać się i na koniec dopiero wcisnąć czerwoną kropkę? dobrze rozumiem?

Z tym, że z gazem i tak za wiele nie zdziałamy, skoro nadal chodzi źle na benzynie. A czemu chodzi źle, to ja pojęcia nie mam. Nadal też nie mam dostępu do komputera i kabla aby zrobic foto tych bloków pomiarowych o których mówiliście wcześniej.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 wrz 2012, 22:45

van_dall pisze:Czyli mam podłączyc komputer, przejechać się i na koniec dopiero wcisnąć czerwoną kropkę? dobrze rozumiem?
Tak jest i sprawdź po dłuższym postoju jakie masz temperatury gazu i reduktora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl