[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy
Ja za nissens płaciłem 130 zł, przyciski i tak musisz wyjąć wszystkie, uważaj na ramkę, która je trzyma bo jest baaaardzo delikatna. Poza tym robota dość niewdzięczna, no i jeśli nie chcesz żeby nagrzewnica "śmierdziała nowością" po wymianie to chyba niektórzy myją ją przed włożeniem płynem do naczyń. Ja tego nie zrobiłem i zapach jest dość nieprzyjemny, po ~ 500 km "na ciepło" prawie zniknął. Pewnie to jakiś konserwant do nagrzewnicy. Wybór czy myć czy nie należy do Ciebie powodzenia
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, czy to nissen, czy magnetti marelli czy też top ran... jest to jednej ...zbój <ok> . Zdarzyło mi się, że po założeniu firmówki w A8 D2 (tam to dopiero jest kręcenia śrubek) nagrzewnica za blisko 340zł zaczęła cieknąć.
Ja założyłem "Top Rana" za 70,00zł i grzeje jak piekarnik. Jest szczelna, aczkolwiek zapach "nowości" towarzyszy mi już 2000km :-o . Ale jest to w większej mierze spowodowane procesem regeneracji klapek nową gąbką i klejem polimerowym który pod wpływem wysokiej temperatury cały czas się "dopala". Sam zapach oleju transportowego na powierzchni radiatora czuć przez jakiś miesiąc (względnie 1000km). Osobiście nie myłem chłodniczki w żadnym płynie. No ale jak komuś to bardzo przeszkadza to może wymyć nagrzewnicę. Od siebie dodam, że każda nagrzewnica after marketowa będzie capieć (producenci zabezpieczają ją olejem na czas magazynowania i transportu).
Ja założyłem "Top Rana" za 70,00zł i grzeje jak piekarnik. Jest szczelna, aczkolwiek zapach "nowości" towarzyszy mi już 2000km :-o . Ale jest to w większej mierze spowodowane procesem regeneracji klapek nową gąbką i klejem polimerowym który pod wpływem wysokiej temperatury cały czas się "dopala". Sam zapach oleju transportowego na powierzchni radiatora czuć przez jakiś miesiąc (względnie 1000km). Osobiście nie myłem chłodniczki w żadnym płynie. No ale jak komuś to bardzo przeszkadza to może wymyć nagrzewnicę. Od siebie dodam, że każda nagrzewnica after marketowa będzie capieć (producenci zabezpieczają ją olejem na czas magazynowania i transportu).
Jeśli ktoś się zastanawia nad marką - to na pierwszy montaż szedł Behr (taka wyjąłem ze swojego - z logo audi i behr).
Sam zamontowałem zeszłej zimy Febi-ego, tez działa, różnic w budowie nie zauważyłem
Nagrzewnicy przed montażem nie myj - niech w starym gracie choć przez jakiś czas znów pachnie "fabryką"
Sam zamontowałem zeszłej zimy Febi-ego, tez działa, różnic w budowie nie zauważyłem
Nagrzewnicy przed montażem nie myj - niech w starym gracie choć przez jakiś czas znów pachnie "fabryką"