Witam
Samochód stał przez jakieś 2 tygodnie w garażu ( nikogo nie było w domu ) i po powrocie nie chce odpalić. Lampki delikatnie się świecą, ale rozrusznik nawet nie drgnie. Podłączyłem prostownik, ale wskaźnik amperomierza cały czas wskazuje 0. Sprawdziłem napięcie na aku i wyszło 6,23 V Wcześniej nie miałem żadnych problemów z akumulatorem, padł 2 razy przez zostawione na całą noc światła. Czy z tym akumulatorem można coś jeszcze zrobić? Czy użycie mocnego prostownika ( ten mój ma 4A skuteczne ) z 10A może ożywić akumulator?
Jaka może być przyczyna takiego rozładowania? To normalne?
[B4 1,9 TD]Problem z akumulatorem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:25
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:25
Re: [B4 1,9 TD]Problem z akumulatorem
Prawidłowy prąd ładowania powinien wynosić 1/10 pojemności akumulatora ,zwiększając prąd ładowania może tylko uszkodzić akumulator.thenotic-blaze pisze: Czy z tym akumulatorem można coś jeszcze zrobić? Czy użycie mocnego prostownika ( ten mój ma 4A skuteczne ) z 10A może ożywić akumulator?
Jaka może być przyczyna takiego rozładowania? To normalne?
a jeśli ci nie przyjmuje prądu to możne być uszkodzona któraś z cel lub zasiarczenie albo po prostu starość.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie koniecznie, jak się pamięta o czasie to nic mu się nie stanie. Teoretyczni wygląda to tak aku 80Ah ładujemy 8A przez 10h jeżeli zwiększymy na 16A to ładujemy 5h ale jest jeszcze kwestia jaki stopień rozładowania jeżeli tylko 50% to przy ładowaniu 8A będzie to 5h a 16A 2,5h.arti004 pisze:zwiększając prąd ładowania może tylko uszkodzić akumulator
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:25
Dziwna sprawa. Jakiś czas po założeniu tego tematu poszedłem odłączyć prostownik. Po odłączeniu sprawdziłem jeszcze raz napięcie na aku (coś mnie tknęło) i było prawie 8V. Pomyślałem "a co tam" i znowu podłączyłem prostownik, po jakichś trzech godzinach zaczął ładować Ale mam pytanie ... bo już sam nie wiem. Raz czytam, że w b4 powinien być aku z minimum 55Ah i 600A na starcie, a potem znajduję, że wystarczy 45Ah. Mam B4 TD 1.9, z elektryki tylko radio + 4 głośniki. Aktualnie w środku siedzi Bosch S3002 45Ah / 400A - starczy? Rano sprawdzę alternator, bo teraz jak szukałem go to spisałem numery pompy i łapy silnika xD Ale raczej jest to oryginalny niemiecki alternator
Zgoda ,ale na dłuższą metę raczej bym tego nie praktykował, ja tam wolę ładować dłużej a mniejszym prądemJarewa pisze:Nie koniecznie, jak się pamięta o czasie to nic mu się nie stanie. Teoretyczni wygląda to tak aku 80Ah ładujemy 8A przez 10h jeżeli zwiększymy na 16A to ładujemy 5h ale jest jeszcze kwestia jaki stopień rozładowania jeżeli tylko 50% to przy ładowaniu 8A będzie to 5h a 16A 2,5h.arti004 pisze:zwiększając prąd ładowania może tylko uszkodzić akumulator
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Moim zdaniem Twój akumulator jest za mały. Na lato starczy, ale na zime to nie bardzo zda egzamin. Też mam 1.9 TD i mam akumulator 65Ah i chyba tam prądu rozruchowego jest 600A i w zimę palił dobrze. Także lepiej zmień przed zimą akumulator na większy bo inaczej się możesz zdziwić że nie odpali. Bo ten Twój akumulator nadaje się do benzyniaka.
też tak myślę ,45 Ah to ja mam w cinquecento , A w Audi obecnie jest 75 Ah i to mi wystarczaandrzejsz23 pisze:Moim zdaniem Twój akumulator jest za mały. Na lato starczy, ale na zime to nie bardzo zda egzamin. Też mam 1.9 TD i mam akumulator 65Ah i chyba tam prądu rozruchowego jest 600A i w zimę palił dobrze. Także lepiej zmień przed zimą akumulator na większy bo inaczej się możesz zdziwić że nie odpali. Bo ten Twój akumulator nadaje się do benzyniaka.