Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TD]Problem z akumulatorem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
thenotic-blaze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:25

[B4 1,9 TD]Problem z akumulatorem

Post autor: thenotic-blaze » 03 wrz 2012, 12:17

Witam

Samochód stał przez jakieś 2 tygodnie w garażu ( nikogo nie było w domu ) i po powrocie nie chce odpalić. Lampki delikatnie się świecą, ale rozrusznik nawet nie drgnie. Podłączyłem prostownik, ale wskaźnik amperomierza cały czas wskazuje 0. Sprawdziłem napięcie na aku i wyszło 6,23 V :/ Wcześniej nie miałem żadnych problemów z akumulatorem, padł 2 razy przez zostawione na całą noc światła. Czy z tym akumulatorem można coś jeszcze zrobić? Czy użycie mocnego prostownika ( ten mój ma 4A skuteczne ) z 10A może ożywić akumulator?

Jaka może być przyczyna takiego rozładowania? To normalne?

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 03 wrz 2012, 12:29

Aku zawieź do zakładu, w którym sprawdzą Ci profesjonalnie czy się do czegoś jeszcze nadaje. Jaki to aku i ile ma lat?

thenotic-blaze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:25

Post autor: thenotic-blaze » 03 wrz 2012, 13:51

Masz rację. No to jutro skoczę do zakładu i wtedy napiszę co i jak :)

arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [B4 1,9 TD]Problem z akumulatorem

Post autor: arti004 » 03 wrz 2012, 21:26

thenotic-blaze pisze: Czy z tym akumulatorem można coś jeszcze zrobić? Czy użycie mocnego prostownika ( ten mój ma 4A skuteczne ) z 10A może ożywić akumulator?

Jaka może być przyczyna takiego rozładowania? To normalne?
Prawidłowy prąd ładowania powinien wynosić 1/10 pojemności akumulatora ,zwiększając prąd ładowania może tylko uszkodzić akumulator.
a jeśli ci nie przyjmuje prądu to możne być uszkodzona któraś z cel lub zasiarczenie albo po prostu starość.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 wrz 2012, 21:40

arti004 pisze:zwiększając prąd ładowania może tylko uszkodzić akumulator
Nie koniecznie, jak się pamięta o czasie to nic mu się nie stanie. Teoretyczni wygląda to tak aku 80Ah ładujemy 8A przez 10h jeżeli zwiększymy na 16A to ładujemy 5h ale jest jeszcze kwestia jaki stopień rozładowania jeżeli tylko 50% to przy ładowaniu 8A będzie to 5h a 16A 2,5h.

thenotic-blaze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:25

Post autor: thenotic-blaze » 04 wrz 2012, 00:12

Dziwna sprawa. Jakiś czas po założeniu tego tematu poszedłem odłączyć prostownik. Po odłączeniu sprawdziłem jeszcze raz napięcie na aku (coś mnie tknęło) i było prawie 8V. Pomyślałem "a co tam" i znowu podłączyłem prostownik, po jakichś trzech godzinach zaczął ładować :D Ale mam pytanie ... bo już sam nie wiem. Raz czytam, że w b4 powinien być aku z minimum 55Ah i 600A na starcie, a potem znajduję, że wystarczy 45Ah. Mam B4 TD 1.9, z elektryki tylko radio + 4 głośniki. Aktualnie w środku siedzi Bosch S3002 45Ah / 400A - starczy? Rano sprawdzę alternator, bo teraz jak szukałem go to spisałem numery pompy i łapy silnika xD Ale raczej jest to oryginalny niemiecki alternator :)

arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arti004 » 04 wrz 2012, 20:40

Jarewa pisze:
arti004 pisze:zwiększając prąd ładowania może tylko uszkodzić akumulator
Nie koniecznie, jak się pamięta o czasie to nic mu się nie stanie. Teoretyczni wygląda to tak aku 80Ah ładujemy 8A przez 10h jeżeli zwiększymy na 16A to ładujemy 5h ale jest jeszcze kwestia jaki stopień rozładowania jeżeli tylko 50% to przy ładowaniu 8A będzie to 5h a 16A 2,5h.
Zgoda ,ale na dłuższą metę raczej bym tego nie praktykował, ja tam wolę ładować dłużej a mniejszym prądem

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 04 wrz 2012, 21:04

Moim zdaniem Twój akumulator jest za mały. Na lato starczy, ale na zime to nie bardzo zda egzamin. Też mam 1.9 TD i mam akumulator 65Ah i chyba tam prądu rozruchowego jest 600A i w zimę palił dobrze. Także lepiej zmień przed zimą akumulator na większy bo inaczej się możesz zdziwić że nie odpali. Bo ten Twój akumulator nadaje się do benzyniaka.

arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arti004 » 04 wrz 2012, 21:17

andrzejsz23 pisze:Moim zdaniem Twój akumulator jest za mały. Na lato starczy, ale na zime to nie bardzo zda egzamin. Też mam 1.9 TD i mam akumulator 65Ah i chyba tam prądu rozruchowego jest 600A i w zimę palił dobrze. Także lepiej zmień przed zimą akumulator na większy bo inaczej się możesz zdziwić że nie odpali. Bo ten Twój akumulator nadaje się do benzyniaka.
też tak myślę ,45 Ah to ja mam w cinquecento , A w Audi obecnie jest 75 Ah i to mi wystarcza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl