[B4 2.0 8V ABK] Zmiana silnika na VW 2E, AGG, ADY
[B4 2.0 8V ABK] Zmiana silnika na VW 2E, AGG, ADY
Panowie mam pytanie czy silniki ze stajni VW 2E, AGG, ADY są kompatybilne z silnikiem ABK? W/g ETKI głowice mają identyczne numery, a bloki silników różnią się tylko literką na końcu.
Czy jak mam słupek (blok + głowica) i przezbroję wszystko z ABK (głównie kolektory, pokrywę zaworów i łapy mocujące) to czy to wszystko zagra?
Muszę wymienić silnik, a passatów z tymi motorami jest jakby więcej dostępnych niż Audi 80 ABK.
Czy jak mam słupek (blok + głowica) i przezbroję wszystko z ABK (głównie kolektory, pokrywę zaworów i łapy mocujące) to czy to wszystko zagra?
Muszę wymienić silnik, a passatów z tymi motorami jest jakby więcej dostępnych niż Audi 80 ABK.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zamiany w obrębie B3/B4 bez przeróbek są niemożliwe.
W B3 masz silnik na saniach a w B4 na karoserii.
Co do przekładek to nawet silnik 1.8 z B3 i VW Passata nie pasują P&P.
Jak szukasz pewnego silnika ABK to poszukaj w dziale polecane użytkownik Swistak części okolice Złoczewa-Wielunia. Warto do nich jechać. Ja kupiłem u nich ABK za rozsądną cenę i śmiga aż miło.
Poza tym udało mi się dorwać silnik młodszy niż auto bo w wersji 1991 (taka miałem) na kole zamachowym masz znak 0 a w wersji po '93 masz kreskę. Informacja od Jugo007
W B3 masz silnik na saniach a w B4 na karoserii.
Co do przekładek to nawet silnik 1.8 z B3 i VW Passata nie pasują P&P.
Jak szukasz pewnego silnika ABK to poszukaj w dziale polecane użytkownik Swistak części okolice Złoczewa-Wielunia. Warto do nich jechać. Ja kupiłem u nich ABK za rozsądną cenę i śmiga aż miło.
Poza tym udało mi się dorwać silnik młodszy niż auto bo w wersji 1991 (taka miałem) na kole zamachowym masz znak 0 a w wersji po '93 masz kreskę. Informacja od Jugo007
Witam.
Ja właśnie jestem w potrzasku, ponieważ kończy się mój ABK. Jednakże jak zauważyłem pewną tendencję między VW a Audi - większość części do Audi jest o wiele droższych i ta sama tendencja objawia się przy silnikach. Dlatego nie uśmiecha mi się za bardzo kupować ABK za 1000zł gdzie jego odpowiednik 2E z VW mogę kupić (mam już u kolegi upatrzony) za 500 z przebiegiem ok 200kkm bez LPG z Passata B4'96r sprowadzonego z Niemiec.
Zauważyłem jednak pewne odstępstwa przy 2E, które musiałbym dokonać przy wymianie tj.:
- zmienić miskę olejową w 2E z ABK wraz ze smokiem pompy oleju i tym plastikiem zbierającym olej
- w wał korbowy od strony sprzęgła wcisnąć łożysko igiełkowe, ponieważ wałek skrzyni biegów w Audi przechodzi na wylot i osadza się w wale a nie tj. w VW 2E - wałek skrzyni osadza się tylko na tarczy sprzęgła i nie przechodzi dalej.. (apropo.. wie ktoś jak wyjąć to łożysko w ABK??)
- w 2E jest nieco inaczej naciągany pasek rozrządu (ale to nie problem - mam nadzieje, że po przekręceniu obudów plastikowych z ABK oraz kół pasowych znaki będą się zgadzać w odpowiednim położeniu wału i zapłonu..)
- NO I POZOSTAJE OSTATNIA KWESTIA DOTYCZĄCA PRAWEJ ŁAPY SILNIKA
Czy prawa łapa (od strony zapłonu) pędzie pasowała P&P z ABK do 2E??
Tutaj: ktoś wstawił w miejsce ABT (czyli łapy tj. w ABK) silnik 2E i z tego co pisze to dorabiał właśnie którąś łapę.
Czy ktoś tutaj z tego forum przerabiał TEN temat?? :-> Prawa łapa pasuje, czy nie..??
Lewa łapa od strony wydechu będzie pasowała..ale CO Z TĄ PRAWĄ..?
Proszę o pomoc, Pozdrawiam!
Ja właśnie jestem w potrzasku, ponieważ kończy się mój ABK. Jednakże jak zauważyłem pewną tendencję między VW a Audi - większość części do Audi jest o wiele droższych i ta sama tendencja objawia się przy silnikach. Dlatego nie uśmiecha mi się za bardzo kupować ABK za 1000zł gdzie jego odpowiednik 2E z VW mogę kupić (mam już u kolegi upatrzony) za 500 z przebiegiem ok 200kkm bez LPG z Passata B4'96r sprowadzonego z Niemiec.
Zauważyłem jednak pewne odstępstwa przy 2E, które musiałbym dokonać przy wymianie tj.:
- zmienić miskę olejową w 2E z ABK wraz ze smokiem pompy oleju i tym plastikiem zbierającym olej
- w wał korbowy od strony sprzęgła wcisnąć łożysko igiełkowe, ponieważ wałek skrzyni biegów w Audi przechodzi na wylot i osadza się w wale a nie tj. w VW 2E - wałek skrzyni osadza się tylko na tarczy sprzęgła i nie przechodzi dalej.. (apropo.. wie ktoś jak wyjąć to łożysko w ABK??)
- w 2E jest nieco inaczej naciągany pasek rozrządu (ale to nie problem - mam nadzieje, że po przekręceniu obudów plastikowych z ABK oraz kół pasowych znaki będą się zgadzać w odpowiednim położeniu wału i zapłonu..)
- NO I POZOSTAJE OSTATNIA KWESTIA DOTYCZĄCA PRAWEJ ŁAPY SILNIKA
Czy prawa łapa (od strony zapłonu) pędzie pasowała P&P z ABK do 2E??
Tutaj: ktoś wstawił w miejsce ABT (czyli łapy tj. w ABK) silnik 2E i z tego co pisze to dorabiał właśnie którąś łapę.
Czy ktoś tutaj z tego forum przerabiał TEN temat?? :-> Prawa łapa pasuje, czy nie..??
Lewa łapa od strony wydechu będzie pasowała..ale CO Z TĄ PRAWĄ..?
Proszę o pomoc, Pozdrawiam!
SzymonTG, ja osobiście przerabiałem temat ale odwrotny. Silnik z B3 1.8 JN przykryty głowicą z Golfa 2 1.6 PN, w której zamieściłem wałek rozrządu z 1.8 JN (większe krzywki) wstawiłem do Golfa 2. Podejrzewam, że 1.8 RP 90KM (ten ze 'starym blokiem') będzie pasować P&P. Ja jednak na Twoim miejscu zamiast RP dałbym 1.8 PF (112KM) z Golfa 2 GTI, którego przykryłbym głowicą z RU i dałbym wałek rozrządu z PF. Może nie miałby na tym zestawie 112KM ale napewno więcej niż 90.
A..! Pamiętaj, że dając jakikolwiek silnik z Golfa 2 musisz łożysko prowadzące wałek skrzyni włożyć w wał przed założeniem sprzęgła.
A..! Pamiętaj, że dając jakikolwiek silnik z Golfa 2 musisz łożysko prowadzące wałek skrzyni włożyć w wał przed założeniem sprzęgła.
Chodzi mi o łożysko igiełkowe prowadzące wałek skrzyni biegów w wał korbowy ( w Audi wałek skrzyni osadza się w wale korbowym silnika a w VW nie - dlatego w silnik od VW trzeba wsadzić to łożysko).
http://www.centrumsprzegla.com/lozysko, ... 001050004/
http://www.centrumsprzegla.com/lozysko, ... 001050004/
Cześć Niestety nie ze wszystkimi kolegami się zgodzę ale...Z padniętego Ru przełożyłem ssący kolektor,wydechowy,aparat,gaźnik i resztę do silnika RP VW Passata . I albo bym znalazł taki choć jak myślę jest to bliźniak SF Audi i tu się zgodzę z Tomaso007.Większość silników VW 1.8,2,0 z tego okresu pasują bliźniaczo . A jeśli byś znalazł PF to podejrzewam że ssący i wydechowy podejdą z audi do tej głowicy i wyraźnie będzie mocniejszy choć pomysł z podmianą też jest ok jeśli było by coś nie tak.Kiedyś też w jakimś poście sugerowałem coś takiego.Przynajmniej jest Nas teraz dwóch .SzymonTG i skrzynia 5-tka bo brakuje jej choć auto jedzie hmm 180km/h spokojnie nawet na czterobiegowej.Rada taka śmieszna, pościągajcie sobie PDF z Torrenty.org jeśli macie kąta książki VW Passata oraz Golfa a wszystko się jeszcze bardziej wam rozjaśni.Pozdrawiam
Cześć To powodzenia,trochę pracy jest. Ja też sam robiłem choć może mogłem skompilować jakiś silnik 2.0 do podzespołów z tego mulastego RU i by było jeszcze lepiej.Ja miałem słabe dwa gniazda świec i założyłem je na czerwonym(mocnym) kleju do śrub(niebieski klej gwarantuje możliwość odkręcenia). Mnie zależało żeby nie wyskoczyły.Przy wymianie obie się ukręciły i w żaden sposób nie można ich było wyciągnąć i tu mnie zaskoczyła skuteczność kleju.Hmm może jakbym odkręcał na ciepłym silniku no ale to już przeszłość.Przy nowszym zmieniłem simeringi wału przód,tył ,wałka rozrządu,uszczelniacze zaworów,uszczelkę głowicy,splanowałem głowice i rozrząd.Dół zostawiłem w spokoju.Napisałem SF bo się czepiali że nie ma RP oznaczenia ale w VW jest cha cha a ja zrobiłem przecież przekładkę.Pozdrawiam