Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 8V ABK] Zmiana silnika na VW 2E, AGG, ADY

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.0 8V ABK] Zmiana silnika na VW 2E, AGG, ADY

Post autor: tttlll » 05 wrz 2012, 09:18

Panowie mam pytanie czy silniki ze stajni VW 2E, AGG, ADY są kompatybilne z silnikiem ABK? W/g ETKI głowice mają identyczne numery, a bloki silników różnią się tylko literką na końcu.
Czy jak mam słupek (blok + głowica) i przezbroję wszystko z ABK (głównie kolektory, pokrywę zaworów i łapy mocujące) to czy to wszystko zagra?
Muszę wymienić silnik, a passatów z tymi motorami jest jakby więcej dostępnych niż Audi 80 ABK.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 wrz 2012, 21:41

Ja bym kupił silnik 2E, ale sprawdź przy kupnie czy wszystkie otwory w nadlewkach silnika 2E mają nagwintowane otwory do zamocowania go do nadwozia.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 wrz 2012, 22:05

czarekj pisze:nagwintowane otwory do zamocowania go do nadwozia.
Nie mają, nawet nie wiem czy mają nadlewki w tych samych miejscach. Wystarczy na allegro popatrzeć.

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 06 wrz 2012, 07:35

Tutaj znalazłem hybrydę z ABT na 2E:

ciekawe czy dużo modził przy montażu

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 wrz 2012, 17:50

Zamiany w obrębie B3/B4 bez przeróbek są niemożliwe.

W B3 masz silnik na saniach a w B4 na karoserii.

Co do przekładek to nawet silnik 1.8 z B3 i VW Passata nie pasują P&P.

Jak szukasz pewnego silnika ABK to poszukaj w dziale polecane użytkownik Swistak części okolice Złoczewa-Wielunia. Warto do nich jechać. Ja kupiłem u nich ABK za rozsądną cenę i śmiga aż miło.

Poza tym udało mi się dorwać silnik młodszy niż auto bo w wersji 1991 (taka miałem) na kole zamachowym masz znak 0 a w wersji po '93 masz kreskę. Informacja od Jugo007

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 26 lis 2013, 12:01

Witam.
Ja właśnie jestem w potrzasku, ponieważ kończy się mój ABK. Jednakże jak zauważyłem pewną tendencję między VW a Audi - większość części do Audi jest o wiele droższych i ta sama tendencja objawia się przy silnikach. Dlatego nie uśmiecha mi się za bardzo kupować ABK za 1000zł gdzie jego odpowiednik 2E z VW mogę kupić (mam już u kolegi upatrzony) za 500 z przebiegiem ok 200kkm bez LPG z Passata B4'96r sprowadzonego z Niemiec.
Zauważyłem jednak pewne odstępstwa przy 2E, które musiałbym dokonać przy wymianie tj.:
- zmienić miskę olejową w 2E z ABK wraz ze smokiem pompy oleju i tym plastikiem zbierającym olej
- w wał korbowy od strony sprzęgła wcisnąć łożysko igiełkowe, ponieważ wałek skrzyni biegów w Audi przechodzi na wylot i osadza się w wale a nie tj. w VW 2E - wałek skrzyni osadza się tylko na tarczy sprzęgła i nie przechodzi dalej.. (apropo.. wie ktoś jak wyjąć to łożysko w ABK??)
- w 2E jest nieco inaczej naciągany pasek rozrządu (ale to nie problem - mam nadzieje, że po przekręceniu obudów plastikowych z ABK oraz kół pasowych znaki będą się zgadzać w odpowiednim położeniu wału i zapłonu..)
- NO I POZOSTAJE OSTATNIA KWESTIA DOTYCZĄCA PRAWEJ ŁAPY SILNIKA
Czy prawa łapa (od strony zapłonu) pędzie pasowała P&P z ABK do 2E??
Tutaj: ktoś wstawił w miejsce ABT (czyli łapy tj. w ABK) silnik 2E i z tego co pisze to dorabiał właśnie którąś łapę.
Czy ktoś tutaj z tego forum przerabiał TEN temat?? :-> Prawa łapa pasuje, czy nie..??
Lewa łapa od strony wydechu będzie pasowała..ale CO Z TĄ PRAWĄ..? :-?

Proszę o pomoc, Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
SzymonTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 sty 2013, 23:16
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: SzymonTG » 26 lis 2013, 18:51

Witam a wiecie może czy silnik 1.8 z VW golfa II wejdzie bez dużych modów do Audi 80 b3 ? Na pewno tak jak poprzednicy powiedzieli miska i pompa oleju do wymiany a i kolektor wydechowy. Trzeba coś jeszcze zmieniać ?

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 26 lis 2013, 20:15

SzymonTG, ja osobiście przerabiałem temat ale odwrotny. Silnik z B3 1.8 JN przykryty głowicą z Golfa 2 1.6 PN, w której zamieściłem wałek rozrządu z 1.8 JN (większe krzywki) wstawiłem do Golfa 2. Podejrzewam, że 1.8 RP 90KM (ten ze 'starym blokiem') będzie pasować P&P. Ja jednak na Twoim miejscu zamiast RP dałbym 1.8 PF (112KM) z Golfa 2 GTI, którego przykryłbym głowicą z RU i dałbym wałek rozrządu z PF. Może nie miałby na tym zestawie 112KM ale napewno więcej niż 90.
A..! Pamiętaj, że dając jakikolwiek silnik z Golfa 2 musisz łożysko prowadzące wałek skrzyni włożyć w wał przed założeniem sprzęgła.

Awatar użytkownika
SzymonTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 sty 2013, 23:16
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: SzymonTG » 26 lis 2013, 20:26

Tomaso007, Chodzi Ci o łożysko oporowe na skrzyni ? Bo za bardzo nie umie skojarzyć o co biega :D

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 26 lis 2013, 20:40

Chodzi mi o łożysko igiełkowe prowadzące wałek skrzyni biegów w wał korbowy ( w Audi wałek skrzyni osadza się w wale korbowym silnika a w VW nie - dlatego w silnik od VW trzeba wsadzić to łożysko).

http://www.centrumsprzegla.com/lozysko, ... 001050004/

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 27 lis 2013, 09:16

Cześć :-) Niestety nie ze wszystkimi kolegami się zgodzę ale...Z padniętego Ru przełożyłem ssący kolektor,wydechowy,aparat,gaźnik i resztę do silnika RP VW Passata . I albo bym znalazł taki choć jak myślę jest to bliźniak SF Audi i tu się zgodzę z Tomaso007.Większość silników VW 1.8,2,0 z tego okresu pasują bliźniaczo :-D . A jeśli byś znalazł PF to podejrzewam że ssący i wydechowy podejdą z audi do tej głowicy i wyraźnie będzie mocniejszy choć pomysł z podmianą też jest ok jeśli było by coś nie tak.Kiedyś też w jakimś poście sugerowałem coś takiego.Przynajmniej jest Nas teraz dwóch :-) .SzymonTG i skrzynia 5-tka bo brakuje jej choć auto jedzie hmm 180km/h spokojnie nawet na czterobiegowej.Rada taka śmieszna, pościągajcie sobie PDF z Torrenty.org jeśli macie kąta książki VW Passata oraz Golfa a wszystko się jeszcze bardziej wam rozjaśni.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
SzymonTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 sty 2013, 23:16
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: SzymonTG » 27 lis 2013, 17:29

Pięciobiegową już dawno wsadziłem ;p bo ten jeden bieg a bardzo dużo robi... jutro biorę się za wymianę silnika bo w moim RU panewki się obróciły

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 28 lis 2013, 08:20

Cześć :-) To powodzenia,trochę pracy jest. Ja też sam robiłem choć może mogłem skompilować jakiś silnik 2.0 do podzespołów z tego mulastego RU i by było jeszcze lepiej.Ja miałem słabe dwa gniazda świec i założyłem je na czerwonym(mocnym) kleju do śrub(niebieski klej gwarantuje możliwość odkręcenia). Mnie zależało żeby nie wyskoczyły.Przy wymianie obie się ukręciły i w żaden sposób nie można ich było wyciągnąć i tu mnie zaskoczyła skuteczność kleju.Hmm może jakbym odkręcał na ciepłym silniku no ale to już przeszłość.Przy nowszym zmieniłem simeringi wału przód,tył ,wałka rozrządu,uszczelniacze zaworów,uszczelkę głowicy,splanowałem głowice i rozrząd.Dół zostawiłem w spokoju.Napisałem SF bo się czepiali że nie ma RP oznaczenia ale w VW jest cha cha a ja zrobiłem przecież przekładkę.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
SzymonTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 sty 2013, 23:16
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: SzymonTG » 28 lis 2013, 15:08

No tak tylko w gamie silników jest RP ma 90PS i jest na mono wtrysku ;p miałem takiego ...

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 29 lis 2013, 12:25

Ta i polecam RP bo fajnie chodzi i różnicę odczujesz na pewno w mocy auta.Pozdrawiam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl