Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi Coupe] Wtryskiwacz rozruchowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
fosfinkel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 lis 2008, 12:40
Lokalizacja: Toruń

[Audi Coupe] Wtryskiwacz rozruchowy

Post autor: fosfinkel » 16 wrz 2011, 00:17

Witam.

Audi Coupe 2,0 90r 113KM

Wtryskiwacz rozruchowy nie podaje paliwa w momencie kręcenia. Proszę czytać uważnie co sprawdziłem:!
- po przekręceniu stacyjki jest podawane napięcie +12 na wtryskiwacz, i jest podawane napięcie +5V na czujnik temperatury.
- wypiąłęm komputer i sprawdziłem czy jest przejście między wtyczką komputera a pinem we wtryskiwaczu który łączy sie z komputerem i jest. Czujnik wody to samo, też jest przejście.
- Wtryskiwacz jest dobry ponieważ po podaniu mu impulsu "na chama" tryska paliwem.
- Czujnik temperatury też jest dobry ponieważ pokazuje opór jak mnie pamieć nie myli 2k Ohmy przy zimnym silniku i spada w miarę rozgrzewania.
- Mam 2 komputer i po podmianie na drugi komputer też nie działa.

Tak więc dlaczego nie podaje paliwa? czy jest może jeszcze jakiś przewó z rozrusznika wchodzący gdzies w instalacje i sterujący pracą wtryskiwacza? Od razu mówie ze w rozruszniku mam 2 piny a podpięty jest tylko jeden-ten który kręci rozrusznikiem. Czy to może być coś z tym związane.

Pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: misiek3456 » 16 wrz 2011, 23:56

fosfinkel, wtryskiwacz rozruchowy jest zalezny od czujnika temperatuty prawdopodobnie masz uszkodzony czyjnik ktory podaje odczyt do sterownika silnika o ile pamietam kolor czujnika bialy dwa styki

moze to Ci pomoze

Obrazek

popraw temat :!: :!: :!:

pozdrowienia :-D

fosfinkel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 lis 2008, 12:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: fosfinkel » 17 wrz 2011, 00:08

Dzięki misiek3456 za odpowiedz, nareszcie ktoś coś napisał bo chyba dla wielu temat ciężki do ruszenia :)

Co do czujnika to jak sprawdzałem to jest dobry. Przy zimnym silniku ma opór 2k Ohm a jak temperatura rośnie to spada do 200m Ohm(dwieście mili Ohm) czyli niby wygląda na to, że jest dobry ale sprawdzę w weekend jeszcze raz. Jak coś to napiszę.

Mam nadzieję, że to on ale muszę sprawdzić jeszcze raz bo zwątpiłem.

Awatar użytkownika
vmax300
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 06 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: pieszyce

Post autor: vmax300 » 09 wrz 2012, 11:43

Witajcie :) odgrzeje kotleta, ciekawi mnie czy problem został rozwiązany ponieważ mam identyczną sytuacje ze swoją audi, nie podaje masy na rozruchowy. Nie pomogła wymiana kompa i kostki stacyjki, czujnik temperatury sprawdzony wg tabelki i jest dobry.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 09 wrz 2012, 13:23

Wtrysk rozruchowy? A czy to przez przypadek nie jest przez ułamany/przegięty kabel, co lubi często pękać?

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 09 wrz 2012, 13:59

Gdzieś czytałem o ile pamiętam to rozruchowy działa dopiero w temp. bliskiej 0 i ujemnej. Ze względu że jest ciężko zobaczyć kiedy i na jak długo jest podawana dawka paliwa, można wpiąć w obieg malutką żarówkę i patrzeć kiedy błyśnie. Ja nie czekałem na niskie temp. tylko pociągnąłem sobie dodatkowy kabelek i mini przycisk pod kierownicę. Teraz jak kręcę rozrusznikiem to wciskam przycisk na sekundę i odpala od strzała.
A ten włącznik znajdujący się przy głowicy od strony kolektora ssącego co załącza wentylatory jak się zgasi auto może mieć coś wspólnego?
Raczej nie on zapobiega przegrzaniu wtrysków, dlatego jak dasz ostro w palnik to pomimo normalnej temp. płynu po zgaszeniu silnika za jakiś czas włączają się wentylatory na niskim biegu.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2012, 12:00 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
vmax300
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 06 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: pieszyce

Post autor: vmax300 » 09 wrz 2012, 23:25

Wtyczki i przewody są całe, przejście od wtyczki rozruchowego jak i od czujnika tem. do wtyczki od kompa jest, napięcia we wtyczkach też są prawidłowe. Komputer też podmieniałem i dalej to samo a dziwne to że raz zapala normalnie a nie raz trzeba pokręcić kilka razy aż odpali. A ten włącznik znajdujący się przy głowicy od strony kolektora ssącego co załącza wentylatory jak się zgasi auto może mieć coś wspólnego?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 wrz 2012, 14:31

vmax300 pisze:Wtyczki i przewody są całe, przejście od wtyczki rozruchowego jak i od czujnika tem. do wtyczki od kompa jest, napięcia we wtyczkach też są prawidłowe. Komputer też podmieniałem i dalej to samo a dziwne to że raz zapala normalnie a nie raz trzeba pokręcić kilka razy aż odpali. A ten włącznik znajdujący się przy głowicy od strony kolektora ssącego co załącza wentylatory jak się zgasi auto może mieć coś wspólnego?
Zapieczony wtryskiwacz rozruchowy - usterka mechaniczna. Objaw wystepujący np. po lecie lub dłuższym nieużywaniu auta. Trzeba sprawdzić czy wtryskiwacz się otwiera, bo prąd na wtryskiwaczu to nie wszystko.

Awatar użytkownika
vmax300
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 06 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: pieszyce

Post autor: vmax300 » 11 wrz 2012, 18:48

Witajcie , nie wszyscy czytają ze zrozumieniem :-P ponieważ mam identyczny problem co kolega "fosfinkel" . Wszystko jest sprawdzone i ok, wtrysk na krótko jak podłącze do aku to daje ładną mgiełkę w postaci stożka, generalnie wszystko jest jak powinno, na benzynie ładnie chodzi jak odpali, tylko to poranne odpalanie. Chyba że coś z kompem jest nie tak i ten co wziąłem na próbę tez był lipny. Zastanawia mnie czy od AAD będzie pasował p&p, gdzieś czytałem, że trzeba jakieś piny zmieniać bo wg mnie powinno chodzić.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 13 wrz 2012, 17:48

Logicznie biorąc to jak idzie prąd powinno też iść paliwo z wtrysku rozruchowego. 2000 ohm to temperatura 20-30 stopni czyli minimalne otwarcie tego wtrysku - chyba sekunda lub wcale. Zastanawiam się czy na kablu nie pójdzie okłamanie ale to powinno chyba powodować wzrost ilości Ohmów.
Moim zdaniem ta próba powinna zostać dokonana w garażu gdzie jest chłodno. Dziś pada więc do dzieła.

Awatar użytkownika
vmax300
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 06 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: pieszyce

Post autor: vmax300 » 14 paź 2012, 18:53

Witajcie :) nie było mnie przez jakiś czas, lecz gdy wróciłem do PL jest zimno i auto odpala jak na razie normalnie. Zobaczymy jak będzie dalej, jak na razie dziękuje wszystkim co próbowali pomóc pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl