Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Demontaż / Naprawa N75.

ODPOWIEDZ
wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

[1.9TDI 1Z] Demontaż / Naprawa N75.

Post autor: wasermann » 03 maja 2009, 00:39

witam.Chciałbym reanimować N75(dzięki materiałom z forum),ale nie wiem jak dobrze rozebrać na cześci.Nie chcę zniszczyć.Zdjąłem tą blachę-odgiąłem zagiete blaszki i co dalej :shock: Dajcie jakieś wskazówki aby to sprytnie i delikatnie rozmontować.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2009, 09:24 przez wasermann, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 maja 2009, 09:18

Tu masz dobre foto story z vw forum, są podane wskazówki naprawy zaworu N75/N18 nowego typu i N75 starego typu.

:arrow: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 03 maja 2009, 21:50

dzieki za link <ok>
Ostatnio zmieniony 04 maja 2009, 09:24 przez wasermann, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 maja 2009, 12:47

jak mu ukręcisz górę to jak jest cała sprężynka to na spodzie tego grzybka może być taki kołnierzyk i trzeba go spiłować ale często ta guma co jest na grzybku od wewnątrz się wyrabia i jak spiłowanie kołnierza nie pomoże to należało by też ją wymienić ale to nie takie proste jakby się wydawało :-/ ja dorobiłem trochę za grubą i ostatnio jak trochę za mocno ją przyciąłem to mam to samo co wcześniej :-(

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 wrz 2012, 21:10

Odgrzeję nieco kotleta.

Mam zawór N75 ale ten nowszego typu w metalowej obudowie z końcówką A. Jakiś wynalazek Maxgear.

Problem polega na tym, że ułamała mi się końcówka, która idzie prostopadle do osi zaworka. O ile dobrze pamiętam ten koniec idzie do gruszki turbinki.

Raz pamiętam, że chciałem takie coś kleić ale nie za bardzo to wyszło. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zgrzać lutownicą z jakąś końcówką z tego samego materiału. A zaworek nówka i musiałem wrócić do starego.

No i podczas wymiany pierścieni zauważyłem olej w gruszce. Czy można gruszkę czymś bezpiecznie wypłukać? Podejrzewam, że w środku gruszka ma jakieś gumowe lub z innego tworzywa elementy i czyszczenie "wysuszające" chyba ją załatwi na amen (środki typu benzyna, rozpuszczalnik, nafta). Nie wiem czy można ją potraktować ropą.

No i czy taka gruszka zalana olejem dalej pracuje jak powinna? Bo olej jest uporczywy i łatwo nie chce wycieknąć. Rozumiem, że to przez N75 gruszka jest zalana i on również może z tej przyczyny niedomagać. A obecny N75 mam z czasów jak nie było wolnej odmy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl