[1.9TDI 1Z] Demontaż / Naprawa N75.
[1.9TDI 1Z] Demontaż / Naprawa N75.
witam.Chciałbym reanimować N75(dzięki materiałom z forum),ale nie wiem jak dobrze rozebrać na cześci.Nie chcę zniszczyć.Zdjąłem tą blachę-odgiąłem zagiete blaszki i co dalej :shock: Dajcie jakieś wskazówki aby to sprytnie i delikatnie rozmontować.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2009, 09:24 przez wasermann, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Tu masz dobre foto story z vw forum, są podane wskazówki naprawy zaworu N75/N18 nowego typu i N75 starego typu.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
jak mu ukręcisz górę to jak jest cała sprężynka to na spodzie tego grzybka może być taki kołnierzyk i trzeba go spiłować ale często ta guma co jest na grzybku od wewnątrz się wyrabia i jak spiłowanie kołnierza nie pomoże to należało by też ją wymienić ale to nie takie proste jakby się wydawało ja dorobiłem trochę za grubą i ostatnio jak trochę za mocno ją przyciąłem to mam to samo co wcześniej
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Odgrzeję nieco kotleta.
Mam zawór N75 ale ten nowszego typu w metalowej obudowie z końcówką A. Jakiś wynalazek Maxgear.
Problem polega na tym, że ułamała mi się końcówka, która idzie prostopadle do osi zaworka. O ile dobrze pamiętam ten koniec idzie do gruszki turbinki.
Raz pamiętam, że chciałem takie coś kleić ale nie za bardzo to wyszło. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zgrzać lutownicą z jakąś końcówką z tego samego materiału. A zaworek nówka i musiałem wrócić do starego.
No i podczas wymiany pierścieni zauważyłem olej w gruszce. Czy można gruszkę czymś bezpiecznie wypłukać? Podejrzewam, że w środku gruszka ma jakieś gumowe lub z innego tworzywa elementy i czyszczenie "wysuszające" chyba ją załatwi na amen (środki typu benzyna, rozpuszczalnik, nafta). Nie wiem czy można ją potraktować ropą.
No i czy taka gruszka zalana olejem dalej pracuje jak powinna? Bo olej jest uporczywy i łatwo nie chce wycieknąć. Rozumiem, że to przez N75 gruszka jest zalana i on również może z tej przyczyny niedomagać. A obecny N75 mam z czasów jak nie było wolnej odmy.
Mam zawór N75 ale ten nowszego typu w metalowej obudowie z końcówką A. Jakiś wynalazek Maxgear.
Problem polega na tym, że ułamała mi się końcówka, która idzie prostopadle do osi zaworka. O ile dobrze pamiętam ten koniec idzie do gruszki turbinki.
Raz pamiętam, że chciałem takie coś kleić ale nie za bardzo to wyszło. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zgrzać lutownicą z jakąś końcówką z tego samego materiału. A zaworek nówka i musiałem wrócić do starego.
No i podczas wymiany pierścieni zauważyłem olej w gruszce. Czy można gruszkę czymś bezpiecznie wypłukać? Podejrzewam, że w środku gruszka ma jakieś gumowe lub z innego tworzywa elementy i czyszczenie "wysuszające" chyba ją załatwi na amen (środki typu benzyna, rozpuszczalnik, nafta). Nie wiem czy można ją potraktować ropą.
No i czy taka gruszka zalana olejem dalej pracuje jak powinna? Bo olej jest uporczywy i łatwo nie chce wycieknąć. Rozumiem, że to przez N75 gruszka jest zalana i on również może z tej przyczyny niedomagać. A obecny N75 mam z czasów jak nie było wolnej odmy.