[80 B3] Problem z wysprzęganiem zagadka roku
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[80 B3] Problem z wysprzęganiem zagadka roku
Panowie przy całkowitym wciśnięciu sprzęgła nie wysprzęgla się ono całkowicie.
Wymieniłem komplet sprzęgła, wysprzęglik i pompę sprzęgła na nową. Całość zalana nowym płynem DOT-4, i skrupulatnie odpowietrzono.
Przy powolnym wciskaniu sprzęgła na wyłączonym silniku słychać chrupanie a potem taki stuk przy końcowym skoku. Dzisiaj przy jeździe w upale nie mogłem po chwili w ogóle włączyć jedynki i wstecznego. Wsteczny tylko na zgaszonym silniku, a i tak w momencie odpalania słychać było szum palenia tarczy sprzęgła. Co się dzieje??
Nie ma wycieków, powtarzam również że pompka i wysprzęgilk były odpowietrzane, ponadto dla pewności układ przepchany ciśnieniem 2 bary. Płyn leci czysty.
Dodam również że po wymianie sprzęgła chodziło ono idealnie, dopóki nie walnął wysprzęglik. Wtedy jak zacząłem naprawę ciągle się coś pitoli.
Pomóżcie...
Wymieniłem komplet sprzęgła, wysprzęglik i pompę sprzęgła na nową. Całość zalana nowym płynem DOT-4, i skrupulatnie odpowietrzono.
Przy powolnym wciskaniu sprzęgła na wyłączonym silniku słychać chrupanie a potem taki stuk przy końcowym skoku. Dzisiaj przy jeździe w upale nie mogłem po chwili w ogóle włączyć jedynki i wstecznego. Wsteczny tylko na zgaszonym silniku, a i tak w momencie odpalania słychać było szum palenia tarczy sprzęgła. Co się dzieje??
Nie ma wycieków, powtarzam również że pompka i wysprzęgilk były odpowietrzane, ponadto dla pewności układ przepchany ciśnieniem 2 bary. Płyn leci czysty.
Dodam również że po wymianie sprzęgła chodziło ono idealnie, dopóki nie walnął wysprzęglik. Wtedy jak zacząłem naprawę ciągle się coś pitoli.
Pomóżcie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
a wymieniałeś może ten metalowo gumowy wężyk który idzie od pompy do wysprzęglika ?? może ten odcinek gumowy się w środku rozwarstwił zobacz przy wciśniętym sprzęgle czy nie puchnie ale może być tego nie widać w maluchu często tak się działo z przewodem hamulcowym i płyn zamiast zapylać do cylinderka to rozpychał się w przewodzie
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzisiaj zrzuciłem skrzynię. Sprzęgło, docisk i łożysko są w bardzo dobrym stanie. Łapa wycisku nie jest uszkodzona. Dlatego przyczyny muszę szukać po stronie hydraulicznego układu sterowania sprzęgłem. krs, słuszna uwaga dotycząca tego gumowego przewodu. Dzwoniłem do ASO koszt: 470,00zł brutto :shock: . Dlatego jutro jadę kupić używkę, wraz z używanym ori wysprzęglikiem i pompą sprzęgła. Dzisiaj wielkie czyszczenie wszystkiego, a jutro składanie zabawek .
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
krs, tak <ok> . Wymieniłem pompę sprzęgła i wysprzęglik na nowe i używany przewód hydrauliczny. Przyczyną awarii był własnie ten przewód tj. zrobił się na nim bąbel, którego rozpychało ciśnienie. Przez to wysprzęglik nie otrzymywał wystarczającego ciśnienia płynu i nie wysprzęglał. Po dokładnym wyczyszczeniu wszystkiego i złożeniu działa jak należy. Dzięki za pomoc, punkty wysłane <ok>
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
To prawda, ale przynajmniej miałem lekcję na przyszłość. Teraz trzeba pomyśleć nad tym w jaki sposób regenerować te przewody aby inni mogli sobie naprawić jego elastyczny odcinek. W większości firm zaprawiają ale tylko przewody fi4,6 (czyli hamulcowe). Wydaje mi się, że mimo wszystko warto byłoby regenerować swoje przewody, bo prawdopodobieństwo znalezienia używki graniczy bardzo często z cudem.