Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Problem z wysprzęganiem zagadka roku

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 B3] Problem z wysprzęganiem zagadka roku

Post autor: Patrique » 10 wrz 2012, 21:47

Panowie przy całkowitym wciśnięciu sprzęgła nie wysprzęgla się ono całkowicie.
Wymieniłem komplet sprzęgła, wysprzęglik i pompę sprzęgła na nową. Całość zalana nowym płynem DOT-4, i skrupulatnie odpowietrzono.
Przy powolnym wciskaniu sprzęgła na wyłączonym silniku słychać chrupanie a potem taki stuk przy końcowym skoku. Dzisiaj przy jeździe w upale nie mogłem po chwili w ogóle włączyć jedynki i wstecznego. Wsteczny tylko na zgaszonym silniku, a i tak w momencie odpalania słychać było szum palenia tarczy sprzęgła. Co się dzieje??

Nie ma wycieków, powtarzam również że pompka i wysprzęgilk były odpowietrzane, ponadto dla pewności układ przepchany ciśnieniem 2 bary. Płyn leci czysty.

Dodam również że po wymianie sprzęgła chodziło ono idealnie, dopóki nie walnął wysprzęglik. Wtedy jak zacząłem naprawę ciągle się coś pitoli.

Pomóżcie...

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 11 wrz 2012, 00:10

docisk i łożysko było wymieniane?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 11 wrz 2012, 12:15

Tak. Wszystko wymienione na nowe. Auto jest w 99% nowe <ok> oprócz szyb i budy :-P

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 11 wrz 2012, 19:54

miałem coś podobnego w 100 i łożysko wypięło się z zapinek i nie wiem jakim cudem przekręciło się w łapie,ale w 80 jest trochę inaczej-lecz czy tak czy tak chyba czeka ciebie wywalenie skrzyni na nowo

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 12 wrz 2012, 11:28

a wymieniałeś może ten metalowo gumowy wężyk który idzie od pompy do wysprzęglika ?? może ten odcinek gumowy się w środku rozwarstwił zobacz przy wciśniętym sprzęgle czy nie puchnie ale może być tego nie widać w maluchu często tak się działo z przewodem hamulcowym i płyn zamiast zapylać do cylinderka to rozpychał się w przewodzie

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 12 wrz 2012, 16:08

Dzisiaj zrzuciłem skrzynię. Sprzęgło, docisk i łożysko są w bardzo dobrym stanie. Łapa wycisku nie jest uszkodzona. Dlatego przyczyny muszę szukać po stronie hydraulicznego układu sterowania sprzęgłem. krs, słuszna uwaga dotycząca tego gumowego przewodu. Dzwoniłem do ASO koszt: 470,00zł brutto :shock: . Dlatego jutro jadę kupić używkę, wraz z używanym ori wysprzęglikiem i pompą sprzęgła. Dzisiaj wielkie czyszczenie wszystkiego, a jutro składanie zabawek :-D .

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 03 paź 2012, 23:24

i jak tam uporałeś się z tym sprzęgłem ??

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 04 paź 2012, 09:50

krs, tak <ok> . Wymieniłem pompę sprzęgła i wysprzęglik na nowe i używany przewód hydrauliczny. Przyczyną awarii był własnie ten przewód tj. zrobił się na nim bąbel, którego rozpychało ciśnienie. Przez to wysprzęglik nie otrzymywał wystarczającego ciśnienia płynu i nie wysprzęglał. Po dokładnym wyczyszczeniu wszystkiego i złożeniu działa jak należy. Dzięki za pomoc, punkty wysłane <ok>

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 04 paź 2012, 19:57

no to elegancko :mrgreen:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 04 paź 2012, 20:21

Wiesz.. elegancko by było jakbym wpadł na to od razu, że to przez ten przewód. No a tak to musiałem znowu zrzucać skrzynię. Chociaż z drugiej strony przynajmniej ją umyłem i pomalowałem (chromem w sprayu) hihi <ok> . Także już to przebolałem.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 05 paź 2012, 15:20

wiesz nie od razu Kraków zbudowano :-P najważniejsze że wszystko działa jak należy <ok>

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 05 paź 2012, 17:20

To prawda, ale przynajmniej miałem lekcję na przyszłość. Teraz trzeba pomyśleć nad tym w jaki sposób regenerować te przewody aby inni mogli sobie naprawić jego elastyczny odcinek. W większości firm zaprawiają ale tylko przewody fi4,6 (czyli hamulcowe). Wydaje mi się, że mimo wszystko warto byłoby regenerować swoje przewody, bo prawdopodobieństwo znalezienia używki graniczy bardzo często z cudem.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 06 paź 2012, 19:35

Podłącze się do tematu:
u mnie sprzęgło w trakcie jazdy łapie coraz wyżej oraz zaczyna chodzić ciężej. Węże nie puchną, wysprzęglik nie cieknie, płynu nie ubywa. Ale gdy po pompuję hamulcem to sprzęgło zaczyna znowu brać normalnie i słabnie itd. Co z tym fantem zrobić?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 paź 2012, 20:15

Może masz zapowietrzony układ? Spróbuj odpowietrzyć za pomocą zaworka w wysprzęgliku. Jeśli to nie pomoże to może pompka sprzęgła już jest zużyta.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 07 paź 2012, 14:39

A to nie jest tak, że jak ukł zapowietrzony to pedał zostaje w podłodze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl