[All] Mieszalność i rodzaj płynu wspomagania
[All] Mieszalność i rodzaj płynu wspomagania
Witam, mam niski poziom płynu poniżej minimum, poza tym, żę go mało to nie wygląda tragicznie, więc chciałem dolać, ale mam trochę dylemat z doborem płynu do wspomagania, bo oryginalnym mam zalane G 00 200 (żółty) teraz nie jest produkowany, na rynku jest tylko G 00 400 (zielony).
I może nie było by pytań jak by oba były identyczne, ale wygląda to następująco:
- G 00 200 jest prawdopodobnie olejem mineralnym (jeśli się mylę proszę o korektę)
i ma kolor żółty
- G 00 400 jest olejem syntetycznym i ma kolor zielony
Zawsze było tak, przynajmniej przy silniku, że zaczyna sie od najrzadszego syntetyku, a im starszy silnik, tym gęściejszy półsyntetyczny i minerał na końcu, jak się ma ta zasada do układu wspomagania, gdzie nawet na pojemniczku od ukł. wspomagania napisane, że używać TYLKO OLEJU MINERALNEGO, a nowy zamiennik jest syntetykiem, wiec nie uszkodzi i nie rozszczelni mi układu wspomagania zbyt rzadką konsystencja?
Który płyn na rynku zapewni bezpieczną i prawidłową prace układu i będzie zgodny
z oryginałem czyli olejem G 00 200?
ps. Dostępny jest też poza salonowym G 00 400 olej febi 6162 (podobno minerał) i 6161
(podobno syntetyk) i jak te 3 oleje maja sie do G 00 200?
I może nie było by pytań jak by oba były identyczne, ale wygląda to następująco:
- G 00 200 jest prawdopodobnie olejem mineralnym (jeśli się mylę proszę o korektę)
i ma kolor żółty
- G 00 400 jest olejem syntetycznym i ma kolor zielony
Zawsze było tak, przynajmniej przy silniku, że zaczyna sie od najrzadszego syntetyku, a im starszy silnik, tym gęściejszy półsyntetyczny i minerał na końcu, jak się ma ta zasada do układu wspomagania, gdzie nawet na pojemniczku od ukł. wspomagania napisane, że używać TYLKO OLEJU MINERALNEGO, a nowy zamiennik jest syntetykiem, wiec nie uszkodzi i nie rozszczelni mi układu wspomagania zbyt rzadką konsystencja?
Który płyn na rynku zapewni bezpieczną i prawidłową prace układu i będzie zgodny
z oryginałem czyli olejem G 00 200?
ps. Dostępny jest też poza salonowym G 00 400 olej febi 6162 (podobno minerał) i 6161
(podobno syntetyk) i jak te 3 oleje maja sie do G 00 200?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 17:54 przez TDI80, łącznie zmieniany 1 raz.
zielony minerał jaki by nie był
ja wymieniłem na taki
http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-z ... 99397.html
ja wymieniłem na taki
http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-z ... 99397.html
Czyli lepiej ten oryginał co teraz mają w audi G 00 400 omijać z daleka i raczej jakiś inny byle był zielony mineralny?radekmc pisze:zielony minerał jaki by nie był
ja wymieniłem na taki
http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-z ... 99397.html
Znajomemu w pasku b3 robili magiel i pompę (regeneracja) i zalali mu zielonego i wiecie co było płyn się gotował i pryskał na wszystkie strony (miał dziurę w korku). Po odkręceniu korka jak wystrzelił to wszystko miał uwalone. Zmienił na czerwony i spokój (zresztą ja w b2 i b4 też mam mobil czerwony i lalka jest). Ilu ludzi tyle opinii , etka i serwis mówi tak a życie czasem pokazuje inaczej
skoti pisze:Znajomemu w pasku b3 robili magiel i pompę (regeneracja) i zalali mu zielonego i wiecie co było płyn się gotował i pryskał na wszystkie strony (miał dziurę w korku). Po odkręceniu korka jak wystrzelił to wszystko miał uwalone. Zmienił na czerwony i spokój (zresztą ja w b2 i b4 też mam mobil czerwony i lalka jest). Ilu ludzi tyle opinii , etka i serwis mówi tak a życie czasem pokazuje inaczej
Wychodzi na to, że jak sie samemu nie zrobi eksperymentu z jakims plynem do wspomagania, to sie nie bedzie wiedziec, czy wszystko w porzadku jest, bo tak jak mowisz, tyle ile ludzi tyle porad i opini odmiennych
Myslalem jeszcze nad dolewka takiego czegos jak Preston
http://www.prestone.pl/produkty/plyny-e ... niacz.html
mieszalny niby ze wszystkimi plynami i uszczelnia dodatkowo jakby byla jakas nieszczelnosc mala, a taka 350ml by starczylo na dolewke, co myslicie, ktos to stosowal?
Nie wiem czy nie cieknie, bo nie widziałem wycieków, ale w jakiś sposób ubyło płynu jak poniżej minimum mam, to cos sie musiało z nim stać, ale generalnie ten poziom od dłuższego czasu sie utrzymuje, wiec może nie ma wycieków, skoro nie ubywa więcej, troche może poci sie końcówka rurki od zbiorniczka wyrównawczego, wiec może tu cos wyciekło?radekmc pisze:jak ci nic nie cieknie nie lej żadnych wynalazków
masz jak byk napisane na korku minerał
a wymieniałeś już tam ten płyn?
jak nie to zlej stary i zalej nowym, koszt nie duży
A samochód mam od 5lat i nie zmieniałem tego płynu nigdy, a w zasadzie to jak go nie ubywa to przez cale zycie samochodu nie wymienia sie go podobno, a wcześniej był niemca wiec nie wiem, czy od nowości wymieniane coś było, a są jakieś objawy jak już stary płyn jest?
Najchętniej bym zalał oryginałem tym G 00 4000 który zastąpił ten mój stary 2000,
ale to podobno syntetyk, ale z drugiej strony, to zastapil ten stary wiec musi normy tamtego trzymać niby teoretycznie i nic nie powinno stać chyba?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Płyn wymieniony właśnie na zielony mineralny Febi 6162 (biała z zielona nakrętka butelka). Udało sie zlać jakieś 600ml starego płynu i brakowało 150-200ml, wiec kolo 750-800ml pozbyłem się starego z układu. Stary płyn wydawał się w miarę dobry, jak na chusteczkę brałem kolor zobaczyć, ale po zlaniu to brunatny był, a na dnie zbiorniczka, to jak szlam w jeziorze osad szary. Wymieniałem przez wyciągniecie węży od zbiorniczka i później parę obrotów kierownicą, żeby zleciało resztę.majekk pisze:Skoro jak byk jest napisane, że "TYLKO MINERALNY" to nie kombinuj. Lej mineralny do układów wspomagania. Ja dolewałem Febi, zielony, mineralny.
Tylko po wymianie, jakoś lepiej nie jest, chyba trochę lżej kierownica chodzi, za to jak kręcę na postoju kierownica to tak słychać jak szumi w czasie skrętów, a w czasie jazdy po zakręcie, nie wraca tak szybko do pozycji na wprost jak wcześniej, nie wiem czemu takie objawy i czy znikną, czy jakoś się jeszcze odpowietrza, czy samo odpowietrzający to układ?
TDI80, odpowietrz układ bo byc może nadal jest zapowietrzony.Odkręć korek i kręć na maxa w lewo i w prawo.Zresztą pewnie wiesz jak.Poza tym moze za duzo plynu wlales do układu/Jak będzie go za duzo to układ będzie przepuszczał i np podczas krecenia bedziesz to czul na kierownicy.Sprawdź poziom płynu.
Mam rozumieć odpowietrzanie, na wlaczonym silniku krecic bez korka? A poziom plynu jest optymalny w połowie miedzy minimum a maksimum.luk448 pisze:TDI80, odpowietrz układ bo byc może nadal jest zapowietrzony.Odkręć korek i kręć na maxa w lewo i w prawo.Zresztą pewnie wiesz jak.Poza tym moze za duzo plynu wlales do układu/Jak będzie go za duzo to układ będzie przepuszczał i np podczas krecenia bedziesz to czul na kierownicy.Sprawdź poziom płynu.
To tak robiłem, miałem podniesiony przód i kręciłem kierownica, żeby zlać wężem powrotnym resztę starego płynu, a następnie po przepłukaniu zbiorniczka z tego osadu nowym płynem, nadal na podniesionych dolewałem nowy, ruszając kierownicą, a jak juz jakies 3/4 butelki weszło włączyłem silnik i uzupełniłem jeszcze minimalnie poziom do optymalnego stanu.gibaj pisze:z reguły układ odpowietrza się sam ale najlepiej na podniesionym przodzie
Weszło mi ok 800ml plynu nowego.