Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Mieszalność i rodzaj płynu wspomagania

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[All] Mieszalność i rodzaj płynu wspomagania

Post autor: TDI80 » 13 wrz 2012, 13:13

Witam, mam niski poziom płynu poniżej minimum, poza tym, żę go mało to nie wygląda tragicznie, więc chciałem dolać, ale mam trochę dylemat z doborem płynu do wspomagania, bo oryginalnym mam zalane G 00 200 (żółty) teraz nie jest produkowany, na rynku jest tylko G 00 400 (zielony).
I może nie było by pytań jak by oba były identyczne, ale wygląda to następująco:

- G 00 200 jest prawdopodobnie olejem mineralnym (jeśli się mylę proszę o korektę)
i ma kolor żółty

- G 00 400 jest olejem syntetycznym i ma kolor zielony

Zawsze było tak, przynajmniej przy silniku, że zaczyna sie od najrzadszego syntetyku, a im starszy silnik, tym gęściejszy półsyntetyczny i minerał na końcu, jak się ma ta zasada do układu wspomagania, gdzie nawet na pojemniczku od ukł. wspomagania napisane, że używać TYLKO OLEJU MINERALNEGO, a nowy zamiennik jest syntetykiem, wiec nie uszkodzi i nie rozszczelni mi układu wspomagania zbyt rzadką konsystencja?
Który płyn na rynku zapewni bezpieczną i prawidłową prace układu i będzie zgodny
z oryginałem czyli olejem G 00 200?

ps. Dostępny jest też poza salonowym G 00 400 olej febi 6162 (podobno minerał) i 6161
(podobno syntetyk) i jak te 3 oleje maja sie do G 00 200?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 17:54 przez TDI80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 13 wrz 2012, 13:44

zielony minerał jaki by nie był
ja wymieniłem na taki
http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-z ... 99397.html

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 13 wrz 2012, 14:13

radekmc pisze:zielony minerał jaki by nie był
ja wymieniłem na taki
http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-z ... 99397.html
Czyli lepiej ten oryginał co teraz mają w audi G 00 400 omijać z daleka i raczej jakiś inny byle był zielony mineralny?

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 13 wrz 2012, 14:17

Skoro jak byk jest napisane, że "TYLKO MINERALNY" to nie kombinuj. Lej mineralny do układów wspomagania. Ja dolewałem Febi, zielony, mineralny.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 13 wrz 2012, 15:38

Znajomemu w pasku b3 robili magiel i pompę (regeneracja) i zalali mu zielonego i wiecie co było płyn się gotował i pryskał na wszystkie strony (miał dziurę w korku). Po odkręceniu korka jak wystrzelił to wszystko miał uwalone. Zmienił na czerwony i spokój (zresztą ja w b2 i b4 też mam mobil czerwony i lalka jest). Ilu ludzi tyle opinii , etka i serwis mówi tak a życie czasem pokazuje inaczej ;-)

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 14 wrz 2012, 10:22

skoti pisze:Znajomemu w pasku b3 robili magiel i pompę (regeneracja) i zalali mu zielonego i wiecie co było płyn się gotował i pryskał na wszystkie strony (miał dziurę w korku). Po odkręceniu korka jak wystrzelił to wszystko miał uwalone. Zmienił na czerwony i spokój (zresztą ja w b2 i b4 też mam mobil czerwony i lalka jest). Ilu ludzi tyle opinii , etka i serwis mówi tak a życie czasem pokazuje inaczej ;-)

Wychodzi na to, że jak sie samemu nie zrobi eksperymentu z jakims plynem do wspomagania, to sie nie bedzie wiedziec, czy wszystko w porzadku jest, bo tak jak mowisz, tyle ile ludzi tyle porad i opini odmiennych :(
Myslalem jeszcze nad dolewka takiego czegos jak Preston

http://www.prestone.pl/produkty/plyny-e ... niacz.html

mieszalny niby ze wszystkimi plynami i uszczelnia dodatkowo jakby byla jakas nieszczelnosc mala, a taka 350ml by starczylo na dolewke, co myslicie, ktos to stosowal?

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 14 wrz 2012, 11:12

jak ci nic nie cieknie nie lej żadnych wynalazków
masz jak byk napisane na korku minerał
a wymieniałeś już tam ten płyn?
jak nie to zlej stary i zalej nowym, koszt nie duży

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 14 wrz 2012, 11:36

radekmc pisze:jak ci nic nie cieknie nie lej żadnych wynalazków
masz jak byk napisane na korku minerał
a wymieniałeś już tam ten płyn?
jak nie to zlej stary i zalej nowym, koszt nie duży
Nie wiem czy nie cieknie, bo nie widziałem wycieków, ale w jakiś sposób ubyło płynu jak poniżej minimum mam, to cos sie musiało z nim stać, ale generalnie ten poziom od dłuższego czasu sie utrzymuje, wiec może nie ma wycieków, skoro nie ubywa więcej, troche może poci sie końcówka rurki od zbiorniczka wyrównawczego, wiec może tu cos wyciekło?
A samochód mam od 5lat i nie zmieniałem tego płynu nigdy, a w zasadzie to jak go nie ubywa to przez cale zycie samochodu nie wymienia sie go podobno, a wcześniej był niemca wiec nie wiem, czy od nowości wymieniane coś było, a są jakieś objawy jak już stary płyn jest?
Najchętniej bym zalał oryginałem tym G 00 4000 który zastąpił ten mój stary 2000,
ale to podobno syntetyk, ale z drugiej strony, to zastapil ten stary wiec musi normy tamtego trzymać niby teoretycznie i nic nie powinno stać chyba?

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 14 wrz 2012, 14:29

wymienia wymienia jak każdy inny ;)
u mnie ciut lżej chodzi
ja bym nie kombinował i nie lał syntetyka, ryzyk fizyk :-P

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 15 wrz 2012, 16:51

A ja wlalem ten zielony dedykowany tylko do audi. Cos kolo 35zl za liter. Rzadki jak woda i nic sie nie dzieje. Nie ubylo mi nic od pol roku. A ten plyn nie wymienia sie co 4 latka tak jak plyn hamulcowy itp.? Bo ja bynajmniej wychodze z takiego zalozenia ze 4 lata to jest max.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 23 wrz 2012, 10:58

majekk pisze:Skoro jak byk jest napisane, że "TYLKO MINERALNY" to nie kombinuj. Lej mineralny do układów wspomagania. Ja dolewałem Febi, zielony, mineralny.
Płyn wymieniony właśnie na zielony mineralny Febi 6162 (biała z zielona nakrętka butelka). Udało sie zlać jakieś 600ml starego płynu i brakowało 150-200ml, wiec kolo 750-800ml pozbyłem się starego z układu. Stary płyn wydawał się w miarę dobry, jak na chusteczkę brałem kolor zobaczyć, ale po zlaniu to brunatny był, a na dnie zbiorniczka, to jak szlam w jeziorze osad szary. Wymieniałem przez wyciągniecie węży od zbiorniczka i później parę obrotów kierownicą, żeby zleciało resztę.
Tylko po wymianie, jakoś lepiej nie jest, chyba trochę lżej kierownica chodzi, za to jak kręcę na postoju kierownica to tak słychać jak szumi w czasie skrętów, a w czasie jazdy po zakręcie, nie wraca tak szybko do pozycji na wprost jak wcześniej, nie wiem czemu takie objawy i czy znikną, czy jakoś się jeszcze odpowietrza, czy samo odpowietrzający to układ?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 23 wrz 2012, 12:52

TDI80, odpowietrz układ bo byc może nadal jest zapowietrzony.Odkręć korek i kręć na maxa w lewo i w prawo.Zresztą pewnie wiesz jak.Poza tym moze za duzo plynu wlales do układu/Jak będzie go za duzo to układ będzie przepuszczał i np podczas krecenia bedziesz to czul na kierownicy.Sprawdź poziom płynu.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 23 wrz 2012, 17:11

luk448 pisze:TDI80, odpowietrz układ bo byc może nadal jest zapowietrzony.Odkręć korek i kręć na maxa w lewo i w prawo.Zresztą pewnie wiesz jak.Poza tym moze za duzo plynu wlales do układu/Jak będzie go za duzo to układ będzie przepuszczał i np podczas krecenia bedziesz to czul na kierownicy.Sprawdź poziom płynu.
Mam rozumieć odpowietrzanie, na wlaczonym silniku krecic bez korka? A poziom plynu jest optymalny w połowie miedzy minimum a maksimum.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 wrz 2012, 17:16

z reguły układ odpowietrza się sam ale najlepiej na podniesionym przodzie ;-)

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 23 wrz 2012, 17:25

gibaj pisze:z reguły układ odpowietrza się sam ale najlepiej na podniesionym przodzie ;-)
To tak robiłem, miałem podniesiony przód i kręciłem kierownica, żeby zlać wężem powrotnym resztę starego płynu, a następnie po przepłukaniu zbiorniczka z tego osadu nowym płynem, nadal na podniesionych dolewałem nowy, ruszając kierownicą, a jak juz jakies 3/4 butelki weszło włączyłem silnik i uzupełniłem jeszcze minimalnie poziom do optymalnego stanu.
Weszło mi ok 800ml plynu nowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl