[80 B4 1.9 TDI] Pompa nie podaje paliwa.
[80 B4 1.9 TDI] Pompa nie podaje paliwa.
Witam klubowiczów.
Opis sytuacji:
Wróciłem pewnego wieczoru do domu i nie było wtedy żadnych problemów, jednak następnego dnia rano nie odpalił. Następnego dnia pchnąłem go z górki i zapalił z dwójki. Pięknie chodził przez jakiś czas. Zgasiłem go i sprobowałem ponownie zapalić bez popychu i nic z tego. Od tego momentu już nawet na popych go nie zapalę. Oczywiście silnik kręci, rozrusznik działa oraz na to czy zapali nie ma wływu temperatura niska lub wysoka.
Jak próbowałem go naprawić:
Przewody paliwowe bez żadnej zawartości powietrza. Mimo to wyciągnąłem filtr, wyczyściłem go, nalałem do niego paliwa i z powrotem założyłem. Sprawdzałem elektrozawór i napięcie dochodzi (12,3V). Wyciągnąłem środek zaworu, by nie blokował napływu paliwa. Oczywiście sprawdzałem wszystkie przewody i wszystkie są na miejscu i nieuszkodzone. Pomimo takich działań, samochód nadal nie odpala. Uzyłem potem samostartu (taki w sprayu wtryskując do kolektora ssącego) i zapalałem samochód. Dopóki był tam wtryskiwany to silnik działał, natomiast w momencie zaprzestania wtrysku po prostu gasł. Oczywiście jedna osoba zapalała silnik kluczykiem dodając gaz a druga wtryskiwała, dopowiadam gwoli rozwiania jakichkolwiek innych domysłów.
Doszedłem więc do wniosku, że to być może pompa nie podaje paliwa.
Jakie mogą być przyczyny tego zjawiska. Doradźcie mi koledzy co mogę zrobić w takim wypadku, bo kończą mi się pomysły. Czy możliwe, by pompa wyzionęła ducha? Co możę być z nią nie tak? Co mogę zaradzić? Będę wdzięczny
Opis sytuacji:
Wróciłem pewnego wieczoru do domu i nie było wtedy żadnych problemów, jednak następnego dnia rano nie odpalił. Następnego dnia pchnąłem go z górki i zapalił z dwójki. Pięknie chodził przez jakiś czas. Zgasiłem go i sprobowałem ponownie zapalić bez popychu i nic z tego. Od tego momentu już nawet na popych go nie zapalę. Oczywiście silnik kręci, rozrusznik działa oraz na to czy zapali nie ma wływu temperatura niska lub wysoka.
Jak próbowałem go naprawić:
Przewody paliwowe bez żadnej zawartości powietrza. Mimo to wyciągnąłem filtr, wyczyściłem go, nalałem do niego paliwa i z powrotem założyłem. Sprawdzałem elektrozawór i napięcie dochodzi (12,3V). Wyciągnąłem środek zaworu, by nie blokował napływu paliwa. Oczywiście sprawdzałem wszystkie przewody i wszystkie są na miejscu i nieuszkodzone. Pomimo takich działań, samochód nadal nie odpala. Uzyłem potem samostartu (taki w sprayu wtryskując do kolektora ssącego) i zapalałem samochód. Dopóki był tam wtryskiwany to silnik działał, natomiast w momencie zaprzestania wtrysku po prostu gasł. Oczywiście jedna osoba zapalała silnik kluczykiem dodając gaz a druga wtryskiwała, dopowiadam gwoli rozwiania jakichkolwiek innych domysłów.
Doszedłem więc do wniosku, że to być może pompa nie podaje paliwa.
Jakie mogą być przyczyny tego zjawiska. Doradźcie mi koledzy co mogę zrobić w takim wypadku, bo kończą mi się pomysły. Czy możliwe, by pompa wyzionęła ducha? Co możę być z nią nie tak? Co mogę zaradzić? Będę wdzięczny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Nie mam VAGa. Na pycha go wziąłem, bo nie palił w ogóle. Nie było to brutalne, bo pomagałem kluczykiem/rozrusznikiem. Silnik pali przy użyciu samozapłonu nawet teraz w każdym razie, ale wciąż paliwo nie dochodzi do niego z pompy i gaśnie w momencie zaprzestania "psikania".
Rozrząd sprawdzę w dzień.
W każdym razie chciałbym dowiedzieć się jak odbywa się regulacja dawkowania paliwa w pompie, bo podejrzewam (nie wiem czy słusznie), że urządzenie, które reguluje ilość paliwa może szwankować.
Rozrząd sprawdzę w dzień.
W każdym razie chciałbym dowiedzieć się jak odbywa się regulacja dawkowania paliwa w pompie, bo podejrzewam (nie wiem czy słusznie), że urządzenie, które reguluje ilość paliwa może szwankować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Już ci mówię <ok> Nastawnik potencjometryczny i choć tego nie napisałeś że masz nastawnik MES to po objawach jakie opisałeś ,nie trudno się domyslić ...to co opisałeś to jeden z wielu objawów końca żywota tego nieudanego wynalazku A rozrząd zostaw w spokoju 8-)W każdym razie chciałbym dowiedzieć się jak odbywa się regulacja dawkowania paliwa w pompie, bo podejrzewam (nie wiem czy słusznie), że urządzenie, które reguluje ilość paliwa może szwankować.
Dziękuję.MUNIOR pisze:Już ci mówię <ok> Nastawnik potencjometryczny i choć tego nie napisałeś że masz nastawnik MES to po objawach jakie opisałeś ,nie trudno się domyslić ...to co opisałeś to jeden z wielu objawów końca żywota tego nieudanego wynalazku
Gdzie mogę go zlokalizować? Jak go sprawdzić czy jest sprawny?
Aha i jesli to komuś pomoże to mam samochód z 93.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Voother pisze:Co więc radzisz?
To samo 8-) jak zamierzasz trzymać to auto ,to tylko przekładka ...jak nie zamierzasz ,to szukać sprawnej używki ,ale to graniczy z cudem ...choć mam na dzień dzisiejszy taki jeden cud <ok> 100% sprawny nastawnik potencjometryczny :mrgreen:axell pisze:Przekładka na indukcyjny nastawnik pomaga raz na zawsze
By zamienić nastawnik na indukcyjny to muszę po całości lecieć? tj wymienić pompę, przepływomierz i komputer? Bo jeśli tak, to pewnie słono za to zapłacę. Nawet nie wiem ile, ale boję się nawet o tym myśleć.axell pisze:MUNIOR pisze:choć mam na dzień dzisiejszy taki jeden cudKtóry wcześniej czy później i tak padnieMUNIOR pisze:100% sprawny nastawnik potencjometryczny :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt: