Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Przeróbka na Gaźnik

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Sniq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 wrz 2011, 17:49

[2.3 NG] Przeróbka na Gaźnik

Post autor: Sniq » 16 wrz 2012, 10:31

Czy jak zmiene wtrysk mechaniczny na gaźnik to bede musial zmienic pompe paliwowa ? a takie drugie pytanie co zrobic z gniazdami od wtryskow? czym najlepiej za ślepić
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2012, 12:38 przez Sniq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 wrz 2012, 11:32

hehe, ale przeróbka :D

no jakby nie patrzeć, pompa paliwa przy gaxniku jest inna.
Wtryskiwacze zostawić i już.

daj znać co Ci wyjdzie :D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 wrz 2012, 12:21

Było kilka tematów o tym np. ten: https://audi80.pl/23-ng-na-gaznik-od ... t53979.htm

Co do pompki trzeba by sprawdzić czy gaźnik da radę odprowadzić nadmiar (jeśli masz gaźnik z króćcem powrotnym) bo jeśli masz gaźnik, który po napełnieniu komór zamyka wlot to będziesz potrzebował akumulatora paliwa.

Sniq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 wrz 2011, 17:49

Post autor: Sniq » 16 wrz 2012, 12:41

Napisz czy udalo sie to zrobic w nastepna niedziele;)

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 16 wrz 2012, 17:28

ciekawe co tam wymodzisz <ok>

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 wrz 2012, 18:08

Gaźnik napełnia komorę paliwową ale też pobiera z niej non stop, pływak opada i znowu zawór otwarty i tak dalej. Niektóre gaźniki posiadają tłumiki pulsacji paliwa. Jeżeli zakładany będzie miał to już przy sobie w zasadzie.
A sam przelew gaźnika w kontekście pompki od wtrysku to nie sedno problemu.
Przy okazji -ciśnienia pompek do gaźnika to chyba około 0.3 bara, jednopunktu coś koło 1ego bara. A ta z NG ile daje? 7barów chyba wydoli, a te 5, czy 6 to bez zadyszki powinna.
Ale zakładając prostszy gaźnik to pozostaje kwestia kolektora, bo pod gaźniki są budowane inne niż pod wtryski.
Pompka paliwa do wymiany, ta co jest w NG ma kilkakrotnie za wysoką wydajność. Pompki mechanicznej do r5 się raczej nie dołoży, a pompki elektryczne do gaźników kosztują ok. 100-150 pln.
Wtryskiwacze -ja bym wrzucił zaślepki jakieś, dotoczone zapewne, zamykające drogę do obiegu podciśnień.
Jaki cel przeróbki? Kłopoty z wtryskiem, czy miłość do karburatorów?

arturG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 gru 2011, 21:03
Lokalizacja: Zabikowo\podlaskie

Post autor: arturG » 16 wrz 2012, 20:42

Witam serdecznie.ja juz przerabialem temat z gaznikiem w ng.tylko nerwicy Prawie dostalem,Ale ogolnie jezdzilo. Mialem kolektor od jakiejs starej audi, zrobilem podkladke z blachy 4 zeby zaslepic owalne kanaly dolotowe na ogragle. Przed gaznikiem zrobilem trojnik i reduktor cisnienia. Moim zdaniem temat do ogarniecia, Ale Teraz to odrazu bym szukal 5gaznikow od motoru i je wkladal,moze kiedys jak wyprostuje sprawy finansowe to bede sie bawil dalej,a tak to Narazie audiki do sprzedania mam. Jakbede mogl pomoc to pisz.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 16 wrz 2012, 21:01

cisnienie paliwa na pompie paliwa w NG 6 - 6,5 bara
cisnienie na wtryskach 4 - 4,5 bara

na jednym gazniku albo pobawic sie w throttle bodies, opcja kilku 'gaznikow' w szeregu, po jednym na kazdy cylinder :mrgreen:
http://imageshack.us/photo/my-images/28/throttle.jpg

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 16 wrz 2012, 21:04

chyba gaźniki od gsxra :D

arturG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 gru 2011, 21:03
Lokalizacja: Zabikowo\podlaskie

Post autor: arturG » 16 wrz 2012, 21:05

Wlasnie na youtube znalazlem Stara Coupé z 5 gAznikami.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 16 wrz 2012, 21:08

zapodawaj linka <ok>

tylko tak sobie mysle, ze lipa troszke bedzie z tym, iz ssacy i wydechowy dzieli od siebie zaledwie kilka cm, bo sa po tej samej stronie... :-/
mozna sie pokusic o mala przerobke ssacego tylko czy wtedy nie bedzie za wysoko na throttle?
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2012, 21:10 przez Maszu, łącznie zmieniany 1 raz.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 16 wrz 2012, 21:10

STARA COUPE :D brzmi dobrze :D ale chodzi o starą coupe

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 16 wrz 2012, 21:12

Dregan pisze:STARA COUPE :D brzmi dobrze :D ale chodzi o starą coupe
zapewne tyl 81/85 z kx/kv/jn albo cos w ten desen r5 :mrgreen:
chyba ze cos z r4 to wymiekam z nazwami <lol>

arturG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 gru 2011, 21:03
Lokalizacja: Zabikowo\podlaskie

Post autor: arturG » 16 wrz 2012, 21:35

Przepraszam,chodzilo mi o Coupé z lat87. Nom Troche cieply sie robil kolektor dolotowy,Gdy zamontowalem blache miedzy kolektorami Bylo lepiej. Juz szukam linka z tym Audi.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 wrz 2012, 21:41

gaźnikowcowi ciepły kolektor ssący tylko pomoże.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl